مقاله آسیبهای ورزشی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله آسیبهای ورزشی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۱ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

آسیبهای ورزشی ۱
انواع آسیبهای ورزشی ۱
آسیبهای استخوانی ۲
آسیبهای مغزی ۳
عوامل اصلی صدمات ورزشی شامل : ۳
بررسی آسیب شناسی : ۴
شیوه های درمان : ۵
پیشگیری : ۶
ضرورت آگاهی نسبت به آسیب شناسی ورزشی ۸
مدیریت ورزش ۸
ورزش و تغذیه سالم استرس را کاهش می دهند ۱۴
تغذیه ۱۴
ورزش ۱۵
نقش تغذیه در انجام ورزش ها ۱۶
کربوهیدرات ها: ۱۷
پروتئین ها: ۱۸
آب و مایعات: ۱۹
بدست آوردن وزن مناسب برای مسابقات: ۱۹
نمونه ای از رژیم غذایی برای پرورش اندام ۲۰
تغذیه مناسب یکی از مهمترین عوامل پیشرفت ۲۰
نظم و دیسیپلین ۲۱
پیروی از یک رژیم غذایی ۲۱
رژیم غذایی باید قابل دسترسی باشد ۲۱
رژیم غذایی برای یک هفته ۲۲
تنفس صحیح هنگام تمرینات ورزشی ۲۴
روش صحیح تنفس ۲۵
منابع : ۲۸

چکیده

آسیبهای ورزشی در اثر ضربه های شدید یا کششهای متمادی و بیش از حد در حین انجام حرکات ورزشی به وجود می آیند. ورزشکاران قهرمان سرمایه های ملی هر کشور هستند.آسیبهای ورزشی یکی از شایعترین  و مهمترین علل  کناره گیری  قهرمانان از  رقابت های ورزشی است و هر چه سطح علمی ورزش در یک کشور نازلتر باشد این مشکل بارزتر خواهد بود لذا جهت ماندگاری طولانی ومناسب ورزشکاران قهرمان در میادین ورزشی  لزوم ارتقا سطح  دانش مربیان و ورزشکاران نسبت به مسائل آسیب شناسی ورزشی بیشتر می شود

اگر مربی و ورزشکار نسبت به مسائل آسیب شناسی آگاهی داشته باشند در هنگام وقوع آسیب مناسب ترین تصمیم گیری را خواهند کرد.

واژه های کلیدی: آسیب ورزشی، آسیبهای استخوانی، آسیبهای مغزی، پیشگیری، تغذیه

آسیبهای ورزشی

آسیبهای ورزشی در اثر ضربه های شدید یا کششهای متمادی و بیش از حد در حین انجام حرکات ورزشی به وجود می آیند. صدمات ورزشی میتوانند استخوانها یا بافت نرم (رباط، ماهیچه و تاندون) و یا هردو را دچار مشکل نمایند. برخلاف تصور بسیاری افراد، کودکان، با عکس العملهایی ناپخته، عدم توانایی در تشخیص و پرهیز از خطر و توانایی کم در ایجاد هماهنگی در حرکات، بسیار بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیبهای ورزشی هستند.

سالانه تعداد افراد بسیاری دچار صدمات ورزشی میشوند که نیمی از آنها با انجام معالجات خانگی و یا بدون رسیدگی خاص بهبود یافته و نیم دیگر به رسیدگی پزشکی نیاز پیدا میکنند. بر اساس محاسبات آماری در هر ۱۰۰۰ نفر، ۲۶ نفر به آسیبهای ورزشی دچار میشوند و بالاترین میزان این صدمات متوجه کودکان ۱۴-۵ سال است. در این آمارها بیشترین تعداد مصدومین را پسران ۱۷-۱۲ ساله تشکیل میدهند، که میزان این آسیبها از نظر تعداد نفرات صدمه دیده، در ورزشهای جمعی که امکان برخورد در آنها زیاد است و از نظر وخامت، در ورزشهای انفرادی بیشتر است.

انواع آسیبهای ورزشی

حدود ۹۵% این آسیبها را کوفتگی و ضرب دیدگی بافت نرم تشکیل میدهد. کبودی رایج ترین اثر این ضرب دیدگی هاست و دلیل بروز آن زخم های زیر پوست یا آسیب دیدگی موی رگهای سطحی و جمع شدن خون در زیر پوست است.

یک سوم تمام صدمات ورزشی را اصطلاحا رگ به رگ شدن میگویند. این آسیب در واقع پیچیدن یا پارگی قسمتی ازرباط است. رباط رشته محکمی است که پیوند دهنده استخوانها به یکدیگر بوده و مفاصل را محکم در جای خود نگه میدارد.

30,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله نقش ورزش در کاهش وزن
  • مقاله رفتار نابهنجار در ورزش فوتبال
  • مقاله سبک رهبری در ورزش
  • مقاله کاربرد هیپنوتیزم در ورزش
  • مقاله پرخاشگری در ورزش فوتبال
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.