تحقیق مکانیسم های دفاعی- روانی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق مکانیسم های دفاعی- روانی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۷۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع فارسی :

اتکینسون و اتکینون و همکارانش ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، ترجمه حسن رفیعی و دیگران ( ۱۳۸۳) ، انتشارات ارجمند .

احمد وند، محمد علی ( ۱۳۶۸) ، مکانیسم های دفاعی روانی ، تهران ، انتشارات بامداد .

پاشا شریفی ، حسن ( ۱۳۷۶) ، نظریه ها و کاربرد آزمون های هوش و شخصیت ، تهران ، انتشارات سخن .

صنعتی ، محمد ( ۱۳۸۰) ، مقایسه سبکهای دفاعی و اضطراب دانشجویان ، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران .

شفیع آبادی ، ع ، ناصری ، ع ، ( ۱۳۶۵) ، نظریه های مشاوره و روان درمانی ، تهران ، مرکز نشر دانشگاهی .

ورنون نوردبی ، کالوین هال ، روانشناسی زندگی نامه و نظریه های روانشناسان بزرگ ، ترجمه دکتر احمد به پروژه و رمضان دولتی .

حاجی آقا زاده نوری ، ماریا ( ۱۳۸۵)، بررسی رابطه هوش هیجانی با مکانیسم دفاعی و هوش عمومی ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران .

روان پی شولتز ، سیدنی اسن شولتز ، تاریخ روانشناسی لوین ، ترجمه دکتر اکبر سیف ، حسن پاشا شریفی ( ۱۳۷۸)

منابع انگلیسی :

Hayashi , M ,Miyaki, Y, and Minakawa , K ( 2004) . Reliability and validity of the Japeanese edition of the Defene style Questionnaire- 40 . Abstract retieved feb. 4, 2006 from pubmed .

Vaillant , G.E(1992) Ego mechanisms of defense: Aguide for clinicians and researchers. Washington DC:American Psychiatric press .

Vaillant, G.E(2000) Adaptive Mental Mechanisms: Their role in a positive psychology . American psychologist. 55(1) 89- 98.

Watson D.C and shina, B.K(1998) Gender, age and cultural differences in the defense style questionnaire – ۴۰ . Journal of chinical psycholoigy . 54(1) 67-75.

Andrews, G, singh, M , and Bond, M(1993) . the defense style Questionnaire. The Journal of Nervous and Mental Disease, 19(1)246-256.

Arlow, J.A(2000)Psychoanalysis. In : R.Corsini, and D.weeding , (Eds). Current Psychotherapies. Itasca Illinois: F.E. Peacock Publishers, Inc.

فهرست مطالب

چکیده ۱
فصل اول: کلیات
مقدمه ۳
بیان مسئله ۴
فصل دوم: مباحث نظری
زیگموند فروید ۷
تعریف روانکاوی ۱۵
ساختار شخصیت ۱۸
دیدگاه روان پویشی ۳۴
دیدگاه انسان گرایی ۴۴
دیدگاه صفت ۴۷
نظریه اجتماعی شناختی ۴۹
مکانیزمهای دفاعی ۵۴
تاریخچه مکانیزم دفاعی ۵۸
عملکرد مکانیزم دفاعی ۶۰
ویژگی مکانیزم دفاعی ۶۲
مکانیسم دفاعی و سبکهای مقابله ۷۱
سبکها و مکانیسم های دفاعی- روانی ۷۲
نظریه فروید در مورد مکانیسم دفاعی ۷۹
طبقه بندی مکانیسم دفاعی ۸۱
حمایتهای تجربی ۱۴۳
سنجش مکانیزمهای دفاعی ۱۵۴
انواع آزمونها ۱۵۶
آزمون علاقه ۱۵۷
آزمون شخصیت ۱۵۸
آزمون سازگاری بل ۱۶۱
آزمون شخصیت مینسوتا ۱۶۲
روشهای فرافکنی ۱۶۳
آزمون رورشاخ ۱۶۵
آزمون دریافت ذهنی ۱۶۶
فصل سوم :بحث و نتیجه گیری
برایند بحث ۱۶۹
فهرست منابع
منابع فارسی ۱۷۰
منابع انگلیسی ۱۷۱

چکیده

مکانیسم های دفاعی من فرآیندهایی در ساختار شخصیت هستند که بر سازش روانشناختی تأثیر می گذارند.پژوهشگران مکانیسم های دفاعی من، سازمان سلسله مراتبی دفاعها را در امتداد پوستار سازش یافتگی تأیید کرده اند. مکانیسم های دفاعی که مسئولیت محافظت از من را در مواجهه با شکل های مختلف اضطراب بر عهده دارند ، بر حسب نوع کنش وری ممکن است بهنجار یا نابهنجار و کار آمد یا ناکار آمد باشند. اندروز و سینگ و بوند (۱۹۹۳) بر اساس طبقه بندی سلسله مراتبی ویلنت (۱۹۷۱،۱۹۷۶) مکانیسم های دفاعی را به سه سبک دفاعی رشد یافته، نوروتیک و رشد نایافته تقسیم کرده اند. مکانیسم های دفاعی رشد یافته به منزله شیوه های مواجهه انطباقی، بهنجار و کارآمد محسوب می شوند. مکانیسم های دفاعی نوروتیک و رشد نایافته، شیوه های مواجهه غیر انطباقی و ناکار آمد هستند.

فروید که به عنوان عصب شناس کار خود را شروع کرده بود ، همواره معتقد بود که سرانجام روزی دانش زیست شناسی ، پدیده های روانی شخصیت را هم توضیح خواهد داد . مثلاً وقتی از امراض روانی صحبت می کرد ، می گفت هر جا اندیشه ای مختل است ، ملکولی مختل است آن روز هنوز فرا نرسیده است . و بسیاری از روان شناسان شخصیت بر این باورند که هرگز فرا نخواهد رسید – اما نقش پر اهمیت زیست شناسی در توضیح شخصیت روز به روز در حال فزونی گرفتن است . مثلاً امروزه در بسیاری مطالعات ، صفات برونگرایی و روان نژندیگری ( نوروتیسیزم ) را به کارکردهای مغز ربط داده اند  .

بخشی از اطلاعات مربوط به منشاء تفاوتهای شخصیتی افراد از علم وراثت شناسی رفتاری به دست آمده است . دانش زیست شناسی در زمینه رفتار بهنجار و روشهای درمان سهم چشمگیری در شناخت و درمان اختلالات روانی دارد و این همان چیزی است که فروید گفته بود .

درباره شناخت و عاطفه اجتماعی این نکته را توضیح خواهیم داد که در علم نسبتاً نوپای زیست شناسی اجتماعی نظریه ها و پژوهشهایی درباره تفاوتهای افراد و گروهها در رفتارهای اجتماعی و جنسی مطرح است ، حال آنکه این رفتارها بخشی از روانشناسی شخصیت تلقی می شوند .

واژه های کلیدی: زیگموند فروید، مکانیسم های دفاعی، ساختار شخصیت

فصل اول کلیات

مقدمه

مکانیسم های دفاعی من[۱] فرآیندهایی در ساختار شخصیت هستند که بر سازش روانشناختی تأثیر می گذارند (بلک و بلک، ۱۹۹۴؛ ویلنت، ۲۰۰۰) پژوهشگران
مکانیسم های دفاعی من، سازمان سلسله مراتبی دفاعها را در امتداد پوستار سازش یافتگی تأیید کرده اند. (بوند، گاردنر، کریستنیم و سیگال، ۱۹۸۳؛ سمرد، گرینسپون و فیبزگ، ۱۹۷۳؛ ویلنت، ۱۹۷۷، ۱۹۹۲؛ هان، ۱۹۷۷). مکانیسم های دفاعی که مسئولیت محافظت از من را در مواجهه با شکل های مختلف اضطراب بر عهده دارند (فروید، ۱۹۲۳)، بر حسب نوع کنش وری ممکن است بهنجار یا نابهنجار و کار آمد یا ناکار آمد باشند. اندروز و سینگ و بوند (۱۹۹۳) بر اساس طبقه بندی سلسله مراتبی ویلنت (۱۹۷۱،۱۹۷۶) مکانیسم های دفاعی را به سه سبک دفاعی رشد یافته[۲]، نوروتیک[۳] و رشد نایافته[۴] تقسیم کرده اند. مکانیسم های دفاعی رشد یافته به منزله شیوه های مواجهه انطباقی، بهنجار و کارآمد محسوب می شوند. مکانیسم های دفاعی نوروتیک و رشد نایافته، شیوه های مواجهه غیر انطباقی و ناکار آمد هستند.

بیان مسئله

فرض اصلی نظریه و فن روان تحلیلی: از آغاز بر ماهیت خود فریبی فراگیر[۵] انسان بوده است (وستن و گاربارد، ۱۹۹۷). از نقطه نظر روان پوشی، هر عمل شناختی به خودی خود مشکلی از نظم دهی عاطفی[۶] است. (وستن وفیت، ۱۹۹۶). بر این اساس دفاع، تقلای هوشیار انگیخته شده ای تعریف می شود که هیجان دردناک را به حداقل و هیجان لذت بخش را به حداکثر می رساند(وستن، ۱۹۹۸).

در تعریف آنا فروید ۱۹۹۵) می توان یافت: «مکانیزم های دفاعی راهها و شیوه هایی هستند که «من» با کمک آنها اضطراب و رنجش را پس زده و کنترل را روی رفتار تکانشی[۷] و غریزی اعمال می دارد». او همچنین علائم روان آزارنده[۸] را پیامد استفاده مستمر و عادتی از شکل خاصی از دفاع می داند.

[۱].ego defense mechanisms

[۲] . mature

[۳] . neurotic

[۴] . reaction formation

[۵] . pervasive self- deception

[۶] . Regulation

[۷] .impulsive

[۸] .neurotic

120,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله نظریه های پیرامون شخصیت
  • مقاله شخصیت
  • مقاله قضاوت اخلاقی
  • مقاله تأثیر شخصیت بر اختلالات رفتاری
  • مقاله بررسی و معرفی عناصر داستان
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.