تحقیق فرار مغزها از ایران

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق فرار مغزها از ایران به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۴۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فرار مغزها از ایران ۱
علل فرار مغزها ازایران ۱
دلایل فرار مغزها از ایران ۲
فرار مغزها یا شکار مغزها ۴
فرار مغزها ۱۴
سرمایه های بسیاری را به هدر داده ایم ۲۰
با فرار مغزها چه باید کرد؟ ۲۱
ایران؛ ‘مقام اول از نظر فرار مغزها’ ۲۱
. علل مهاجرت ۲۲
راه حل ۲۳
سیستم حمایتی ۲۵
آثار و پیامدهاى حاصل از فرار مغزها ۲۷
مهاجرت بدون بازگشت ۲۷
• پیشینه تاریخى فرار مغزها ۲۷
•طیف مهاجران ۲۹
•پیامدهاى فرار مغزها ۳۱
شیوه هاى جذب نخبگان ۳۲
•نتیجه ۳۵
منابع : ۳۶

چکیده

در این مقاله درباره فرار مغزهادر ایران، علل فرار مغزها ازایران، با فرار مغزها چه باید کرد؟ و آثار و پیامدهاى حاصل از فرار مغزها توضیح می دهد.

شاید برخى از دولت ها بتوانند برخى از معضلات اجتماعى، سیاسى و یا اقتصادى خود را حل نمایند و رضایت برخى از اقشار جامعه را جلب نمایند اما نخبگان یک جامعه به سادگى تسلیم ظواهر نمى شوند. نخبه، سیاه و سفید نمى شناسد و اگر دنیاى بهترى براى زندگى سراغ داشته باشد به سختى مى تواند از وسوسه مهاجرت درامان بماند ایرانیان از دیرباز طیف عظیمى از مهاجران را تشکیل مى دهند ریشه یابى آن ارتباط مستقیمى به افزایش یا کاهش مشکلات داخلى داشته و دارد و امکان دستیابى به یک شغل آبرومندانه حق هر تحصیلکرده است اما وقتى به هر دلیل امکان پذیر نیست ایرادى برمهاجرت نخبگان نمى توان گرفت اما فاجعه بزرگ آن است که به همراه فرار مغزها، دل ها هم از وطن فرارى شود البته ایرانیان مردمانى با اصل و نسب با فرهنگ اند و زرق و برق کشورهاى غربى هم نتوانسته دل هایشان را فرارى دهد اما بهتر است به شخصیت و هویت یک نخبه توهین نشود.

پس بهتر است راه حل فرار مغزها را سیاسى نکنیم تا به عاملى جهت ترغیب بیشتر آنان در مهاجرت تبدیل نشود و سئوال این است که آیا ایران موفق به جذب مغزهاى هجرت کرده خود خواهد شد؟

واژه های کلیدی: فرار مغزها، ایران، پیامدها

فرار مغزها از ایران

فرار مغزها از ایران سابقه‌ای بیش از ۴۰ سال دارد و به دوران پیش از انقلاب بازمی‌گردد. اما اکنون میزان فرار مغزها از ایران به جایی رسیده است که ایران را جزو سه کشور دارای بالاترین میزان فرار مغزها در جهان درآورده است. از هر ۱۲۵ دانش آموز المپیادی ایران، ۹۰ نفر در دانشگاه های آمریکا تحصیل می‌‌کنند. از هر ۹۶ دانشجوی اعزامی به خارج، تنها ۳۰ نفر به ایران باز می‌گردند.

حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که ۶۰ درصد آنها مقیم آمریکا هستند. همچنین ۲۰۰۰ نفر از استادان دانشگاه در آمریکا ایرانی هستند و ۵ هزار ایرانی در آمریکا مدرک دکترا دارند. بر اساس آمارها با سوادترین اقلیتها در جامعه آمریکا ایرانیانند.

علل فرار مغزها ازایران

هیچکدام از دولتها با وجود تمام شعارهایی که دادند، موفق نشدند سیاستی را در این زمینه پیشنهاد بکنند و یا کار اثر بخشی انجام دهند. اوضاع سیاسی اجتماعی و فرهنگی ایران، وضعیت کار تحقیقی، فقر دانشگاهها و عدم ارتباطشان با دنیای علمی و مسائل اقتصادی از علل عمده فرار مغزها از ایران می‌‌باشد.

مشاهدات میدانی و کارهای تحقیقی، دلایل اصلی فرار مغزها در ایران نشان مید هند. جامعه شناسان، پدیده فرار مغزها را در چهار دسته می‌‌گنجانند. این چهار مقوله را باید از همدیگر جدا کرد.

فرار نخبگان علمی از ایران.

خروج فارغ‌التحصیلان نظام آموزش عالی.

خروج نیروی کار عادی.

خروج سرمایه داران.

40,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اقلیم و معماری ایران
  • مقاله آسیب شناسی اجتماعی احزاب در ایران
  • تحقیق ارزیابی کارکرد کیفری نهاد شورای حل اختلاف در نظام حقوقی ایران
  • مقاله صلاحیت دادگاه نظامی ایران
  • مقاله اقامتگاه در ایران و تطبیق آن با فرانسه
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.