پرسشنامه مهارت های ارتباطی کوئین دام (CSTR)

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پرسشنامه مهارت های ارتباطی کوئین دام (CSTR) دارای ۵ صفحه می باشد به صورت فایل ورد می باشد . جهت دانلود فایل پرسشنامه بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پرسشنامه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

ضمناً در صورت تهیه فایل پرسشنامه مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پرسشنامه نمی باشند می توانند عنوان فایل پرسشنامه درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل cofenetyascom@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پرسشنامه از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

پرسشنامه مهارت های ارتباطی کوئین دام (CSTR)

معرفی پرسشنامه:

پرسشنامه مهارت های ارتباطی توسط کویین دام در سال ۲۰۰۴ تهیه شده است. این پرسشنامه برای سنجش مهارت های ارتباطی بزرگسالان ابداع شده است دارای ۳۴ گویه است که مهارت های ارتباطی را توصیف می کند.برای تکمیل آن پاسخگو باید هرگویه را بخواند و سپس میزان انطباق وضعیت فعلی خود را با محتوای آن برروی یک طیف لیکرت پنج درجه ای از هرگز تا همیشه مشخص می کند.

 تعریف مفهومی:

 برطبق تعریفی که محققان از مفهوم مهارت در ارتباطات ارائه کرده اند ارتباط ماهرانه عبارت است از رابطه برقرار کردن با دیگران به شکلی کارآمد و مناسب.کارآمد بودن به معنای دست یافتن به اهدافی است که با برقراری تعامل موردنظر درصدد دست یافتن به آن ها هستیم.اهداف ممکن است تشریح یک ایده، ترغیب یک شخص ، پافشاری بر یک نظر، آرام کردن یک شخص و … باشد.مهارت مستلزم مناسب بودن نیز می باشد.ارتباطی ماهرانه است که با شرایط و افراد منطبق باشد، برای مثال در مصاحبه شغلی نباید همان طوری صحبت کرد که در یک مهمانی با دوستان خود صحبت می کنیم( تی وود،۱۳۷۹)

مولفه ها و سوالات مربوط به هر مولفه:

مهارت های ارتباطی فرعی که در این مقیاس مورد بررسی قرار می گیرند شامل پنج مهارت گوش دادن، توانایی دریافت و ارسال پیام، بینش نسبت به فرآیند ارتباط، کنترل عاطفی و ارتباط توأم با قاطعیت هستند.

توانایی دریافت و ارسال پیام: (۹ سوال)

(۴-۵-۶-۱۲-۲۱-۲۲-۲۳-۲۴-۲۹)

کنترل عاطفی: (۹ سوال)

(۷-۸-۹-۱۱-۱۳-۱۶-۲۸-۳۰-۳۲)

مهارت گوش دادن: (۶ سوال)

(۳-۲۵-۲۶-۲۷-۳۱-۳۴-)

بینش نسبت به فرآیند ارتباط: (۵ سوال)

(۱-۲-۱۷-۱۸-۲۰)

ارتباط توأم با قاطعیت: (۵ سوال)

(۱۰-۱۴-۱۵-۱۹-۳۳)

 نمره گذاری پرسشنامه:

این آزمون توسط کوئین دام (Queendom) برای سنجش مهارت های ارتباطی در بزرگسالات ابداع شده است دارای ۳۴ عبارت (گویه) است که مهارتهای ارتباطی را توصیف می کنند . برای تکمیل آن، پاسخگو باید هر گویه را بخواند و سپس میزان انطباق وضعیت فعلی خود را با محتوی آن بر روی یک طیف لیکرت پنج درجه ای از ۱ (برای هرگز) تا ۵ (برای همیشه) مشخص کند.

تحلیل ( تفسیر) بر اساس میزان نمره پرسشنامه

برای هر پاسخگو در هر یک از مهارت های پیش گفته – که در قالب خرده آزمون هایی شامل تعداد متفاوتی از گویه ها مطرح شده اند نمره جداگانه ای محاسبه می شود. علاوه بر این، حاصل جمع نمرات هر در مجموعِ ۳۴ عبارت نیز یک نمره کلی برای او بدست می دهد که مُبین مهارت های ارتباطی آزمودنی است. بدین سان، دامنه نمره  محتمل برای هر فرد بین ۳۴ تا ۱۷۰ خواهد بود. البته باید خاطر نشان شود که برخی از عبارات به دلیل ماهیت و محتوای آن ها، در محاسبه نمره به صورت وارونه نمره گزاری می شوند. بدین معنا که اگر انتخاب گزینه یا پاسخ «همیشه» برای سایر گویه ها حداکثر نمره، یعنی ۵، را برای فرد به دنبال داشته باشد، در گویه های وارونه انتخاب همین پاسخ، منتهی به کسب حداقل نمره، یعنی ۱، می گردد و در پرسشنامه با علامت ستاره مشخص شده اند.

روایی و پایایی:

برای سنجش اعتبار آزمون مهارت های ارتباطی، ابتدا با استفاده از روش آلفای کرونباخ، اعتبار کل آزمون محاسبه شد که مقدار عددی آن برابر با ۶۹/۰ و حاکی از همسانی درونی قابل قبول این آزمون بود . این مقدار برای آزمودنی های دانشجو ۷۱/۰ و برای دانش آموزان دبیرستانی برابر با ۶۶/۰ بود . همچنین ضریب اعتبار کل آزمون با استفاده از روش تنصیف برابر با ۷۱/۰ به دست آمد.

25,000 ریال – خرید
مطالب پیشنهادی:
  • مقاله مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن
  • مقاله مفهوم مهارت های ارتباطی و نقش آن در عملکرد سازمان
  • برچسب ها : , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.