مقاله اخلاق سازمانی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله اخلاق سازمانی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منــابع و ماخــذ:

اخلاق در مدیریت نوشته ال. تی . هس مر، ترجمه دکتر سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی چاپ دوم

مدیریت و برنامه ریزی، دکتر نسرین جزنی، انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم

برنامه ریزی اخلاقی از نگاه مدیریت، دکتر ابراهیم شادکامی، انتشارات خوارزمی، ویراست سوم

مدیریت و نظام اقتصادی، دکتر داوود ایزدی،انتشارات پژوهش های بنیادی، چاپ اول

اخلاق در تأمین نیروی انسانی، دکتر منوچهر خوش قدم، انتشارات علمی، چاپ اول

فهرست مطالب

چکیده ۱
مقدمه ۲
اخلاق و مدیریت ۳
مسایل اخلاقی در مدیریت ۴
ویژگی های مسایل اخلاقی در مدیریت ۶
تجزیه و تحلیل مسایل اخلاقی در مدیریت ۹
اقتصاد و اخلاق مدیریت ۹
حقوق و اخلاق مدیریت ۱۰
فلسفه و اخلاق مدیریت ۱۱
محتوای مدیریت اخلاقی و تأثیر اقتصاد بر آن ۱۲
قانون و اخلاق مدیریت ۱۳
انتخاب مدیریت اخلاقی ۱۴
قانون؛ تبلور مدیریت اخلاقی در جامعه ۱۵
ویژگی ها و شرایط اجرای قانون ۱۶
قانون و اخلاق در مدیریت ۱۸
زمینه های شکل گیری قانون… فرایندهای فردی ۱۹
فرایندهای گروهی ۲۰
فرایندهای اجتماعی ۲۱
فرایندهای سیاسی ۲۱
اخلاق در عمل ۲۲
سودمند گرایی: تئوری فرجام گرایی ۲۳
خلاصه مطالب ۲۵
منابع و مآخذ ۲۷

چکیده

مدیریت . مهمترین عامل در حیات رشد و بالندگی و یا از بین رفتن نهادها ، سازمان ها و اجتماع است و مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست . در این مقاله با عنوان اخلاق و مدیریت به بررسی طبیعت مشکلات اخلاقی در نهادها پرداخته شده است : بررسی مشکلات موجود و نیز رقابت های پیچیده ای به منظور برقراری توازن بین منافع اقتصادی و تعهدات اجتماعی .

مسائل اخلاقی در مدیریت بیانگر تقابل بین عملکرد اقتصادی و عملکرد اجتماعی در قالب تعهدات مختلفی نظیر حمایت از کارگران و کارکنان محلی ، حفظ بازارهای رقابتی و … است . حقوق و اخلاق مدیریتی با اعتماد بر عوامل غیر مستقیم اجتماعی و به منظور انتخاب بین صحیح و خطا مشکل می گیرد . و سپس به فلسفه اخلاق مدیریتی می پردازیم . یعنی می توان مشکلات موجود در جامعه را با بهره گیری از ساختار فلسفه هنجاری ، با اعتماد بر اصول اساسی و به منظور انتخاب بین درست و نادرست بررسی کرد . نمونه های بسیاری از قوانین وجود دارند که منعکس کننده قضاوتهای اخلاقی جامعه هستند طرفداران حاکمیت قانون بر این عقیده اند که مجموعه قضاوت های اخلاقی که در قالب قانونی متبلور می شوند تشکیل دهنده ی قوانین اساسی زندگی با یکدیگر در یک جامعه بدون تعدی به حقوق دیگران امکان پذیر است .

واژه های کلیدی: مدیریت، اخلاق، اقتصاد، شکل گیری قانون

مقدمه

مدیریت . مهمترین عامل در حیات رشد و بالندگی و یا از بین رفتن نهادها ، سازمان ها و اجتماع است و مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست . در این مقاله با عنوان اخلاق و مدیریت به بررسی طبیعت مشکلات اخلاقی در نهادها پرداخته شده است : بررسی مشکلات موجود و نیز رقابت های پیچیده ای به منظور برقراری توازن بین منافع اقتصادی و تعهدات اجتماعی .

اخلاق در مدیریت بر این اساس که روابط ما با اعضای جامعه ای که در آن فعالیت داریم چگونه است و چگونه باید متمرکز گردد ، استوار است . بدون شک مهمترین و حساس ترین مسأله در مدیریت ایجاد تعادل و توازن بین عملکرد اقتصادی و عملکرد اجتماعی است.

اخلاق در مدیریت امروزه از مسائلی نظیر ارتشاء ، دزدی و تبانی فراتر می رود . هنگام مواجهه با چنین مسائلی چگونه باید تصمیم گیری کرد و چه چیزی صحیح ، مناسب و عادلانه است . در این مقاله شیوه ی تصمیم گیری ما در قبال جامعه و مسائل مدیریتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد .

30,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اخلاق در رسانه
  • مقاله نظریه های فلسفی وگونه شناسی نظام‌های اخلاقی
  • مقاله نظریه های روانشناسی رشد اخلاقی
  • مقاله نظریه های جامعه شناسی اخلاقی
  • مقاله سبک مدیریت مشارکتی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.