مقاله زندگی اجتماعی بشر

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله زندگی اجتماعی بشر به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۶ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

مدیریت عمومی – دکتر مهدی الوانی

تئوریها و فرایند مدیریتجی . ای . کل ترجمه دکتر سهراب خلیلی .

نظام کنترل مدیریت ، ترجمه محمد تقی ضیائی بیگدلی .

مدیریت رفتار سازمانی ، علی رضاییان .

فهرست مطالب

مقدمه : ۱
تعاریف برنامه ریزی : ۲
سیر تحول برنامه ریزی : ۲
انواع برنامه ریزی : ۴
الف ـ اهمیت برنامه ریزی جامع در سازمان ۵
ب ـ سبک های مختلف برنامه ریزی جامع و تعیین استراتژی های سازمانی ۵
ج ـ فرایند برناتمه ریزی جامع ۶
فرایند برنامه ریزی جامع از مراحل زیر تشکیل شده است : ۶
د ـ مزای و محدودیتهای برنامه ریزی جامع ۶
مزایا : ۶
محدودیتها : ۷
۲- برنامه ریزی عملیاتی : ۷
تکنیکهای برنامه ریزی عملیاتی ۹
وجوه افتراق برنامه ریبزی جامع و برنامه ریزی عملیاتی : ۱۱
نتیجه گیری : ۱۲
منابع : ۱۳

چکیده

دردنیای کنونی پیشرفت جامعه بشری باعث پدید آمدن سازمانهای متعددی شده است .  وجود رقابت بین سازمانها و تلاش د رجهت پویائی و بقاء  باعث گردید راههای مختلفی را برای حداکثر از استفاده از امکانات محدود برای رسیدن به هدف دنبال. یکی از راههای که ضامن بقای سازمان است برنامه ریزی می باشد. هر سازمانی برای وجود نیاز به هدف گذاری دارد .

در زندگی اجتماعی بشر یکی از مهمترین فعالیتها و اثر گذارترین آنها مدیریت بوده است . مدیریت صرفاً منحصر به سازمانها نمی باشد . لزوم بقای هر واحد اجتماعی چه کوچک که خانواده است و چه واحدهای اجتماعی بزرگ نظیر سازمانها و شرکتها و مؤسسات متعدد مدیریت می باشد . در سازمانها به کمک این فعالیتها است که اهداف تحقق می یابند و توانایی هایی که افراد از قوه به فعل در می آید . برای مدیریت وظایف متعددی را تعریف کرده اند که از جمله این وظایف برنامه ریزی می باشد . برنامه ریزی یکی از اساسی ترین وظایف مدیران است که در صورت عدم دقت در تنظیم و اجرای آنهاست . تحقق اهداف سازمانها را مشکل موجه می کند در این نوشتار سعی شده خلاصه مطالبی در مورد برنامه ریزی ارائه شود .

ابتدا تعاریف مختلف برنامه ریزی از دیدگاه های متفاوت ارائه شده است . انواع برنامه ریزی که شامل برنامه ریزی جامع و برنامه ریزی عملیاتی بعد از آن توضیح داده شده است . مزایا و محدودیتهای هر کدام و نهایتاً نتیجه گیری از بخشهای دیگر این نوشتار است .

واژه های کلیدی: برنامه ریزی، برنامه ریزی جامع و برنامه ریزی عملیاتی

مقدمه :

در زندگی اجتماعی بشر یکی از مهمترین فعالیتها و اثر گذارترین آنها مدیریت بوده است . مدیریت صرفاً منحصر به سازمانها نمی باشد . لزوم بقای هر واحد اجتماعی چه کوچک که خانواده است و چه واحدهای اجتماعی بزرگ نظیر سازمانها و شرکتها و مؤسسات متعدد مدیریت می باشد . در سازمانها به کمک این فعالیتها است که اهادف تحقق می یابند و توانایی هایی که افراد از قوه به فعل در می آید . برای مدیریت وظایف متعددی را تعریف کرده اند که از جمله این وظیاف برنامه ریزی می باشد . برنامه ریزی یکی از اساسی ترین وظایف مدیران است که در صورت عدم دقت در تنظیم و اجرای آنهاست . تحقق اهداف سازمانها را مشکل موجه می کند در این نوشتار سعی شده خلااصه مطالبی در مورد برنامه ریزی ارائه شود .

ابتدا تعاریف مختلف برنامه ریزی از دیدگاه های متفاوت ارائه شده است . انواع برنامه ریزی که شامل برنامه ریزی جامع و برنامه ریزی عملیاتی بعد از آن توضیح داده شده است . مزایا و محدودیتهای هر کدام و نهایتاً نتیجه گیری از بخشهای دیگر این نوشتار است .

امید است که با ارائه این مطالب آشنایی مختصری با برنامه ریزی سازمانی پیدا کنیم .

15,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله برنامه ریزی راهبردی
  • مقاله برنامه ریزی استراتژیک و مدل های آن
  • تحقیق اصول مدیریت
  • مقاله حکمرانی خوب مفهومی نو در مدیریت دولتی
  • تحقیق مدیریت آموزشگاه
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.