مقاله چالش‌های موجود در زراعت برنج کشور و راهکارهای آن

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله چالش‌های موجود در زراعت برنج کشور و راهکارهای آن به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

چکیده : ۱
مقدمه : ۲
تخریب منابع : ۳
عدم عمران و توسعه روستاها : ۵
عدم مشارکت کشاورزان در تصمیم گیری و سیاست گذاری: ۵
وجود نظام‌های سنتی : ۵
بالا بودن ریسک تولید در زراعت برنج ۷
عدم توسعه صنایع جانبی : ۸
عدم تسریع در عملیات تسطیح اراضی شالیزاری : ۸
منابع مورد استفاده : ۱۰

منابع مورد استفاده :

۱- جابری ، ۱٫ی مفهوم ریسک در بیمه محصولات کشاروزی. فصل نامه بیمه مرکزی ایرن – شماره ۱۴٫

۲- طهماسبی سروستانی ، ز. ۱۳۷۹ . توانمندی‌ها و چالش‌ها ی تحقیق و توسعه . علوم زراعی ایران .

۳- مظاهری و  همکاران (۱۳۷۶) . گزارش نهایی طرح آینده غذا. گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران

چکیده :

اهمیت توجه به زراعت برنج امر بدیهی است چون برنج بعد از گندم غذای اصلی مردم کشور ماست . بنظر می رسد زراعت برنج در ایران با چالش‌های متعددی مواجه است که می توان به تخریب منابع طبیعی ،‌ عدم عمران و توسعه روستاها ،‌ عدم مشارکت کشاورزان در تصمیم گیری و سیاست گذاری ، وجود نظام‌های سنتی ، بالا بودن ریسک تولید در زراعت برنج و عدم توسعه صنایع جانبی و تسریع در عملیات تسطیح اراضی شالیزاری اشاره نمود. در این مقاله بطور اجمالی موارد گفته شده مورد بحث قرار می‌گیرد .

تسطیح اراضی شالیزاری یکی از برنامه‌های ضروری در منطقه شمال کشور محسوب می شود که توسط دولت تصویب شده است ولی نیاز دارد با سرعت  بیشتری صورت گیرد و کشاورزان را در برنامه ریزی و طراحی مشارکت داده تا نتیجه بهتری عاید شود. بنظر می‌رسد دولت بایستی بودجه بیشتری به این امر اختصاص دهد تا حداکثر ظرف ده سال کلیه اراضی شالیزاری تسطیح شده تا از جاده و کانال آبیاری مناسب برخوردار شوند. درضمن ایجاد سیستم زهکشی پیوسته در هر منطقه ضروری است و نیاز است طراحان یک حوضه آبریز را لحاظ کنند. ایجاد کانال‌های بتونی درجه دو و سه نیز در شالیزارها ضروری است.

واژه های کلیدی: برنج، نیروی انسانی، سرمایه، ریسک تولید، اراضی شالیزاری

مقدمه :

من وجدماء و تراباً ثم افتقر فابعده الله

«کسی که آب و خاک داشته باشد و نیازمند باشد خداوند او را از رحمت خود دور خواهد نمود»

بدیهی است توجه به زراعت برنج در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . برنج غذای اصلی مردم کشور ماست و هر خانوار ایرانی در روز حداقل یک وعده غذایی برنج مصرف می کند. روند رشد جمعیت در کشور و نیاز جامعه به برنج ما را بر آن می‌دارد برای سال ۱۴۰۰ هجری شمسی که جمعیت کشور در حدود ۱۰۰ میلیون نفر خواهد شد برنامه ریزی کرد و برای رسیدن به هدف باید  چالش‌های پیش رو را شناسایی کرد.

عوامل و منابع مؤثر در تولید یا زراعت محصول کشاورزی شامل ،‌ نیروی انسانی ، زمین ، سرمایه و منابع طبیعی است . تخریب منابع طبیعی ،‌ عدم عمران و توسعه روستاها ،‌عدم مشارکت کشاورزان در تصمیم گیری و سیاست گذاری ، وجود نظام‌های سنتی ، بالا بودن ریسک تولید در زراعت برنج و عدم توسعه صنایع جانبی و تسریع در عملیات تسطیح اراضی شالیزاری از جمله عواملی هستند که روند افزایش و ثبات تولید برنج در کشور را دچار دستخوش نوسانات می کند. در این مقاله بصور اجمالی موارد گفته شده مورد بحث قرار می‌گیرد .

15,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اکولوژی برنج
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.