مقاله کالبد شکافی بهائیت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله کالبد شکافی بهائیت به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۰۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منبع :

تاریخ جامع بهائیت ( کالبد شکافی بهائیت )، بهرام افراسیابی ، نشر مهرفام  ( چاپ دهم تابستان ۱۳۸۲ )

فهرست مطالب

نوشتارها و گفته های بهاء پایه گذار بهائیت ۱
واما آن احکام ۲
شجره نامه میزا حسینعلی بهاء که ادعای خدائی کرد ۹
به نام خدای اقدس اعلی ۱۲
بسمه المقتدر علی ما یشاء ۲۲
بسم الکام ماکانو مایکون ۲۶
درنماز آنها ۳۰
در قبله آنان ۳۰
در نماز میت ها ۳۱
درروزه و نمازآنها ۳۱
درابطال حکم نماز آیات ۳۲
در ابطال حکم نماز جماعت ۳۲
ماه روزه و عید فطر آنها ۳۳
احکام میراث آنها ۳۵
در اعضاء بیت العدل که باید نه نفر باشند . ۳۷
در حج آنها ۳۸
درامور معیشت آنها ۳۸
در حرمت دست بوسی ۳۹
خطاب اوبه بندگانش ۳۹
در اینکه شریعتش تغییر نخواهد پیدا کرد مگر ۴۰
در اینکه استعمال ظروف طلا ونقره مباح است ۴۵
در این که اواحد وواحد است وشریکی در ملک ازبرای او نیست ۴۵
در تربیت اولاد ۴۶
در حکم مرد وزن زناکار ۴۶
در اینکه گوش دادن به غنا مباح است ۴۷
در احکام دیات ۴۷
در احکام زخم زدن وکتک زدن ۴۸
در آداب میهمانی ۴۹
در احکام صید و شکار ۴۹
در صله ارحام ۵۰
در خانه سوزی وقتل عمدی ۵۰
درازدواج و طلاق نزد آنها ۵۰
در حرمت خرید وفروش غلامان وکنیزان ۵۳
در اینکه منی نزد آنها پاک است ۵۵
در اینکه هر چیزی نزد آنها پاک است واصلاً نجاستی وجودندارد ۵۶
در نسخ حکم باب در بیان به عدم تعلیم وتعالم ومحو جمیع کتب ۵۶
خطاب او به ملوک وسلاطین ۵۷
رؤسای جمهور و پادشاهان امریکا را خطاب می کند ۶۰
به عثما نیان ودارالخلافه خطاب می کند ۶۱
ترسا نیدن آلمان وفرانسه ۶۲
خطاب به طهران ۶۲
به خراسان خطاب می کند ۶۳
به مداد وقلم خطاب می کند ۶۳
در حکم زکوه در نزد آنها ۶۳
خطاب او به علماء اسلام ۶۴
در غسل کردن و ناخن گرفتن آنها ۶۶
در حرمت زن پدران آنها ، بر آنان و حیاء وی از ذکر حکم پسران ۶۷
در وجوب وصیت نامه نوشتن پیش از مردن نزد آنان ۶۸
در اعیاد آنها ۶۸
به تحقیق که عیدها ، به دو عید بزرگ منتهی می شود : ۶۸
کیفیت مریض داری نزد آنها ۶۹
در حکم آوردن اموال نفیسی که بندگان او جمع کرده اند به نزد او ۷۰
در نوشیدن شراب و ادب نزد آنها ۷۱
در اینکه پسر بزرگ خود عباس را جانشین خود قرار داد ۷۲
در مذمت و نکوهش او ، از آزادی ۷۲
درسئوال کردن ، نزد آنها ۷۳
در تعداد ماهها ۷۳
در دفن مردگان نزد آنان ۷۴
بهاء صریحاً ادعای خدائی می کند ۷۵
در ترغیب و تحریص وی بر ساختن دو کعبه و دو قبله در حالی که بدانها با بیت الله الحرام مناظره می کند ۷۵
در آداب و معاشرت نزدآنها: ۸۱
در واجب بودن تغییر اثاثه خانه در نزد آنها، هر نوزده سال ۸۳
به شهر کرمان خطاب می کند ۸۸
ونیز به علماء اسلام خطاب می کند ۸۸
خطاب او به علماء متش یا بندگانش یا مخلوقاتش چنانکه ادعا کرده است ۹۲
با بیان ازلی خطاب می کند ۹۳
دردیه مقتول به خطا ۹۷
منبع : ۹۸

چکیده

میرزا حسینعلی بهاء پس از برکنار کردن برادرش میرزا یحیی (صبح ازل) و جمع نمودن با بیانی چند به گرد خویش، همانند باب دست به نگارش یک سلسله مبادی زدی که با منعکس نمودن پاره ای از آن پی به آنچه او «آئین بهائی» نامید می بریم.

لازم به یادآوری نیست که فرقه بهائیت همان بابیت با تغییراتی چند  می باشد.

نمونه هایی از بهاییت:

در اینکه گوش دادن به غنا مباح است

ما گوش دادن به صوتها وآوازها راحلال کردیم ، برحذر باشید که گوش دادن ، شما را از وظیفه ادب ووقار خارج کند . به شادی اسن اعظم من که دلها به واسطه آن واله وشیدا وعقول مقربین مجذوب شده اند خوشحال باشید، به درستی که ما آن را نردبان بالا رفتن ارواح به افق اعلی قراردادیم ، شما آن را بال نفس وهوی قرار ندهید . من پناه می برم که شما از نادانان باشید .

در تعداد ماهها

تعدادماهها در کتاب خدا نوزده ماه است که اول آنها به اسمی که مهمین بر تمام عوالم است زینت داده شده است ( یعنی به اسم بهاء)

واژه های کلیدی: بهاییت، میرزا حسینعلی بهاء، احکام،

نوشتارها و گفته های بهاء پایه گذار بهائیت

میرزا حسینعلی بهاء پس از برکنار کردن برادرش میرزا یحیی (صبح ازل) و جمع نمودن با بیانی چند به گرد خویش، همانند باب دست به نگارش یک سلسله مبادی زدی که با منعکس نمودن پاره ای از آن پی به آنچه او «آئین بهائی» نامید می بریم.

لازم به یادآوری نیست که فرقه بهائیت همان بابیت با تغییراتی چند  می باشد.

یکی از کتابهای میرزا حسینعلی بهاء «لواح» نام دارد که آن را به زبان عربی نوشته است، ناگفته نگذریم که میزان عربی میرزا حسینعلی در ردیف همان عربی باب است ولی توجیهی که بهاء ارائه می دهد حتی از توجیه باب هم مضحک تر است: وقتی در مورد غلط های دستوری بهاء از او سؤال شد گفت:

صرف و نحورا باید با نوشته های من سنجید، نه نوشته های مرا با قواعد صرف و نحو!!

و اینک ترجمه آن نوشته ها:( یادآور می شود که بهائیان و بابیان همواره سعی دارند نوشته های سران آن قوم را بهر بهائی جمع و نابود کنند که خوانندگان با خواندن محتویات آن به خوبی دلیل این کار را خواهند فهمید. تنها اظهار نظری که در مورد آن نوشته ها در اینجا منعکس می کنیم گفته کسروی است که می گوید:

((… باب و بهاء در قانونگذاری ( یا به گفته خودشان: احکام) نیز  بی خردیهای بسیاری از خود نشان داده اند. نوشته های باب (وبهاء) چندان بیخردانه است که چنانکه گفتیم ناچار شده اند که آنها را از میان ببرند واز مردم پوشیده دارند)).

واما آن احکام

یکی از دعات خود را به نام ((عندلیب)) به کلامی طویل اول به فارسی و سپس به عربی خطاب می کند وچنین می گوید:«متن عربی»(ترجمه)

– بدان که ما همه را امر به تبلیغ کردیم و در شرایط مبلغین آنچه را که شخص بر فضیلت این ظهور و عزت و عطاء و الطاف آن انصاف دهد نازل کردیم، برای کسی که می‌خواهد رو به افق اعلی بیاورد سزاوار است که ظاهر و باطن خویش را از آنچه در کتاب خدا پروردگار جهانیان (یعنی کتاب شریعتی خود بهاء) نهی شده است پاک سازد و در قدم اول به آنچه رحمن در فرقان به گفته خودش (قُل الله ثُمَ ذَر‎هُم‎ْ فی خوضهم یَلعبون‎ْ) نازل فرموده  تمسک جوید و رفتار کند.

و آنچه را غیر از خدا است مانند خاک ببیند، این چنین نور امر در بازگشتگاه از افق آسمان اراده خدای مقتدر عزیز وهاب تابیده است و در قدم دیگر به تمام جهات خود به سوی چهره رو بیاورد وبه زبان سر و حقیقت در حالیکه رو به خانه عظم داردتوجه کند، برخیزد و بگوید (ترکت مله قوم لا یو منون وهُم بالاخره هُم‎ْ کافرون) هرگاه کسی بدین دومقام و بدین امر فائز گردید؛ از قلم اعلا در صحیفه حمراء از اهل بهاء نوشته خواهد شد تا آنکه می گوید:

– بگو الهی الهی (مقصودش خود او است) بندگانت را بر رجوع سوی خود و مشاهده در آثار علایت به چشم خود تأیید کن، ای پروردگار آنها را از دریای جود و خورشید عطایت منع مکن و از ساحت قدس خودت دور مساز. ای پروردگار تورا به نور عمر خودت که هنگام ظهور آن آثار شرک و نفاق محو می شود سؤال می کنم که تخت جهل ونادانی را با تخت علم و عرفان و عرش ظلم وستم را با کرسی عدل و انصاف عوض کنی؛ زیرا توئی مقتدر عزیز منان. تاآنکه می گوید:

– به تحقیق که در عالم پیش از این و بعد از این ظاهر نگشته و نمی شود ظاهرشد، کتاب در ملکوت بیان (یعنی بیان باب) براین گواهی می دهد خوشابه حال شنوندگان، خوشابه حال فائزان. تاآنکه به فارسی چنین می گوید (ترجمه عربی).

100,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اجرای احکام و اصول سیاسی اسلام
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.