تحقیق بهداشت ورزشی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق بهداشت ورزشی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۷۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه: ۱
تاریخچه از بهداشت» ۵
«تعاریف بهداشت» ۷
« ابعاد مختلف مفهوم سلامتی» ۱۰
تعریف بهداشت روانی: ۱۱
بهداشت فردی: ۱۳
«نکات مهم درباره بهداشت فردی» ۱۴
اهداف بهداشت» ۱۵
«بهداشت ورزش» ۱۷
نکات مهم که در هنگام ورزش باید به آنها توجه شود: ۲۰
«آموزش بهداشت» ۲۳
تعریف آموزش بهداشت: ۲۳
سازمان بهداشت جهانی در تعریف آموزش بهداشت می گوید: ۲۳
«انواع اهداف آموزشی» ۲۴
«اهداف آموزش بهداشت» ۲۴
« هفت بعد آموزش بهداشت» ۲۷
«رعایت بهداشت و ایمنی در برنامه های ورزشی» ۲۸
«نکات مهم در مورد مقررات حفظ و بهداشت ایمنی» ۲۸
«تمرینات بدنی و ورزشی در سنین مختلف» ۳۵
« ورزشهای رقابتی و دوران رشد» ۳۷
«خطوط راهنما برای ورزشهای رقابتی در سنین قبل از بلوغ» ۳۹
«عوامل مرتبط با صدمات ورزشی» ۴۱
«بهداشت مدارس» ۴۷
« اهداف بهداشت مدارس» ۴۸
«برنامه های بهداشت مدارس.» ۴۸
«بهداشت محیط مدارس» ۴۹
«بهداشت ورزشی در مدارس» ۵۱
« بهداشت سالن های ورزشی» ۵۲
«بهداشت زمینهای ورزشی» ۵۳
« ویژگیهای دانش آموزانی که از سلامتی مطلوبی بر خوردارند» ۵۴
طبقه بندی دانش آموزان از لحاظ میزان تندرستی ۵۵
بهداشت اماکن ورزشی: ۵۵
وضعیت فضای زمین ورزش در مدارس: ۵۷
«بهداشت سالنهای ورزشی در مدارس» ۵۸
اهداف تربیت بدنی در جامعه اسلامی: ۶۰
اهداف تربیت بدنی و ورزش ۶۲
«بهداشت در اسلام» ۶۴
«نمونه ای از دستورات بهداشتی اسلام عبارتند از:» ۶۶

چکیده

در این نوشتار درباره تاریخچه از بهداشت و تعریف بهداشت، بهداشت روانی و فردی، بهداشت ورزش، اهداف آموزش بهداشت، رعایت بهداشت و ایمنی در برنامه های ورزشی و بهداشت ورزشی  مدارس و… توضیح داده می شود.

بهداشت ورزشی به ورزشکارن کمک می کند که علاوه بر اینکه فعالیتهای ورزشی را انجام می دهند هیچگاه با عارضه یا آسیب یا بیماریهای عفونی خاصی نیز مواجه نشوند زیرا بهداشت ورزشی یعنی به کار گیری و استفاده از علوم و روشهای مناسب در هنگام فعالیتهای ورزشی جهت پیشگیری از بروز و اشاعه بیماریها و جلوگیری از صدمات جسمانی در محیط ورزش است و تنها حفظ محیط ورزش از آلودگیها و میکروبها را نمی توان بهداشت ورزشی نامید بلکه مفهوم بهداشت ورزشی نامید بلکه مفهوم بهداشت ورزشی از این هم وسیع تر می باشد و فعالیتهای ورزشی باید به گونه ای انتخاب و طراحی گردد که بهداشت جسمانی و روانی ورزشکاران را مختل نسازد.

مسئله مهم دیگر اینکه اهداف تربیت بدنی و اهداف بهداشت یکسان میباشد زیرا هر دو می خواهند سلامت جسم و در نهایت سلامت روح را برای انسان  تأمین نمایند و لذا آگاهی از یافته های بهداشت ورزشی برای معلمان و مربیان بسیار ضروری است زیرا افزایش آگاهی در مورد نکات بهداشتی در موقع کار با ورزشکاران باعث افزایش کارایی در تیمهای ورزشی و بهبود رکودهای ورزشکاران خواهد شد و از همه مهمتر اینکه ورزشکارن با بکار گیری اصول بهداشتی و رعایت نکات ایمنی در هنگام تمرینات و یا کار با وسایل و تجهیزات ورزشی با صدمات و آسیبهای خاص آن رشته ورزشی مواجه نخواهد شد و در نتیجه میزان علاقه و انگیزه ورزشکارن برای انجام فعالیتهای ورزشی افزایش خواهد یافت و ورزشکاران کمتر صدمه خواهند دید و احتمال ترک محیطهای ورزشی در اثر صدمه کاهش خواهد یافت.

واژه های کلیدی: بهداشت ، بهداشت روانی، ورزش، بهداشت مدارس

مقدمه:

یکی از مسائلی که در گذشته در افکار آنان بوده و همواره تلاش نموده است که روشهایی برای دسترسی به آن را پیدا نماید مسئله رسیدن به بهداشت و تندرستی و دوری از بیماریها و انواع ناراحتیها و دردهای مختلف بوده است. و با انجام بررسیها و تفحص های مختلف در مورد علل ایجاد بیماریها راههایی برای پیشگیری از بروز پیدا شد و روز بروز بر آگاهی آنان در این زمینه افزوده شده است.

صنعتی شدن جوامع و ماشینی شدن زندگی باعث شد که انواع بیماریهای روحی و روانی و ناراحتیهای جسمانی را برای انسان به ارمغان آورد لذا این عوامل باعث شد که آنان بیشتر بدنبال حفظ سلامتی و تندرستی باشد که بتواند با یک سبک و و شیوه اصولی به راحتی در کنار زندگی ماشینی و تکنولوژی روز دوام بیاوردو حتی بر طول عمر خود بیافزاید وبرای دستیابی به اهداف ذکر شده بهترین وسیله ای که می تواند تحرک و نشاط و شادابی لازم را برای انسان فراهم کند و فرد را از بیماریهای جسمانی و حتی روحی و روانی نیز مصون دارد،  پرداختن به فعالیتهای بدنی و انواع فعالیتهای ورزشی می باشد که امروزه دنیا به نقش و اهمیت فعالیتهای بدنی در پیشگیری از بروز انواع بیماریها و اختلالات پی برده است و از این عامل برای سلامتی و تندرستی انسانها بهره گرفته و با افزایش آگاهی مردم در مورد نقش فعالیتهای بدنی در حفظ تندرستی و سلامتی انسانها بهره گرفته و با افزایش آگاهی مردم در مورد نقش فعالیتهای بدنی در حفظ تندرستی و سلامتی انسان باعث شده که مردم بیشتر به فعالیتهای مختلف ورزشی روی آورند و از اینطریق با انجام انواع فعالیتهای تفریحی ورزشی افراد کمتر با انواع بیماریهای خاص مواجه شوند ولذا در مجموع با اجرای این روش در سطح یک کشور هزینه های درمانی نیز کاهش خواهد یافت و انواع غیبت ها و عدم حضور در محیط کاری نیز کاهش می یابد بنابراین مشخص است که ورزش می تواند نقش مثبتی بر ساختار اقتصادی جامعه نیز داشته باشد.

70,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله نقش ورزش در کاهش وزن
  • مقاله رفتار نابهنجار در ورزش فوتبال
  • مقاله ایمنی و بهداشت استخر شنا
  • مقاله سبک رهبری در ورزش
  • مقاله کاربرد هیپنوتیزم در ورزش
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.