مقاله بازاریابی بین المللی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله بازاریابی بین المللی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۸ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

International Marketing by Philip R. Cateora and John L. Graham March 2004
۲٫ International and Global Marketing: Concepts and Cases by Taylor W. Meloan and John L. Graham July 1977
۳٫ جزوات درسی نگارنده در دانشکده‌های مدیریت بازرگانی دانشگاه‌های کشور و شرکت ملی صنایع پتروشیمی

فهرست مطالب

بازاریابی بین‌ المللی ۱
اهمیت بازاریابی بین‌المللی ۱
استراتژی‌های ورود به بازار ۳
۱٫ صادرات ۵
۲٫ مشارکت ۵
مشارکت مستقیم ۶
۳٫ سرمایه‌گذاری مستقیم ۷
تجزیه و تحلیل بازارهای خارجی ۸
فرهنگ ۹
محیط سیاسی و حقوقی ۱۰
شرایط اقتصادی ۱۱
بازاریابی از طریق اینترنت چه فوایدی دارد ؟ ۱۲
مدیریت بازاریابی جهانی ۱۴
ارتباط بازاریابی جهانی ۱۷
بازاریابی درسطوح گسترده جهانی ۲۲
۱) قدرت فروش و بازاریابی : ۲۵
۲) متعهد در برآورده سازی تعهدات : ۲۵
۳) توسعه دید ( visibility ) برای ایجاد روشهای جدید تجاری : ۲۵
۴) سرویسهای با کیفیت بالا و مؤثر در ایجاد و خشنودی مشتری : ۲۶
۵) ایجاد موقعیت های چندگانه با استفاده از تخصص گرایی : ۲۶
۶) تیم مدیریت کلیدی : ۲۶
صادرات چه فایده ای دارد؟ ۳۰
نقش بازاریابی در توسعه صادرات ۳۳
به سوی رهبری جهانی استراتژیهای صادرات ۳۵
●بازاریابی دقیق ۳۵
●تفکیک بازار ۳۶
●بستهبندی ۳۹
تجارت الکترونیکی و تاثیر آن بر توسعه صادرات ۴۰
● تعریف تجارت الکترونیکی ۴۰
● تجارت الکترونیکی و صادرات ۴۱
● موانع استفاده از تجارت الکترونیکی در صادرات و راه حل آن ۴۲
● نقش تجارت الکترونیکی در صادرات ۴۳
۱) کاهش هزینه ها و موانع صادرات ۴۳
۲) ابزار موثر بازاریابی برای صادر کنندگان ۴۴
۳) در هم شکستن مرزهای جغرافیایی ۴۵
۴) ارایه اطلاعات کافی درباره کالاهای صادراتی ۴۶
۵) دستیابی به بازارهای جدید صادراتی ۴۶
● ایجاد یک وب سایت برای صادرات ۴۶
● وب سایت بهترین ابزار برای ترفیع صادرات ۴۷
● موانع توسعه صادرات و تاثیر تجارت الکترونیکی بر جهش صادرات ۴۸
منابع: ۵۴

چکیده

در این مقاله درباره اهمیت بازاریابی بین‌المللی، استراتژی ورود به بازار ، بازاریابی از طریق اینترنت چه فوایدی دارد ؟، نقش بازاریابی در توسعه صادرات، تجارت الکترونیکی و تاثیر آن بر توسعه صادرات و موانع استفاده از تجارت الکترونیکی در صادرات و راه حل آن و … بحث می شود.

بازاریابی را می توان به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها تعریف کرد که منجر به معامله ی بین یک فروشنده ویک خریدار جهت کسب سود متقابل میشود. فعالیتهای بازاریابی برروی تلاش سازمان جهت برآوردن نیازها وخواسته های مشتریان از طریق عرضه ی محصولات وخدماتی که دارای ارزش رقابتی هستند ٬ تمرکز می نماید. سازمانی که وارد فعالیتهای بازاریابی جهانی میشود ٬ منابع خود را درفرصت ها وتهدیدهای بازارهای جهانی متمرکزمی کند.

مؤسسات اقتصادی با دسترسی به بازارهای خارجی از طریق صادرات، رشد بیشتری پیدا کرده و به این وسیله محصولات خود را با کیفیت بهتری به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کنند و سود بیشتری به دست می‌آورند.

روشن است که تبلیغات، فروش شخصی، ارتقای فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم، بازاریابی مبتنی بر پایگاه داده و اینترنت از ابزارهای مهم ارتباطات در رقابت جهانی هستند. کلیه اشکال مورداستفاده توسط سازمان، جهت اطلاع، یادآوری، توصیف، ترغیب و تاثیر گذاشتن در نگرش و رفتار مشتریان دارد. هدف اصلی ارتباطات بازاریابی این است که مزایا و منافع محصول یا خدمت به مشتری اطلاع داده شود.

واژه های کلیدی: بازار یابی جهانی، مشارکت، صادرات، سرمایه گذاری مستقیم،  تجارت الکترونیکی

بازاریابی بین‌ المللی

بازاریابی خارجی، عبارت است از: بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر. بازاریابی داخلی و خارجی، دارای تفاوت‌هایی هستند که از جمله آنها می‌توان تفاوت‌های محیطی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نام برد. تفاوت‌های موجود در آب و هوا، محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولیدی و خدماتی متفاوتی را ایجاد می‌کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع تمام نیازهای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر نیست، لذا مدیریت بازاریابی می‌بایستی فرصت‌های موجود را از طریق تقسیم بازار تجزیه و تحلیل کند تا بتواند کالا و خدمات مورد نیاز مصرف‌کنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمین کند. منظور از تقسیم بازار این است که بازاری وسیع را با روشی به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنیم که در هر کدام از آنها یکنواختی بیشتری از نظر عرضه و تقاضا وجود داشته باشد.

مصرف‌کنندگان، خصوصیاتی مشترک و مشابه دارند. معیارهایی که تقسیم بازار براساس آنها انجام می‌گیرد، شامل عوامل جغرافیایی، جمعیتی یا دموگرافیک، روانی، رفتاری، بازاریابی و اقتصادی است. پس از بررسی بازار و تقسیم آن به بخش‌های مشابه، مدیریت بازاریابی باید تصمیم بگیرد کدام یک از این بخش‌ها را به عنوان بازار هدف، انتخاب کند. البته او می‌تواند بیش از یک بخش را براساس ترکیب و توانایی کارکنان بازاریابی، توان رقابتی و خط‌مشی بازرگانان سازمان خود، انتخاب کند.

اهمیت بازاریابی بین‌المللی

امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمی‌کند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیده‌ای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط می‌شوند. کشورها از طریق مبادلات بین‌المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می‌کنند. آنها از طریق واردات، کالاهایی را که قادر به تولید آنها نیستند، به دست آورده و از طریق صادرات، کالاهای تولیدی مازاد برمصرف خود را به کشورهای دیگر می‌فرستند. گرچه یک کشور ممکن است از عوامل تولید مختلفی برخوردار باشد و بتواند انواع کالا را تولید کند، اما قادر به تولید آنها با قیمت مساوی نخواهد بود. علت اولیه مبادلات بین‌المللی، در ظاهر اختلاف قیمت کالا و خدمات کشورهاست. تفاوت قیمت‌ها یا به دلیل تفاوت در شرایط عرضه یا امکانات تولید و یا تفاوت در شرایط تقاضا یا الگوی مصرف و یا ترکیبی از آنهاست. تفاوت در شرایط عرضه، ممکن است ناشی از تفاوت در منابع طبیعی، کارایی، مهارت کار، سطوح تکنولوژی تولید، فراوانی عوامل تولید و غیره باشد. با این حال، تفاوت در هزینه یا شرایط عرضه، به تنهایی عامل اختلاف قیمت نیست بلکه تفاوت در شرایط تقاضا که عمدتاً توسط سطح درامدها و الگوی مصرف متفاوت کشورها شکل می‌گیرد، در ایجاد اختلاف قیمت‌ها به اندازه تفاوت عرضه تأثیر دارد.

هر کشوری با شروع مبادله بین‌المللی می‌تواند عوامل تولید خود را در تولید محصولاتی به کار برد که بازده بیشتری دارند و آنها را با محصولات دیگر کشورها مبادله کند. مبادلات بین‌الملل، زمینه‌ساز ایجاد تخصص بین‌الملل می‌شود.

مؤسسات اقتصادی با دسترسی به بازارهای خارجی از طریق صادرات، رشد بیشتری پیدا کرده و به این وسیله محصولات خود را با کیفیت بهتری به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کنند و سود بیشتری به دست می‌آورند.

تمایل به ادامه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، ضرورت رشد اقتصادی، انگیزه کسب برتری و شهرت در صحنه بازرگانی، تأکید بر ارتقای کارایی و سودآوری، اشباع بازارهای داخلی، سیاست تولید انبوه و نیاز به درامدهای ارزی، از جمله عواملی هستند که ضرورت و اهمیت بازاریابی بین‌المللی را بیشتر آشکار می‌سازند.

با توجه به تغییرات سریعی که در اقتصاد بین‌الملل رخ داده است، برنامه‌ریزی برای فعالیت در بازارهای خارج نیز به مراتب مشکل‌تر و پیچیده‌تر از گذشته است. عوامل متعددی در این زمینه دخالت دارند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شدت رقابت، تحولات سریع سیاسی و اقتصادی، افزایش موانع و محدودیت‌های تجاری در کشورهای مختلف، گرایش بیشتر به سیاست‌های حمایتی، پیشرفت‌ها و نوآوری‌های سریع در تکنولوژی و گستردگی تبلیغات بازرگانی.

55,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بازاریابی درونی
  • مقاله بازاریابی رابطه مند در بانکداری
  • مقاله اجزاء و عناصر بازاریابی رابطه‌ای
  • مقاله بازاریابی خدمات
  • مقاله بازاریابی در ورزش بانوان و چالش ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.