مقاله یادگیری در دانش آموزان استثنایی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله یادگیری در دانش آموزان استثنایی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

١– مقدمه ی برروان شناسی و اموزش و پرورش کودکان استثنائی – افروز – غلامعلی – موسسه انتشارات و دانشگاه تهران ١۳۶۹

۲– کودکان دارای اسیب های بینایی ( تعامل اجتماعی زبان و یادگیری – الک و بستر و جوارو – ترجمه سهیلا خداوردیان – محبوبه فرهادی و همکاران )

۳– شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان – فرقانی شهلا – ناشر معاونت پرورشی و اموزش چاپ اول

۴– اختلالات رفتاری کودکان – ریتادیکس و همکاران – ترجمه طوسی محمد تقی ناشر ﺁستان قدس رضوی سال ١۳۶۷

۵– راهنمای اموزش گام به گام نوزادان و کودکان عقب مانده نویسنده: جانسون

فهرست مطالب

مقدمه ۱
علل رفتارهای ناسازگاری ۵
١– نظریه زیستی ( بدنی) ۵
۲− نظریه روان کاوی ۶
−۳ نظریه رفتاری یا یادگیری ۷
۴– نظریه جامعه شناسی ۸
ملاک های تشخیص: ۱۱
منابع ۳۰

چکیده

جریان یادگیری با تولد اغاز می شود و در تمام طول زندگی به صورت های مختلف ادامه می یابد در ابتدا یادگیری به صورت تصادفی و گاهی غیر مستقیم صورت می پذیرد ولی در دبستان با برنامه ریزی نظم پیدا می کند بعضی از کودکان با توجه به عوامل محیطی، جسمانی و عاطفی مراحل رشد را به خوبی طی نمی کنند و امادگی ورود به دبستان و یا همراهی با سایر کودکان دیگر ندارند.شناسایی توانمندیهای کودک و توجه به ان یکی از دشوارترین و در عین حال یکی از مهم ترین وظایف اولیا و مربیان است. با شناخت کودکان استثنائی که انها هم افریدگار خداوند هستند و نسبت به همسن های خود دارای محدودیت می – باشند ولی انها هم نیازمند به زندگی، عشق و محبت و کار و ازدواج دارند. باید تلاش نمود تا انان هم به مانند سایر افراد جامعه به زندگی خود ادامه دهند . بنابراین علل رفتارهای ناسازگاری کودک را در ۴ نظریه بیا ن  کرده است: نظریه زیستی ( بدنی)، نظریه روان کاوی، نظریه رفتاری یا یادگیری، نظریه جامعه شناسی

واژه های کلیدی: کودکان استثنایی، نظریه زیستی ( بدنی)، نظریه روان کاوی، نظریه رفتاری یا یادگیری، نظریه جامعه شناسی                            

مقدمه

با اعتراف به این حقیقت که انسان نمی تواند و نیاید بر انچه که از خود اراده و اختیاری در ان نداشته، امتیازی برای خود نسبت به دیگران قائل باشد و اگر تحت شرایطی نسبت به دیگران تفاخر و احساس برتری نماید این حالت را می توان بیانگر جهالت و از خود بیگانگی فرد دانست باید دانست که زشتی و زیبایی ، عقب ماندگی و تیزهوشی ، نابینایی و بینایی ، ناشنوایی و شنوایی ، روستایی و شهری ، سیاهی و سفیدی نیاید سایر برتری بر دیگری می باشد چه بسا برتری انسان بر انسان فقط از لحاظ تقوا و تقرب به خداست. مراحل رشد همه افراد یکسال است تا زمانی که از یک مرحله عبور نکند و به مرحله بعدی نرسد. تمام افراد با احتمال از این مراحل عبور، عمومیت دارد اما طرز رشد از کودکی با کودک دیگر با توجه به ویژگی های فردی او تفاوت می کند. و هر کودک به شیوه و سرعتی که خاص خود اوست این مراحل را پشت سر می گذارد تمام کودکان در یک سالن مشابه لزوما به نقطه معینی از رشد نمی رسند. برخی از کودکان به شیوه ی گام به گام و تدریجی و یا یکنواخت رشد می کنند در حالیکه بعضی دیگر رشد ناگهانی و جهشی دارند. بنابراین درست تر ان است که به جای مقایسه کودکان با هم با سنجش و کشف ویژگی های فردی هر کودک در نقطه شروع او را با خودش مقایسه کنیم. جریان یادگیری با تولد اغاز می شود و در تمام طول زندگی به صورت های مختلف ادامه می یابد در ابتدا یادگیری به صورت تصادفی و گاهی غیر مستقیم صورت می پذیرد ولی در دبستان با برنامه ریزی نظم پیدا می کند بعضی از کودکان با توجه به عوامل محیطی، جسمانی و عاطفی مراحل رشد را به خوبی طی نمی کنند و امادگی ورود به دبستان و یا همراهی با سایر کودکان دیگر ندارند.شناسایی توانمندیهای کودک و توجه به ان یکی از دشوارترین و در عین حال یکی از مهم ترین وظایف اولیا و مربیان است. با شناخت کودکان استثنائی که انها هم افریدگار خداوند هستند و نسبت به همسن های خود دارای محدودیت می باشند ولی انها هم نیازمند به زندگی، عشق و محبت و کار و ازدواج دارند. باید تلاش نمود تا انان هم به مانند سایر افراد جامعه به زندگی خود ادامه دهند . تعریف

کودک استثنائی اگر بخواهیم افراد جامعه را در منحنی نرمال قرار دهیم. مردم در سه جهت قرار می گیرند بعضی در سمت چپ یا منفی بعضی ها در سمت راست یا مثبت و اکثریت در وسط یا میانی قرار می گیرند. به طور اماری کسانی که در دو جهت منحنی نرمال قرار می گیرند به انان استثنائی می گویند. جهت مثبت افراد باهوش و تیزهوش قرار دارند افراد جهت منحنی کسانی هستند که دارای محدودیت که با سایر افراد جامعه متفاوتند مد نظر ما در این مقاله بیشتر و تاکید بر افرادی است که در جهت منحنی قرار دارند و سعی در شناخت این گونه افراد داریم.

30,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله خود تنظیمی درمحیط یادگیری الکترونیکی
  • مقاله سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی
  • مقاله اختلالات یادگیری
  • مقاله ارزشیابی کیفی و بازخوردهای یادگیری و یاددهی
  • مقاله اختلال یادگیری از تعریف تا درمان
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.