مقاله تاثیرات تمرکز توجه درونی و بیرونی بر انتقال یادگیری مهارت تعادلی در حضور تماشاگر

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله تاثیرات تمرکز توجه درونی و بیرونی بر انتقال یادگیری مهارت تعادلی در حضور تماشاگر به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۸ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

۱ – اشمیت ،‌ ریچارد . ۱۳۷۵٫ مفاهیم اساسی و شیوه های مطالعه رفتار و یادگیری حرکتی . ترجمه واعظ موسوی ، سید محمد کاظم . انتشارات دانشگاه امام حسین ( ع ) .

۲ – اشمیت ،‌ ریچارد .۱۳۷۶ . یادگیری حرکتی و اجرا . ترجمه نمازی زاده ، مهدی . و واعظ موسوی ، سید محمد کاظم ‌ .‌ انتشارات سمت.

۳ –  مارتینز. ۱۳۷۲ . روانشناسی ورزشی “راهنمای مربیان و ورزشکاران ” . ترجمه هژیر ، انتشارات ‌جهاد دانشگاهی تهران .

۴ – Bliss, C. B. (1892-1893). Investigation in Reaction Time and Attention . Studies Form the Yale Psychology Laboratory, 1 , 1-55.

۵ – Boder, D, P. (1935). The Influence of Concomitant Activity and Fatigue Upon Certain Forms of Reciprocal Hand Movements and Its Fundamental Components. Comparative Psychology Monographs, 11, (No. 4).

۶ – Butler, J. L.& Baumeister, R. F. (1998). The Trouble With Friendly Faces: Skilled Performance With a Supportive Audience. Journal of American Psychological Association, 75, No. 5, 1213-1230.

۷ – Cox , Richard H (2000 ) .sport psychology ,concepts and applications. W . M.C Brown publishers .

۸ – McNevin, N.H., & Wulf, G. (2002). Attentional focus on supra-postural tasks affects postural control. Human Movement Science, 21, 187-202.

۹ – Sawyer – Donald , T., & Noel , Fredric , J . (2000) . Effects of an audience on learning a novel motor skill . Perceptual and motor skills.

فهرست مطالب

چکیده ۱
مقدمه ۲
روش شناسی ۵
آزمودنی ها ۵
ابزار تحقیق و نوع تکلیف ۵
۱ – پرسشنامه شخصی : ۵
۲ – استابیلومتر ( استواری سنج ) : ۵
شیوه انجام تحقیق ۵
روش تحلیل اطلاعات ۶
نتایج ۶
مرحله اکتساب ۶
مرحله یاد داری و انتقال ۸
بحث و نتیجه گیری ۱۱
منابع ۱۳

چکیده

یکی از متغیر های مؤثر بر یادگیری مهارت ها ، دستورالعملهایی است که هنگام یادگیری یک مهارت حرکتی جدید ، ارائه می شوند . دادن دستورالعمل از ضروریات هر زمینه آموزشی است . این دستورالعملها معمولا” گفتاری هستند (‌هر چند می توانند نوشتاری هم باشند ) و اطلاعاتی را درباره جنبه های اولیه مهارت فراهم می آورند . دستورالعمل ها قبل یا  بعد از تمرین داده می شود و شامل اطلاعاتی درباره نحوه انجام مهارت است ، این دستورات ممکن است مخصوصا” برای یادگیری مهارتهای پیچیده – مثلا” در ورزش ها – مناسب باشند که غالباً در آنها چندین سلسله حرکات باید منطبق شوند و یا درجات زیادی از آزادی عمل باید کنترل شوند . با توجه به مشکلاتی که فراگیرندگان در صورت عدم آموزش با آن مواجهند ، این فرایند برای ارتقای سطح مهارت در مراحل اولیه تمرین ضروری است . عبارات ساده و سر راستی که فراگیرنده را به مسیر اصلی یادگیری هدایت می کنند ،  در دراز مدت اهمیت زیادی دارند  در چنین مواردی ، متمرکز کردن توجه یادگیرنده به جنبه های مناسب تکلیف حائز اهمیت است .

هدف این مطالعه تاثیرات تمرکز توجه درونی و بیرونی بر یاد داری و انتقال یادگیری مهارت تعادلی در حضور ( در برابر عدم حضور ) تماشاگر بود . ۴۰  دانش آموز ۱۸-۱۶ ساله بطور تصادفی به  ۲ گروه ۲۰ نفره تقسیم و برای نگهداشتن تعادل روی استواری سنج در ۲ روز متوالی آموزش دیدند : یک گروه از شرکت کنندگان به پاها تمرکز نموده ( تمرکز درونی ) و گروه دیگر به خطوط زرد رنگ جلوی پاها روی تخته استواری سنج  ( تمرکز بیرونی ) تمرکز می کردند . آزمونهای یاد داری و انتقال پس از یک روز تاخیر و با تقسیم شرکت کنندگان به ۴ گروه ۱۰ نفره تحت شرایط عدم حضور و حضور تماشاگر صورت پذیرفت. تحقیق از نوع نیمه تجربی و اطلاعات ( زمان تعادل ) با استفاده از روش تحلیل واریانس دو طرفه با اندازه گیریهای مکرر ANOVA  انجام شد . نتایج این مطالعه نشان داد ، هیچ کدام از اثرات اصلی گروهها معنی دار نبود ،‌ هر چند ، گروههای تجربی پیشرفت اجرا را در مراحل اکتساب ، ‌یاد داری و انتقال نشان دادند .

کلمات کلیدی  : تمرکز توجه ، یادگیری حرکتی ،‌ تعادل ، تماشاگر

مقدمه

در تلاش برای شناسایی متغیرهای تأثیر گذار بر یادگیری مهارت های حرکتی ، محققین به جنبه های مختلف موقعیتهای یادگیری پرداخته  اند. این ابعاد بطور مثال شامل سازمان دهی تمرین ، تناوب یا نوع باز خورده ارائه شده به یادگیرنده ، ارائه مدل ، یا فنون راهنمایی بدنی می باشند { ۱۴ } .

یکی از متغیر های مؤثر بر یادگیری مهارت ها ، دستورالعملهایی است که هنگام یادگیری یک مهارت حرکتی جدید ، ارائه می شوند . دادن دستورالعمل از ضروریات هر زمینه آموزشی است . این دستورالعملها معمولا” گفتاری هستند (‌هر چند می توانند نوشتاری هم باشند ) و اطلاعاتی را درباره جنبه های اولیه مهارت فراهم می آورند { ۲ }. دستورالعمل ها قبل یا  بعد از تمرین داده می شود و شامل اطلاعاتی درباره نحوه انجام مهارت است ، این دستورات ممکن است مخصوصا” برای یادگیری مهارتهای پیچیده – مثلا” در ورزش ها – مناسب باشند که غالباً در آنها چندین سلسله حرکات باید منطبق شوند و یا درجات زیادی از آزادی عمل باید کنترل شوند{ ۱۴ } . با توجه به مشکلاتی که فراگیرندگان در صورت عدم آموزش با آن مواجهند ، این فرایند برای ارتقای سطح مهارت در مراحل اولیه تمرین ضروری است . عبارات ساده و سر راستی که فراگیرنده را به مسیر اصلی یادگیری هدایت می کنند ،  در دراز مدت اهمیت زیادی دارند { ۲ } در چنین مواردی ، متمرکز کردن توجه یادگیرنده به جنبه های مناسب تکلیف حائز اهمیت است ، زیرا ، این جنبه ها ، لزوما” از مشاهده یک مدل گرفته نشده اند { ۱۴ } . برای دستیابی به این تمرکز ، محققان معمولا” یادگیرنده را با اطلاعاتی درباره محل صحیح قرارگرفتن قسمتهای مختلف بدن ، زمان سنجی حرکات جزیی مختلف و پویایی همه جانبه حرکت مواجه می سازند . بعنوان مثال ، ‌در تعلیم چرخشها در اسکی روی تپه ، ‌مربیان به نوعی وضعیت صحیح بدن ،‌ هماهنگی پا ها ، ‌تنه و حرکات بازو را در حین مراحل مختلف چرخش نشان داده و توضیح می دهند که چگونه از دستها استفاده کنند تا وزن بدن را از یک پا به پای دیگر منتقل کنند و بالعکس { ۱۸ }. این دستورات عمدتا” به حرکات بدنی فرد و گاهی به اثراتی که این حرکات بر محیط یا وسایل دارند اشاره می کنند { ۱۴ } .

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله انواع یادگیری سازمانی
  • نقش یادگیری خود تنظیمی در پیشرفت تحصیلی
  • مقاله یادگیری خود تنظیمی
  • مقاله چرخه یادگیری
  • مقاله انواع یادگیری سازمانی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.