تحقیق میزان نقش گیاهان آبزی در تولید و مصرف گازهای مختلف

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق میزان نقش گیاهان آبزی در تولید و مصرف گازهای مختلف به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۷۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

فیزیولوژی گیاهی/ تألیف حسن ابراهیم زاده. تهران- دانشگاه تهران، ۱۳۶۶-۱۳۷۷

فیزیولوژی گیاهی (سلول، تنفس، فتوسنتز)/ تألیف رمضانعلی نادری، تهران: دانشگاه تربیت معلم ۱۳۷۵٫

فهرست مطالب

چکیده: ۱
تعادل : ۲
فتوسنتز و تولید اکسیژن: ۴
اکسیژن حل شده: ۹
استانداردهای کیفیت آب برای اکسیژن محلول: ۱۵
محدودیت های اکسیژن محلول در مجوزهای NPDES : 15
اطلاعات در خصوص مقدارهای اکسیژن موجود برای ارگانیزم های زنده: ۱۷
گیاهان دو ماده‌ی شیمیایی از محلیط جذب می نمایند: ۱۹
تأثیر محیطی: ۲۴
درک اکسیژن محلول در نهرها: ۲۵
گیاهان آبزی غوطه ور: ۲۵
گیاهای در حال ظهور متصل: ۲۶
گیاهان بومی و سوسن های آب: ۲۹
فتوسنتز: بررسی کلی ۲۹
اختصاصات ۳۰
الف) تاریخچه ۳۰
۳۱
ب) تبادلات گازی ۳۱
ج) فرآورده های متشکله ۳۴
ب) اندازه گیری فتوسنتز خام ۳۷
مقادیر متوسط و تغییرات آنها ۳۹
نقش اسید فسفوگلیسریک ۴۱
جذب احیایی و تثبیت نااحیایی ۴۸
فتوسنتز باکتریایی ۴۹
شیمیوسنتز ۵۳
فصل پنجم :مکانیسم فتوسنتز ۵۵
نقش احیا کنندگی آب ۵۵
فصل چهارم: آشنایی با فتوسنتز ۵۷
۱- تاریخچه ۵۷
۲- علایم ظاهری فتوسنتز ۶۱
تبادلات گازی ۶۱
جذب دی اکسید کربن ۶۳
۳- ترکیبات حاصل از انجام فتوسنتز ۶۳
۷- مسیر حرکت گازها ۶۶
منابع: ۶۹

چکیده:

در این مقاله میزان نقش گیاهان آبزی در تولید و مصرف گازهای مختلف و به بیان دیگر فتوسنتز در گیاهان مورد بررسی قرار گرفته است. اکثر اکسیژن محلول اضافه شده با گیاهان از میلیون ها جلبک سبز میکروسکوپی ناشی می گردد.

احیای دی اکسیدکربن و تبدیل آن به ترکیبات مختلف کربن دار، تنها در حضور مقداری انرژی صورت می گیرد که یا به وسیله انرژی حاصل ار انجام واکنشهای شیمیایی انرژی زا و یا به کمک انرژی نورانی تأمین می شود. در حالت اول پدیده را کموسنتز (chemosynthesis) یا شیمیوسنتز می نامند که به عنوان مثال در نزد باکتریهای تبدیل کننده نیتروژن آمونیاکی به نیتروژن نیتراتی دیده شده به وسیله وینوگرادسکی (Winogradsky) کشف شده است. در حالت دوم پدیده را فتوسنتز (photosynthesis) می گویند که در حضور رنگیزه های گیرنده انرژی خورشید صورت گرفته، در نزد باکتریها و گیاهان کلروفیل دار دیده شده است.

فتوسنتز فرآیند شیمیایی است که در اشکال زیاد باکتری ها و واقعاً تمام گیاهان از جمله گیاهان آبزی و جلبک ها با استفاده از سه تشکیل دهنده‌ی ساده (دی اکسید کربن، آب و نور آفتاب) انجام می شود. که گیاهان و باکتر‌ی‌ها بدین طریق قادر به ساختن غذای خودشان هستند.

خوشبختانه برای تمام حیوانات، از جمله انسان ها و ماهی ها اکسیژن محصول فرعی این فرآیند معجزه آسا می باشد، تا زمانی که فتوسنتز اتفاق می‌افتد، اکسیژن به طور مداوم در هوا، دریاچه ها و اقیانوس ها، رودها و آبگیرها رها می گردد.

واژه های کلیدی: فتوسنتز، دی اکسیدکربن، اکسیژن، گیاهان آبزی

تعادل  :

گاز  حل شده در آب می تواند بصورت بی کربنات یا کربنات درآید. این سه شکل در تعادل شیمیایی هستند که در آن وجود داشتن شکل موجود بستگی به pH دارد.

یون کربنات  یون بی کربنات   حل شده در دامنه‌ی مناسب برای گیاهان آبزی که دارای pH بین ۶/۴ تا ۷/۲ هستند. درصدی به عنوان  حل شده و بقیه به عنوان یون های بی کربنات وجود خواهند داشت.

گرچه آن ها موسوم به گیاهان آبی (آبزی) هستند، اما گیاهان آکواریمی واقعاً گیاهان غوطه ور هستند که در زیستگاه طبیعی خودشان طوری زندگی می کنند که حداقل قسمتی از سطوحشان بالای خط آب قرار دارند. بنابراین، آن‌ها برای جذب کردن  گازی از اتمسفر، خودشان را تطبیق داده اند. اگر زیر آب قرار گیرند. آن ها تنها قادر به استفاده کردن از  حل شده در آکواریم هستند.

چندین گیاه آبی واقعی، یعنی گونه هایی که همشه در زیر آب در زیستگاهشان هستند نیز قادر به استفاده کردن از یون های بی کربنات می‌باشند. اگر وجود  محدود باشد، شرایط مساعد نیست که این کار اتفاق افتد، اولاً به خاطر اینکه اکثر گیاهان دیگر در آکواریوم قادر به رشد کردن نخواهند بود، ثانیاً با استفاده از یون های بی کربنات، pH به سطوح غیر قابل

70,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله آشنایی با خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز
  • پایان نامه موقعیت نفت و گاز کشور در بازارهای نفت و گاز جهان
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.