تحقیق الگوهای برنامه ریزی درسی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق الگوهای برنامه ریزی درسی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۸ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و ماخذ

Conley , david t ,(2002) , preparing students for life after high school educhtion, leadr/ april

ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی ، دوره هیجدهم ، سال تحصیلی ۸۲-۸۱ شماره ۱۴۸

فهرست مطالب

الگوهای برنامه‌ریزی درسی ۲
الگوی برنامه‌ریزی مبتنی بر هدف ۲
الگوی برنامه‌ریزی درسی تعاملی ۵
آموزش حرکات بنیادی ۷
آموزش آمادگی جسمانی ۸
آموزش رشد ۹
آموزش رشد اجتماعی و انسانی ۱۲
آموزش معنی‌داری شخصیتی ۱۵
آموزش ورزش‌های طبیعی و ماجراجویانه ۱۸
آموزش فعالیت محوری ۲۰
آموزش از طریق بازی ۲۱
آموزش ورزشی ۲۲
الگوی ترکیبی ۲۴
مقایسه الگوهای برنامه ریزی تربیت بدنی ۲۵
کاربرد الگوهای برنامه‌ریزی تربیت بدنی ۲۷
آیا هیچ‌یک از این الگوها در عمل در مدارس اجرا می‌شود؟ ۲۸
اصول بهداشتی در ورزش ۲۸
بهداشت جسمانی و روانی ۳۱
رعایت بهداشت جسمان در محیط‌های ورزشی ۳۲
بهداشت مکان‌های وزشی ۳۳
بهداشت ورزشی در مدارس ۳۵
تأثیر مواد مخدر در ورزشکاران ۳۷
دوپینگ در ورزش ۳۹
کراتین و قدرت عضله ۴۲
منابع و ماخذ ۵۵

چکیده

در این مقاله درباره الگوهای برنامه‌ریزی درسی، آموزش حرکات بنیادی، آموزش آمادگی جسمانی، آموزش از طریق بازی، آموزش ورزشی، الگوی ترکیبی، کاربرد الگوهای برنامه‌ریزی تربیت بدنی و بهداشت جسمانی و روانی و… مطرح می شود.

الگوی آموزش ورزشی (Sport Education) به الگوی برنامه درسی گفته می شود که تجربیات ورزشی مناسب و تربیتی را برای برنامه تربیت بدنی پسران و دختران فراهم می‌نماید. آموزش ورزشی ابتدا در سال ۱۹۸۶ توسط سیدن تاپ، مند و تاجرت و به طور کاملتر در سال ۱۹۹۴ توسط سیدن تاپ عنوان گردید.

آموزش ورزشی نسبت به تربیت بدنی متداول تجربیات کامل و درست‌تری را برای دانش‌آموزان و دانشجویان مهیا می‌کند. در این الگو دانشجویان تنها نحوه بازی ورزش را یاد نمی‌گیرند، بلکه هماهنگی و مدیریت ورزش مورد نظر را نیز فرا می‌گیرند. علاوه  بر آن، مسئولیتهای فردی و مهارتهای لازم جهت عضویت در گروه را نیز یاد می‌گیرند.

بسیاری اعتقاد دارند که تندرستی فردی و فرهنگ امروزی از طریق ورزش تعیین می شود. از آنجایی که ورزش شکل رقابتی از بازی‌های حرکتی است، باید در کانون تربیت‌بدنی در نظر گرفته شود. در آموزش ورزش به فراگیران آموخته می‌شود که نقش بازیکنان ورزشی را مشابه ورزشکاران قهرمانی به خود بگیرند. بر مهارت‌ها، قوانین، استراتژی‌های بازی، احترام به بازی، اصول اخلاقی تأکید می‌شود.

آموزش ورزشی را می‌توان در کلاس‌های یک دوره آموزش و یا در زمان فوق برنامه‌های ورزشی اجرا کرد. برای به حداکثر رساندن مشارکت‌ می‌توان شکل ورزش را تغییر داد. مثال‌هایی از ورزش‌های تعدیل شده عبارت است از: فوتبال شش نفره، والیبال یا بسکتبال سه نفره و تنیس «تیمی»

واژه های کلیدی: الگوی برنامه ریزی، آمادگی جسمانی، ورزش،

الگوهای برنامه‌ریزی درسی

برنامه‌ریزان درسی به منظور تدوین برنامه‌های درسی از الگوهای مختلفی استفاده می‌کنند که در این میان، آدامز (Adams, 1988) دو الگوی اصلی برای برنامه‌ریزی درسی نام برده است که کاریرد بیشتری دارد: الگوی مبتنی بر هدف و الگوی تعاملی (محسن پور، ۱۳۷۷)

الگوی برنامه‌ریزی مبتنی بر هدف

الگوی برنامه‌ریزی درسی مبتنی بر هدف (The Objective Based Model) یا الگوی عقلایی (Rational Model) عبارت است از مجموعه‌ای از اصول یا فنون استراتژیک برای رسیدن به هدف معین. در این الگو، برنامه‌ریزی درسی شامل مجموعه‌ای از روشها تلقی می‌شود و در برنامه‌ریزی تلاش می‌شود تا مشکلات و نیازها و اهداف را شناسایی و سپس برنامه‌ای مناسب برای آن تدوین شود. تعیین اهداف آموزشی و درسی محور برنامه‌ریزی در این الگو است که توسط رفتارگرایان در یادگیری حمایت می‌شود.

این الگو معمولاً بر اساس پیشنهاد تایلر انجام می‌گیرد. طبق پیشنهاد تایلر برنامه‌ریزان درسی برای تدوین هدفها باید از سه منبع مهم به نام ماهیت فراگیران، جامعه و ماده درسی (ساختار دانش) استفاده کنند. آنگاه هدفهای تدوین شده باید از دو صافی فلسفه مسلط اجتماعی و روانشناسی یادگیری برای گزینش دقیق هدفها عبور کنند. گام بعدی که انتخاب تجربیات یادگیری یا به عبارت دیگر محتوای برنامه درسی است باید بر اساس اهداف انتخاب شده و در نظر گرفتن تجربیات گذشته فراگیران تهیه و تدوین گردد. علاوه بر آن، محتوای انتخاب شده و تجربیات یادگیری باید سازماندهی شود، به گونه‌ای که مفاهیم، ارزشها و مهارت‌ها مانند حلقه‌های زنجیر کنار هم قرار گیرند. در مرحله بعدی روش تدریس و بقیه اجزای برنامه درسی انتخاب می‌شود. تعیین ارزشیابی در فرایند برنامه‌ریزی درسی گام بسیار مهمی است که در آخرین مرحله انجام می‌شود. تایلر عنوان می‌کند که معلمان برای پی بردن به اینکه آیا فراگیران به تجربه‌های یادگیری رسیده‌اند یا خیر و برنامه‌ریزان درسی دریابند که آیا تجربه‌ها سازمان‌دهی شده باعث تحصیل هدف‌ها شده‌اند یا خیر باید از شیوه‌های مختلف ارزشیابی استفاده نمایند. (ابراهیمی ۱۳۷۷، ص ۲۰)

55,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله نقش ورزش در کاهش وزن
  • مقاله رفتار نابهنجار در ورزش فوتبال
  • مقاله سبک رهبری در ورزش
  • مقاله آموزش کارکنان
  • مقاله کاربرد هیپنوتیزم در ورزش
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.