مقاله تصمیم گیری در سازمان

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله تصمیم گیری در سازمان به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

تصمیم گیری در سازمان: ۱
تفکر خطی ۲
تفکر نظام مند ۲
فرآیند تصمیم گیری ۳
تصمیم گیری در شرایط گوناگون ۸
سبک های مدیریتی تصمیم گیری ۱۰
نیاز های سازمانی برای تصمیم گیری ۱۱
منابع: ۲۰

چکیده

در این مقاله به بررسی تصمیم گیری در سازمان و دو شیوه تصمیم گیری از جمله  تفکرخطی، تفکر نظام مند، تصمیم گیری در شرایط گوناگون، فرآیند تصمیم گیری، سبک های مدیریتی تصمیم گیری و نیاز های سازمانی برای تصمیم گیری می پردا زد.

فرآیند تصمیم گیری ممکن است در شرایط متفاوتی انجام پذیرد که صورت بندی های علمی مختلفی برای هر یک توسعه داده شده و به وجود آمده است. این شرایط را می توان در قسمت های: اطمینان کامل، ریسک، عدم قطعیت و بحرانی دسته بندی نمود. در شرایط اطمینان، فرض بر آن است که تمامی پیامد های مربوط به گزینه های موجود به صورت قطعی قابل شناسائی و محاسبه می باشند. در چنین شرایطی اتخاذ یک تصمیم درست، منوط به صورت بندی صحیح و کامل مسأله خواهد بود. در شرایط ریسک، گرچه مسائل مربوط به تصمیم گیری نامعلوم اند، اما معیاری ریاضی برای شناخت آنها از طریق نظریۀ احتمالات و همچنین برخی کاربرد های مربوط به دانش آمار، وجود دارد. در چنین شرایطی اگر چه عدم قطعیت بر عناصر مسأله حاکم است، اما امکان شناسائی محدودۀ پیامد های آن نیز خارج از دسترسی نیست. در شرایط عدم قطعیت، حتی امکان دسته بندی، شناسائی و صورت بندی نتایج تصمیم گیری نیز میسر نمی باشد. تصمیم گیری در شرایط بحرانی نیز معمولاً بسیار اقتضائی است و زمانی ضروری می نماید که شرایطی غیر قابل پیش بینی و به شکلی ناگهانی رخ می دهد.

واژه های کلیدی: تصمیم گیری ، سازمان، تفکرخطی، تفکر نظام مند، فرآیند تصمیم گیری، سبک های مدیریتی ، نیاز های سازمانی

تصمیم گیری در سازمان:

تصمیم گیری یکی از اساسی ترین کار هائی است که مدیران یک سازمان انجام می دهند و مطابق نگرش مدیریت علمی، تصمیم گیری باید بر پایۀ فرآیند ساخت یافته و مدونی به انجام برسد. منظور از فرآیند تصمیم گیری، توالی اقدامات سازمانی است که از طرف مدیریت یک مؤسسه برای حل مشکلات اش، صورت می پذیرد. این توالی از لحاظ نگرش نظام مند مدیریتی شامل: شناسائی مسأله، تولید گزینه های موجود برای حل آن، تجزیه و تحلیل پیامد های مربوط به هر یک از گزینه های تولید شده، تصمیم گیری یا انتخاب گزینۀ بهینه، پیاده سازی تصمیم اتخاذ شده، ارزیابی و دست آخر بازخورد، می گردد. بدیهی است که تمامی مراحل این توالی تا حد بسیار زیادی به نحوۀ تفکر مدیران سازمان بستگی داشته و متأثر از نگرش آنان به دنیای پیرامون شان است. به همین دلیل، بررسی موضوع تصمیم گیری در صورت نپرداختن به روش های اندیشیدن سازمانی، بیهوده خواهد بود. به طور کلی، صورت بندی های گوناگونی از نحوۀ اندیشیدن مدیران انجام گرفته است که ساده ترین و در همان حال جامع ترین آنها، تفکر مدیریتی را در دو قالب اصلی زیر تعریف می کند:

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله معنویت و سازمان
  • مقاله معنویت و سازمان
  • مقاله ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ‬‬‬ و اﻧﻮاع آن
  • مقاله نظریه پارسونز در سازمان آموزش و پرورش
  • مقاله اخلاق سازمانی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.