مقاله انعقاد قراردادهای الکترونیکی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله انعقاد قراردادهای الکترونیکی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع ومآخذ:

۱- کاتوزیان، ناصر، قواعد عمومی قراردادها، تهران، شرکت سهامی انتشار، چاپ پنجم، ۱۳۸۰ همو، اثبات دلیل اثبات، تهران، نشر میزان، ۱۳۸۰

۲–السان – مصطفی ۱۳۸۴ تشکیل قراردادهای الکترونیکی فصلنامه پژوهشنامه  بازرگانی ۳- امیری – قائم مقان عبدالمجید ۱۳۷۸حقوق تعهداد جلد ۲ نشر میزان  تهران

۴-  حسنی – حسن ۱۳۷۸ حقوق تجارت نشر میزان تهران

۵ صادقی نشاط ، نشاط ( ۱۳۷۹) حقوق تجارت الکترونیک مجله کانون وکلا  دادگستری

۶- قانون تجارت ایران

فهرست مطالب

چکیده ۱
مقدمه ۲
تجارت الکترونیکی چیست ؟ ۲
تاریخچه ۳
قانون تجارت الکترونیکی ۴
باب اول ـ مقررات عمومی ۴
۲) فصل دوم تعریف ۴
انعقاد قراردادهای الکترونیکی ۷
اعتبار بیان اراده از طریق داده پیام ۸
الف ـ عقود رضایی ۸
ب ـ عقود تشریفاتی ۱۰
منبع تشریفات ۱۱
اشکال تشریفات ۱۳
بررسی امکان تأمین تشریفات در قراردادهای الکترونیکی ۱۵
توافق دو اراده ۱۷
الف ـ ایجاب ۱۷
تمییز ایجاب ۱۸
دوره اعتبار ایجاب ۲۲
ب ـ قبول ۲۳
نتیجه گیری ۲۶
منابع ومآخذ: ۲۷

چکیده

تجارت الکترونیکی را می توان انجام هرگونه امورتجاری بصورتon-line وازطریق اینترنت بیان کرد ، این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است .در آینده نه چندان دور تجارت فقط از طریق اینترنت میسر خواهد بود.

این متن به معرفی تجارت الکترونیک ،انواع آن و روشهای امنیت آن می پردازد.

انعقاد قرارداد نخستین بحث ماهوی مطرح در تجارت الکترونیکی است. باید دید که قواعد عمومی حاکم بر قراردادها تا چه حد در این سنخ از قرارداد قابل اعمال است و وضع قانون تجارت الکترونیکی تا چه حدی این قواعد را تحت تأثیر دارد. به این منظور اعتبار بیان اراده از طریق داده پیام و چگونگی شکل گیری توافق دو اراده مورد بررسی قرار می گیرد. از حیث اعتبار بیان اراده، بنابر اصل «رضایی بودن عقود» عقد به تراضی واقع شده است و رعایت تشریفات معین یا به کار گیری لفظ خاص، شرط صحت پیمان نمی باشد. بنابراین، مانعی در بیان الکترونیکی اراده وجود ندارد؛ اما مشکل هنگامی به وجود می آید که بطور استثنا رعایت تشریفات معین شرط صحت عقد باشد؛ مثلاً «کتبی بودن» یا «ممضی بودن» اعلام اراده ضروری تلقی شود. از آنجا که «داده پیام» نوشته و امضاء محسوب نمی گردد، قوانین تجارت الکترونیکی ناگزیر شده اند که داده پیام را در حکم «امضاء» و «نوشته» تلقی نمایند. از نظر شکل گیری توافق، قواعد عمومی حاکم بر قراردادها، تا حدی که با ماهیت قراردادهای الکترونیکی سازگار باشد، در این سنخ از قراردادها نیز، اعمال می گردد در خصوص ایجاب طبع ویژه قراردادهای الکترونیکی اقتضاء دارد که اعلامات مندرج در سایتها، دعوت به ایجاب تلقی شوند.

 واژه های کلیدی: تجارت الکترونیک، قراردادهای الکترونیکی، اصل «رضایی بودن»، ایجاب

مقدمه

ابزارهای استاندارد ی جهت ساختن یک Web Site تجارت الکترونیکی وجود دارد .

شما نیز جهت متمایز ساختن سایت خود  قدم اول را با انتخاب نرم افزاری مناسب بردارید. از آنجایی که اینترنت یک زمینه فعالیت پویا وبا قابلیت انعطاف بالا را جهت تبادل کالا وخدمات واطلاعات مابین کمپانی ها ومشتریان و… فراهم کرده است ،کمپانی های تجاری همگی به این ابزار روی آورده اند تا به بازار فروش گسترده تری دست یابند

تجارت الکترونیکی چیست ؟

تجارت الکترونیکی خریدوفروشی است که به طور مستقیم از طریق اینترنت صورت می پذیرد .

هیچ تعریف پذیرفته شده ای برای تجارت الکترونیکی وجود ندارد .با این حال تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که که در آن خرید وفروش کالا ویا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد وبه واردات ویا صادرات کالا ویا خدما ت منتهی می شود.

تجارت الکترونیکی معمولا کاربرد وسیع تری دارد ،یعنی نه تنها شامل خریدو فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه های فعالیت تجاری ،مانند خریداری ،صورت بردار ی از کالاها ،مدیریت تولید وتهیه وتوزیع وجابه جایی کالاهاوهمچنین خدمات پس از فروش را در بر می گیرد.

30,000 ریال – خرید

 مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی ارتباط میان قراردادهای برونسپاری و اعتماد و تعهد
  • مقاله قراردادهای‌ مالی‌ جدید در اسلام‌
  • مقاله نظم عمومی و الزام به انعقاد قرارداد
  • تحقیق نظریه ‌مقابله با نقض‌ احتمالی‌ قرارداد
  • مقاله وجه التزام مندرج در قرارداد
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.