مقاله حقوق مواد مخدر ایران

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله حقوق مواد مخدر ایران به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۹ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

آشوری، محمود (۱۳۷۶) ، قانون آئین دادرسی کیفری ایتالیا در بوته ی آزمایش« مجموعه مقالات عدالت میفری» تهران، کتابخانه گنج دانش، ص ۱۷۳٫

ترکی ـ غلامعباس ، ( ۱۳۷۹) ، بنیادهای حقوقی کیفری در پرتو اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد

حقوق جزا و جرم شناسیف دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، خزائی ، منوچهر (۱۳۶۵) ، سیستم قانونی بودن و سیستم موقعیت داشتن تعقیب کیفری ” ، نشریه دانشکده ی حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دوره ی دوم، ص ۷۰

حزوی ، محمدرضا و محمدی اسدی مقدم، (۱۳۷۹) ، نظریه مشورتی اداره ی حقوقی قوه ی قضاییه در خصوص جرایم مواد مخدر ، تهران ، نشر روزنامه رسمی کشور.

کاتوزیان ، ناصر (۱۳۷۹) ، مقدمه ی علم حقوق و مطالعه در نظام حقوقی ایران، چ ۲۷، تهران، شرکت سهامی انتشار.

منصور ، احمدی(۱۳۷۹)، حقوق کیفری مواد مخدر ، تهران ، نشر روزنامه ی رسمی

صفحه ۲۶۳ مجموعه قوانین سال ۱۳۷۰

رأی وحدت رویه شماره ۲۹/۵۹-۱۵/۱/۶۰ در بایگانی هیئت عمومی دیوان عالی کشور است.

صفحه ۹۲۷ مجموعه قوانین سال ۱۳۶۶

صفحه ۹۲ مجموعه قوانین سال ۱۳۶۹

صفحه ۵۴۰ مجموعه قوانین سال ۱۳۶۴

صفحه ۸۴۶ مجموعه قوانین سال ۱۳۷۱

فهرست مطالب

مقدمه: ۱
پیش گفتار: ۲
تاریخچه: ۳
ص۱۴ فصل چهارم: دادگاههای اختصاصی ۴
مبحث دوم: مرور زمان : ۷
احکام غیر اعدام ۱۲
لاحیت: مبحث اول ۱۳
سؤال: بحث صلاحیت ۱۶
دادگاههای عمومی و انقلاب ۱۷
کلیات ۱۷
اهداف: ۱۷
صلاحیت دادگاههای انقلاب: ۱۷
رسیدگی به جرائم مشروحه ذیل در صلاحیت دادگاه انقلاب است: ۱۷
موارد تجدید نظر احکام: ۱۸
اجرای احکام: ۲۰
حکم غیابی و حق اعتراض به آن: ۲۰
حق داشتن وکیل و موارد الزامی بودن آن: ۲۱
صلاحیت دادگاههای انقلاب در نظام قضائی جدید ۲۲
فرضیه: ۲۲
اثبات فرضیه ۲۲
نتیجه گیری مقدمه: ۲۳
قانون تشکیلات دادگاههای عمومی و انقلاب به اختصار: ۲۴
جرایم سیاسی و مطبوعات و صلاحیت دادگاهها ۳۲
منابع: ۳۵

چکیده

به منظور رسیدگی و حل و فصل کلیه دعاوی و اماکن مراجعه مستقیم به قاضی و ایجاد مرجع قضایی واحد، دادکاههایی با صلاحیت عام تشکیل می شود. رسیدگی به کلیه امور مدنی و جزایی و امور حسبیه با دادگاه عمومی است . تأسیس این دادگاهها در هر حوزه قضائی و تعیین قلمرو محلی و تعداد شعب آن با رئیس قوه قضائیه است. صلاحیت این محاکم به جز مواردی که به دادگاه انقلاب ارتباط دارد، واگذار شده، خارج از شمول صلاحیت این دادگاهها است.

حقوق متهم در آیین دادرسی کیفری در ایران به طور عام در مورد جرایم مواد مخدر به طور خاص با موانع عمده ای مواجه است و در مورد جرایم موادمخدر قانون گذار از یک آیین نامه دادرسی کیفری خاص تبعیت کرده است که می توان آن را آیین دادرسی کیفری افقراقی می نامند.

وجه تسمیه ی آیین دادرسی جرایم موادمخدر به آیین دادرسی افقراقی آن است که اکثر قواعد مربوط به آیین دادرسی جرایم مواد مخدر با آیین دادرسی جرایم دیگر متفاوت است. این تفاوتها را می توان در واگذاری صلاحیت رسیدگی به جرایم موادمخدر به دادگاه اختصاص انقلاب. وجود مقررات خاص در مورد قرارهای تأمین، مقررات مربوط به تجدیدنظر خواهی و مقررات مربوط به نحوه ی دخالت وکیل ملاحظه کرد.

واگذاری صلاحیت رسیدگی به جرایم موادمخدر به دادگاه انقلاب به عنوان یک دادگاه اختصاصی که از ویژگی های این نوع دادگاهها سرعت عمل و شدت عمل است و نتیجه هر دو ویژگی مزبور نیز تضعیع حقوق متهمان است. نشان دهنده ی شدت عمل قانون گذار در برخورد با این نوع جرایم است. سلب حق تجدید نظرخواهی از متهم و یک درجه ای کردن مرحله ی رسیدگی( که با کنوانسیونهای بین المللی، از جمله کنوانسیون حقوق بشر آزادیهای فردی و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در تعارض است) و الزامی کردن قرار بازداشت موقت در مورد اکثر این جرایم نیز نشان از شدت عمل مقنن در این مورد است.

واژه های کلیدی: آیین دادرسی کیفری، جرم مواد مخدر، دادگاه های عمومی

مقدمه:

تکریم عالمان ارج نهادن به ساحت دانش و فرزانگی است. شیوه ای است یادگار از نیاکان ما ایرانیان و سنتی است غنا یافته در پرتو آموزه های آسمانی اسلام.

شکوفایی و شکوه در روزگارانی رخ نموده که حاملان موهبت الهیِ علم را در جایگاه باستیه ی خویش نهاده اند و بلندای خدا داد مرتبت ایشان را به درستی دریافته اند. گسترش دانش بی مدد پیش نهادن الگوها و نمونه هی کمال یافته میسر نیست و از رهگذر تکریم عالمان است که می توان وجوه نهادن علمی و رموز توفیق این بزرگان را بر نوسالکان آشکار ساخت. از این رو، گرامی داشتن عالمان جدا از ترغیب ناخواسته ی نوخاستگان برای احراز آن فلزات ارجمند باز نمای شیوه سلوک و راهنمای پیمودن طریق نیز خواهد بود و پرورش عالمانی دیگر و تداوم حیات علم در کشور را زمینه ساز خواهد گشت.

با امید به برخورداری از این ثمرات در پی این سنت گام نهاده ام و اقرون بر تمامی این اهداف، تکریم فرزانگان را بهانه ی آفرینش آثار علمی و بارورسازی حوزه های از معرفت و دانش قرار داده ام.

پیش گفتار:

حقوق متهم در آیین دادرسی کیفری در ایران به طور عام در مورد جرایم مواد مخدر به طور خاص با موانع عمده ای مواجه است و در مورد جرایم موادمخدر قانون گذار از یک آیین نامه دادرسی کیفری خاص تبعیت کرده است که می توان آن را آیین دادرسی کیفری افقراقی می نامند.

وجه تسمیه ی آیین دادرسی جرایم موادمخدر به آیین دادرسی افقراقی آن است که اکثر قواعد مربوط به آیین دادرسی جرایم مواد مخدر با آیین دادرسی جرایم دیگر متفاوت است. این تفاوتها را می توان در واگذاری صلاحیت رسیدگی به جرایم موادمخدر به دادگاه اختصاص انقلاب. وجود مقررات خاص در مورد قرارهای تأمین، مقررات مربوط به تجدیدنظر خواهی و مقررات مربوط به نحوه ی دخالت وکیل ملاحظه کرد.

40,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سوءمصرف مواد و رویکرد های پیشگیری آن
  • مقاله سوء مصرف مواد و درمان آن
  • مقاله مواد روانگردان و مخدر در اسناد بین‌المللی
  • تحقیق حقوق خانواده در پرتو اصول قانون اساسی
  • مقاله آسیب شناسی اعتیاد و عوامل اجتماعی موثر بر آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.