مقاله هوش و خلاقیت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله هوش و خلاقیت به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

۱-افروز،غلامعلی،روانشناسی تربیتی کاربردی

۲-سیف،علی اکبر،روانشاسی حافظه

۳-گنجی،حمزه،روانشاسی حافظه و یادگیری

۴-سانتراک،جان دبیلیو،زمینه روانشاسی سانتراک ترجمه مهرداد فیروزبخت

۵-حمزه،گنجی،روانشاسی عمومی

۶-اینترنت سایت روانشناسی

فهرست مطالب

در ابتدا آشنایی با انواع هوش و تعریفی از هوش: ۱
با توجه به این تعاریف هوش A : 3
ویژگیهای کودکان خلاق ۵
اصطلاحات مرتبط با تیزهوش ۶
تعاریف خلاقیت از دیدگاههای مختلف ۶
ویژگی های کودکان خلاق ۸
– آموزش خلاقیت : ۸
ویژگی های بدنی کودکان تیزهوش : ۱۰
– ویژگی های شخصیتی : ۱۱
ویژگی های تحصیلی کودکان تیزهوش: ۱۲
ویژگی های تحصیلی تیزهوشان از دیدگاه معلمان ۱۳
علایق تیزهوشان ۱۵
مشکلات دانش آموزان نابغه ۱۵
منابع: ۱۷

چکیده

در این مقاله  ابتدا با انواع هوش و تعریفی از هوش آشنایی پیدا می کنیم. سپس درباره ویژگی های کودکان خلاق، ویژگی های بدنی و تحصیلی کودکان تیزهوش و مشکلات کودکان نابغه را بررسی می کنیم.

کودک هنگام تولد توانایی بالقوه ای برای رشد ذهنی را دارا است چنانچه محیط برای به فعل درآمدن این توانایی فراهم نباشد در روند رشد ذهنی وقفه ایجاد خواهد شد. چنانچه توانایی بالقوه ذهنی در سطح پایینی باشد، محیط نمی تواند ضریب هوشی بالایی را برای فرد تدارک ببیند از این رو توارث دامنه رشد هوشی را مشخص می کند.

تمایل به تجربه و آزمایش ، گرایش درونی به ارزشیابی، توانایی بازی با عقاید و نظرات، تمایل به ریسک کردن، تمایل به ترجیح دادن پیچیدگی ،گرایش به امور مبهم و عمل به آنها ، خودپنداری توانایی چسبیدن به کار و … از جمله ویژگی های کودکان خلاق است.

واژه های کلیدی: هوش هوش سیال، هوش متبلور، کودکان خلاق، ویژگی های بدنی ، ویژگی های تحصیلی،  کودکان تیزهوش و مشکلات کودکان نابغه

در ابتدا آشنایی با انواع هوش و تعریفی از هوش:

تعریف هوش به سه دسته تقسیم می شوند :

 ۱)     تربیتـی : کیفیتی است که سبب موفقیت تحصیلی می شود از این رو آن را یک نوع استعداد تحصیلی تلقی میکنند و مربیان تربیتی مدعی اند که کودکان باهوش نمرات بهتری در دروس خود کسب می کنند و پیشرفت تحصیلی آنان نسبت به کودکان کم هوش چشمگیرتر است.

۲)     تحلیلـی : هوش به بخشهای تشکیل دهنده اش تقسیم می شود (تحلیل می شود).

۳)     کـاربردی :  هوش پدیده ای است که از طریق آزمونهای هوش سنجیده می شود.

از دیدگاه دیگر هوش تقسیم می شود به :

 ۱-     آمـوزشی : (دیدگاه وکسلر، ترمن، بینه و سیمون، پیاژه و فراگرد هوش)

۲-     فیـزیولوژیکی ( هب، کتل، دو سطحی جنس )

۱- دیدگاه آموزشی ( الف ) – وکسلر : از دید وکسلر هوش نتیجه ی تأثیر دایمی و متقابل فرد با محیط است و هوش توانایی کلی و جامع فرد برای این که به طور هدفمند رفتار کند و به طور منطقی بیاندیشد و به طور مؤثر با محیط خود به مبادله بپردازد.

( ب ) – تـرمن : ظرفیت فرد در تفکر انـتزاعی است.

( ج ) – بیـنه و سیـمون : قابلیت عمومی درک و استدلال است . درست قضاوت کردن، درست درک کردن و درست استدلال کردن فعالیتهای بنیادی هوش هستند و هوش از ۴ استعداد، ترکیب یافته است :۱ – فهم- ۲- ابتکار – ۳- انتزاع ۴- توجیه فکر.

( د ) : پیـاژه : استعداد انطباق با محیط است.

( ه ) : نظریه ی فراگرد هوش : پیچیدگی خیلی زیاد در یک وضعیت به عدم اطمینان و ناراحتی

می انجامد. افراد تیزهوش قادرند اطلاعات خود را به روشهایی سازمان دهند که عدم اطمینان را کاهش می دهد. (کاهش پیچیدگی) پس هوش شامل کاهش پیچیدگی از طریق انتخاب، دسته بندی و ساخت دهی و اطلاعات می شود و افراد تیزهوش کسانی هستند که زودتر و کارآمدتر از دیگران این کار را انجام می دهند.

۲- دیدگاه فیزیولوژیستی : ( الف ) : هوش BوA ( هِب ) :

کودک هنگام تولد توانایی بالقوه ای برای رشد ذهنی را دارا است چنانچه محیط برای به فعل درآمدن این توانایی فراهم نباشد در روند رشد ذهنی وقفه ایجاد خواهد شد. چنانچه توانایی بالقوه ذهنی در سطح پایینی باشد، محیط نمی تواند ضریب هوشی بالایی را برای فرد تدارک ببیند از این رو توارث دامنه رشد هوشی را مشخص می کند.

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله مولفه های هوش هیجانی از نگاه قرآن و روایات
  • مقاله دیدگاه های هوش هیجانی
  • مقاله اضطراب کتابخانه‌ای و هوش هیجانی
  • مقاله خلاقیت و نوآوری
  • مقاله تکنیک های خلاقیت
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.