مقاله ورزش در بارداری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله ورزش در بارداری به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۹ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

ورزش در بارداری ۱
ورزش در بارداری ۲
اصول کلی ورزش در بارداری ۲
آمادگی بدن برای زایمان ۳
ورزش : ۳
چه میزان ورزش در طی بارداری توصیه می شود ؟ ۴
یوگا : ۵
چه ورزشهایی در دوران بارداری خطرناک است ؟ ۶
اصول کلی ورزش در بارداری ۷
تمرینات کششی : ۸
تمرینات سر و گردن : ۹
مفصل دست ۹
بازوها و شانه ها ۹
تمرین ساق و کف پا : ۱۰
بهبود گردش خون : ۱۰
عضلات کف لگن : ۱۰
آمادگی بدن برای زایمان ۱۳
تمرین تیلور : ۱۳
تمرین چمباتمه زدن : ۱۴
تعادل مطمئن : ۱۵
تمرینات آرام سازی ( ایجاد آرامش ) : ۱۵
دراز کشیدن : ۱۵
ماساژ : ۱۶
از فواید ورزش در بارداری ۱۷
جایگاه ورزش در بین زنان باردار ۱۷
ورزش پس از زایمان ۱۸
ورزش‌های دوران بارداری و پس از زایمان ۲۰
. چرا نرمش در دوران بارداری ضرورت دارد؟ ۲۰
چه ورزشی برای مادر باردار مناسب است؟ ۲۳
راهنمائی‌های لازم جهت ورزش کردن: ۲۳
ورزش عضلات کف لگن: ۲۷
ورزش کگلKegel: 28
نرمش آسانسوری(elevator exercise)……………. 29
نرمش برای زایمان بی درد: ۲۹
فواید این ورزش: ۳۰
ورزش و مرض قند ۳۳
منبع: ۳۵

 چکیده

مقاله حاضر درباره ورزش در بارداری، اصول کلی ورزش در بارداری، چه میزان ورزش در طی بارداری توصیه می شود ؟، فواید ورزش در بارداری، ورزش‌های دوران بارداری و پس از زایمان و  راهنمائی‌های لازم جهت ورزش کردن  و …. مطالبی ارائه می شود.

اصول کلی ورزش در بارداری

۱ – ورزش را در یک مکان آرام شروع کنید . قبل از هر تمرین ، چند نفس عمیق بکشید . تنفس عمیق موجب اکسیژن رسانی مناسب به عضلات می شود .

۲ – اگر در حین تمرین دچار درد ،‌ گرفتگی عضلانی و تنگی نفش شدید تمرینات را قطع کنید . در این هنگام در حالت آرام ، استراحت کنید . در طی ورزش ، گردش خون بسیار مناسب می شود ، بنابراین جنین به میزان فراوانی اکسیژن از راه خون دریافت میکند . اکسیژن رسانی به تمامی بافتها وجود دارد به خصوص  مغز که باعث عملکرد بهتر آن می شود . اگر شما به خوبی اکسیژن دریافت نکنید، به جنین شما نیز به حد کافی اکسیژن نخواهد رسید . هورمونهایی که در حین ورزش ترشح می شوند از طریق عبور جفت به جنین می رسد ؛ بنابراین در شروع ورزش هورمون آدرنالین به جنین می رسد . در حین ورزش اثرات اندورفین ها بر روی جنین آشکار می شود ( که موجب احساس خوب بودن و با نشاط بودن می شوند ) .

۳- در روی زمین مسطح ورزش کنید .

واژه های کلیدی: ورزش، بارداری، اصول کلی

ورزش در بارداری

چه ورزشهایی در یک حاملگی سالم و بی خطر توصیه میشوند؟ از انجام
چه ورزشهایی باید خودداری کرد؟ آیا شکل ورزش برای تمام زنان باردار یکسان است؟

در جریان حاملگی،ورزشهای با شدت کم تا متوسط انجام میشود.ورزش منظم(حداقل ۳ بار درهفته)به شکلهای مقطع ترجیح داده میشود.

بعد از سه ماه اول حاملگی از ورزش در حالت خوابیده به پشت خودداری ورزند.چرا که این حالت سبب کاهش برون ده قلبی در بعضی زنان میشود.در ضمن دوره های طولانی مدت ایستادن هم توصیه نمیشود.

در صورت احساس خستگی باید ورزش را قطع کنند.اصولاً فعالیت تا حدی توصیه میشود که به خستگی نیانجامد.ورزشهای بدون وزنه مثل دوچرخه سواری و شنا با حداقل خطر آسیب به مادر و جنین همراه بوده و میتوانندتا پایان دوران حاملگی ادامه یابند.

انجام هر گونه ورزش که با خطر برخورد ضربه و آسیب به شکم هر ماه باشد،ممنوع است.خصوصاً در سه ماه آخر حاملگی،با توجه به وزن رحم حامله و نیز اضافه وزن،مادر باید مراقب از دست دادن تعادل بدن،ناشی از تغییر در محور ثقل باشد.

باید رژیم غذایی مناسب در جریان حاملگی و ورزش تأمین شود،به علاوه تأمین آب مورد نیاز بدن داراری اهمیت است.

ورزشهای دوران حاملگی وابسته به وضعیت هر فرد تفاوت خواهد کرد.نوع این ورزشها بسته به سطح آمادگی بدنی قبلی خانم باردار،وضعیت
پزشکی وی،در دسترس بودن وسایل تمرینی و ترجیح خود وی است.

قطع ورزش در صورت وجود هر یک از علائم زیر توصیه میشود:تنگی نفس، سردرد، ضعف عضلانی،تهوع،خستگی،درد قفسه سینه،درد پشت،درد لگن،اشکال در راه رفتن، کاهش فعالیت جنین،انقباضات متوالی رحم،خونریزی از واژن و ترشح مایع آمنیوتیک.

منع مطلق انجام ورزش در حین حاملگی شامل موارد زیر است:خونریزی های اخیر رحمی،دیسترس جنینی،بیماریهای قلبی،سابقه سقط یا زایمان زودرس(بیش از یکبار)،فشار خون حاملگی دیابت و بیماری کلیوی کنترل نشده،پارگی اخیر پرده ها.

از شیرجه زدن در آب،رفتن به مکانهای با ارتفاع زیاد و اکسیژن کم،شنا در آب بسیار گرم یا بسیار سرد و اسکی روی آب نیز خودداری شود.

ورزش در بارداری

چه میزان ورزش در طی بارداری توصیه می شود ؟

چه ورزشهایی در دوران بارداری خطرناک است ؟

آمادگی بدن برای زایمان

حفظ و تقویت میزان قوای عاطفی و جسمانی در طی حاملگی دارای اهمیت بسیاری است . ورزش به شما کمک می کند قبل و بعد از زایمان از نظر جسمی در وضعیت مناسبی باقی بمانید .

در طی ورزش ، گردش خون بسیار مناسب می شود : بنابراین جنین به طور مرتب می تواند باعث رضایت خاطر روحی و همچنین جسمی شما باشد . ورزش راه لذت بخشی برای آماده شدن برای تغییرات دوران بارداری است .

35,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله نقش ورزش در کاهش وزن
  • مقاله رفتار نابهنجار در ورزش فوتبال
  • مقاله سبک رهبری در ورزش
  • مقاله کاربرد هیپنوتیزم در ورزش
  • مقاله پرخاشگری در ورزش فوتبال
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.