مقاله نقش بانک های خصوصی بر تحولات سیستم بانکداری ایران

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله نقش بانک های خصوصی بر تحولات سیستم بانکداری ایران به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

۱) تقوی، مهدی.(۱۳۷۴). اقتصاد کلان. ص ص ۱۷۶-۱۸۵. انتشارات دانشگاه پیام نور.
۲) محرابیان، کتایون. (۱۳۸۲). تاثیر حضور بانک های خصوصی بر بانک های دولتی. مجله بانک و اقتصاد،۳(۳۶).۵۳-۵۲.

۳) ساسان گهر، پرویز.(۱۳۸۳). گزارش عملکرد نظام بانکی کشور در سال١٣٨٢. تهران: موسسه عالی بانکداری ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

۴) ساسان گهر، پرویز.(۱۳۸۴). گزارش عملکرد نظام بانکی کشور در سال١٣٨۳. تهران: موسسه عالی بانکداری ایران.

۵) کریمی، محمد، و سایرین.(۱۳۸۵).گزارش عملکرد نظام بانکی کشور در سال ١٣٨۴. تهران: موسسه عالی بانکداری ایران .

۶) امیدی نژاد، محمد.(۱۳۸۶). گزارش عملکرد نظام بانکی کشور در سال١٣٨۵. تهران: موسسه عالی بانکداری ایران .

۷) دنیای اقتصاد.(۱۳۸۶).برگرفته از

۸) حمیدی صحنه،مهدی.(۱۳۸۷).تاثیر ورود بانک های خصوصی بر میزان رقابت بین بانکی .

۹) کیامهر، غلامرضا. آثار و پیامد های مثبت حضور بانک های خصوصی. اقتصاد ایران. (۱۳۸۵)

۱۱) دنیای اقتصاد. (۱۳۸۶). نقش بانک های خصوصی در تحولات بازار پول.

فهرست مطالب

چکیده ۱
مقدمه ۲
پیشینه تحقیق ۳
پیشینه بانکداری خصوصی در ایران ۳
ضروت و اهداف تحقیق ۴
تحولات سیستم بانکی ۵
تاثیر حضور بانک های خصوصی بر عملکرد بانک های دولتی ۱۰
دلایل کاهش سهم بانک های خصوصی از بازار پول ۱۱
نتیجه گیری ۱۴
منابع ۱۵

چکیده

بانک ها نقشی اساسی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و تحولات به وجود آمده در سیستم بانکی می تواند تا حد زیادی بر فعالیت های تجاری کشور تاثیر گذار باشد.

در این بررسی به معرفی پیشینه ای از بانک های خصوصی و ضرورت های اثرگذار بر ایجاد بانک های خصوصی،تحولات ایجاد شده درسیستم بانکی کشور توسط بانک های خصوصی، چگونگی بروز هر یک از این تحولات و تاثیر حضور بانک های خصوصی بر عملکرد بانکهای دولتی پرداخته شده، در آخر هم راهکارهایی جهت بهبود و توسعه بیشتر فعالیت های این بانک ارائه می شود.

به طور کلی درمی یابیم که حضور بانک های خصوصی توانستند تاثیرات مثبتی را بر روی سیستم بانکی کشور بگذارد، هرچند فعالیت این بانک ها به معنای واقعی، خصوصی نیست ولی با وجود نقاط ضعفی که در این سیستم وجود دارد، آثار مثبت زیادی را از خود بر جای گذاشته اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت توسعه بانک های خصوصی می تواند موجب تحولات بیشتری بر سیستم بانکی کشور شود.

واژه های کلیدی: بانک، بانک های خصوصی ، نظام بانکی کشور، افزایش رقابت بین بانکی، توسعه بانکداری الکترونیک، اشتغال زایی

مقدمه

بانک ها نقشی اساسی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و هرگونه تحول در سیستم بانکی کشور می تواند تا حد زیادی بر فعالیت های تجاری کشور تاثیرگذار باشد.

بعد از ورود بانک های خصوصی شاهد تغییرات محسوسی در سیستم بانکی ایران بودیم به طوریکه باعث گردید بسیاری از محققان و کارشناسان اقتصادی به تغییر این سیستم که تا آن زمان در دست دولت بود و هیچ گونه رقابتی میان آنها جهت پیشی گرفتن از یکدیگر و ایجاد نوآوری وجود نداشت امیدوار گرداند.

با وجود عدم منع قانونی تاسیس بانک در ایران و همچنین توسعه بانک های ملی و سپه و بانک های خارجی، هیچ بانک خصوصی با سرمایه ایرانی تا بعد از جنگ جهانی در کشور تاسیس نشد. با تصویب اولین طرح عمرانی کشور نیاز به وجود موسسات اعتباری افزایش یافت و بالاخره در سال۱۳۲۹ اولین بانک خصوصی فعالیت بانکی خود را آغاز کرد. از ابتدای فعالیت این بانک ها تاکنون شاهد تحولات مفید و موثری در سیستم بانکی کشور بودیم که تردیدی نیست این تحولات بعد از ورود بانک های خصوصی در نظام بانکی شکل گرفته اند.

در این مقاله سعی شده است نحوه ی اثر گذاری بانک های خصوصی بر اقتصاد و بالاخص سیستم بانکی را تحت عناوین مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

در این بررسی به معرفی پیشینه ای از بانک های خصوصی و ضرورت های اثرگذار بر ایجاد بانک های خصوصی،تحولات ایجاد شده درسیستم بانکی کشور توسط بانک های خصوصی، چگونگی بروز هر یک از این تحولات و تاثیر حضور بانک های خصوصی بر عملکرد بانکهای دولتی پرداخته شده، در آخر هم راهکارهایی جهت بهبود و توسعه بیشتر فعالیت های این بانک ارائه می شود.

15,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله شرکت سهامی بانک غیرربوی
  • گزارش کارآموزی بانک کشاورزی
  • مقاله ‌مصادیق‌ پنهان‌ و آشکار ربا در نظام‌ بانکی‌ ایران
  • کارآموزی حسابداری در بانک سپه
  • مقاله بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانک
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.