مقاله معاد در زندگی دنیا

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله معاد در زندگی دنیا به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

۱ـ امیل، ص ۵۴۷ .

۲ـ شعراء / ۵۰ .

۳ـ تفسیر نمونه، ج ۱۵، ص ۲۳۱٫

۴ ـ پیام قرآن، ج ۵، ص ۱۸٫

۵ ـ مثنوی معنوی، دفتر سوم.

۶ـ تحریم / ۱۱٫

۷ ـ تفسیر المیزان، ج ۱۹، ص ۶۹۵٫

۸ ـ نگاهی دوباره بر تربیت اسلامی، ص ۸۵ .

۹ـ نهج البلاغه، خطبه ۹۹٫

۱۰ ـ مؤمن / ۳۹٫

۱۱ ـ تفسیر نمونه، ج ۲۰، ص ۱۰۶٫

۱۲ ـ قصص / ۸۰ .

۱۳ ـ هود / ۸۴ .

۱۴ ـ اراده الاعتقاد، ص ۱۳۱، به نقل از: سیکولوجیه القصّه فی القرآن، ص ۳۵۵٫

۱۵ ـ بنگرید به: تفسیر فی ظلال القرآن، ج ۳، ص ۱۳۸۷٫

۱۶ ـ بقره / ۲۴۹٫

۱۷ ـ طه / ۷۲ و ۷۳٫

۱۸ ـ پیام قرآن، ج ۵، ص ۳۹۳٫

۱۹ ـ هود / ۲۹٫

مجله مشکوه، شماره ۸۳، دکتر حمید محمّد قاسمی .

فهرست مطالب

معاد در زندگی دنیا – ۱ –
الف- اصلاح نگرش انسان به دنیا – ۱ –
ژان ژاک روسو در یکی از پندهای حکیمانه خود به فرزندش امیل می‏گوید: – ۲ –
ب ـ کنترل غرایز و شهوات – ۷ –
ج ـ شهامت و شجاعت – ۱۲ –
به گفته ویلیام جیمز: – ۱۲ –
منابع : – ۱۶ –

چکیده

همه عقاید دینی در رفتار انسان مؤثر است؛ هر چند تأثیر آنها یکسان نیست. از میان عقاید دینی، اعتقاد به رستاخیز و معاد یکی از نافذترین و مؤثرترین باورها در جهت دادن به رفتار آدمی و تربیت و اصلاح اوست که در اینجا به برخی از این آثار ـ و آن هم تنها از منظر داستان‌های قرآن ـ اشاره می‏کنیم.

اعتقاد به معاد، بینش انسان را به عالم هستی وسعت می‏بخشد و او را از تنگنای دنیا به فراخنای جهان باقی پیوند می‏دهد، و همّت او را بلندمرتبه‏تر از آن می‏گرداند که بخواهد به تعلّقات دنیوی و مادّی خشنود شود و بدان رضایت دهد.

آری مؤمنان راستین، این حقیقت را به خوبی دریافته‏اند که کتاب زندگانی بشر سرفصل‌های بی‏شماری دارد، که چند بخش از آن در حیات دنیا حاصل گردیده، امّا فصل‌های مهم و تماشایی آن پس از مرگ و ظهور قیامت آغاز می‏شود.

واژه های کلیدی: معاد، نگرش انسان، ژان ژاک روسو، ویلیام جیمز

معاد در زندگی دنیا

همه عقاید دینی در رفتار انسان مؤثر است؛ هر چند تأثیر آنها یکسان نیست. از میان عقاید دینی، اعتقاد به رستاخیز و معاد یکی از نافذترین و مؤثرترین باورها در جهت دادن به رفتار آدمی و تربیت و اصلاح اوست. چنین عقیده‏ای نقش شایانی در پرورش روح انسان دارد و آثار تربیتی شگرفی در زندگی فردی و اجتماعی او به ارمغان می‏آورد، که در اینجا به برخی از این آثار ـ و آن هم تنها از منظر داستان‌های قرآن ـ اشاره می‏کنیم.

الف- اصلاح نگرش انسان به دنیا

اعتقاد به معاد، نگرش انسان را به دنیا تغییر داده، دنیا را برای انسان به عنوان ابزاری در جهت نیل به اهداف والای انسانی و رسیدن به یک زندگی جاوید و همیشگی قرار می‏دهد.

بر اساس جهان‏بینی توحیدی، دنیا برای انسان آفریده شده و نه انسان برای دنیا، و شخصیت انسانی بسیار والاتر و گرانبهاتر از آن است که بخواهد خود را به متاع دنیا و جلوه‏های فریبنده آن بفروشد.

یاد قیامت سبب می‏گردد تا نوح علیه‏السلام تسلیم خواسته‏های اشراف و بهانه‏جویانی که خواهان طرد فقرا از اطراف وی بودند، نشود و با قاطعیت در برابر آنها ایستاده بگوید: «من هرگز کسانی را که ایمان آورده‏اند طرد نمی‏کنم؛ چرا که آنها با پروردگار خویش ملاقات خواهند کرد.»

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اصل معاد و ادله آن
  • پایان نامه بررسی و نقد عقاید زرتشتیان در توحید، نبوّت، معاد از منظر قرآن
  • مقاله معاد در نگاه خیام و حافظ
  • تحقیق جایگاه معاد
  • مقاله نقش معاد در زندگی دنیوی
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.