مقاله نقش وراثت در بزهکاری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله نقش وراثت در بزهکاری به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

قرآن کریم استاد الهی قمشه ای هجرت
آیت ا… سید محمد حسین حسینی طهرانی ۱۴۰۲ ه.ق امام شناسی ———— علامه طباطبایی
دکتر شکر ا… طریقتی ۲۵۳۵ روانشناسی و روانپزشکی کیفری ———— دهخدا
پروفسور هالوگ یاوواز ۱۳۸۶ نا سازگاری و بزهکاری در کودکان دکتر قدیر گلکاریان طلایه
دکتر عباس محمدی اصل ۱۳۸۵ بزهکاری نوجوانان و نظریه های انحراف اجتماعی ———- علم
جونز پارمن ۲۰۰۷ بزهکاری اطفال و نوجوانان ، علل و راهکارها دکتر محمود پاکروان سایت اینترنتی گوگل
سعدی ۱۳۶۳ گلستان سعدی محمد علی فروغی امیر کبیر

فهرست مطالب

وراثت : ۱
عوامل ذاتی غیر ارثی : ۲
آیا امکان دارد انسان به طور ذاتی و بالفطره بزهکار باشد ؟ ۲
۱- عوامل داخلی ( فردی ) : ۴
کروموزوم اضافی : ۷
۲- ژن :‌ ۹
۳- فنوتیپ : ۹
۴- ژنوتیپ : ۹
۵- ژن غالب ، ژن مغلوب : ۹
خصوصیات رفتارهای بزه کارانه وراثتی در انسان : ۱۰
منابع ۲۰

چکیده

در این مقاله به نقش وراثت در بزهکار، عوامل ذاتی غیر ارثی و خصوصیات رفتارهای بزه کارانه وراثتی در انسان می پردازد.

یکی از عواملی که شخصیت فرد را تحت تأثیر خود قرار داده و مورد توجه جرم شناسان نیز واقع شده است ، عوامل ارثی می باشد . همان طور که انسان از لحاظ مالی وارث بستگان خود می باشد ، ممکن است از نظر فردی نیز وارث استعدادهای نیاکان خود و صفات خوب و بد آنها که از راه وراثت به او منتقل می شود ، باشد .

بورت در حین تحقیقات و فعالیت های آزمایشی خود به این نتیجه رسیده است که کودک گر چه برخی از خصوصیات ژنتیکی را از والدین و یا اجداد خویش به ارث می برد و آنها را به نوعی در جامعه ، در سنین مختلف و یا تحت شرایطی آشکار می سازد ، ولی عمل به بزهکاری و ارتکاب به جرم رفتاری است که نمی توان آن را در زمره خصوصیات ژنتیکی به حساب آورد . بلکه این محیط ، شرایط موجود در آن ، اطرافیان ، تربیت و پرورش ، القائات و عواملی از این قبیل است که کودک را به سوی بزهکاری سوق می دهد . البته ناگفته پیداست که خصوصیات ژنتیکی نیز او را در ارتکاب به جرم ، ساعی تر و جسورتر میسازد و عمل خلاف را در ذهنش کار ساده ای متجلی می نماید . او در پی این ادعا تحقیقاتی را پیرامون کودکان بزهکار و دارای خصوصیات وراثتی به عمل آورد و با بررسی های متقن و محکم ابراز داشت که کودکان بزهکار وراثتی ، به چهار گروه متفاوت تقسیم می گردند که در آنها تأثیرات وراثتی عاملی در تسریع ارتکاب به جرم کودکان می باشند .

واژه های کلیدی: وراثت ، بزهکار، کروموزوم ، ژن ، فتوتیپ ، ژنو تیپ ، ژن غالب و ژن مغلوب

مقاله حاضر به نام نقش ارث در بزهکاری شامل بخش های زیر می باشد :

نقش وراثت و محیط و عوامل غیر ارثی در بزه.

آیا امکان دارد انسان ذاتی و بالفطره بزهکار باشد ؟

علل رفتار غیر عادی و نا بهنجاری های روانی .

خصوصیات رفتارهای بزهکارانه وراثتی در انسان .

اصل وراثت از سنن غیر قابل تبدیل الهی است .

 بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده ، دو عامل «وراثت» و «محیط» ، سهم بسزایی در میان بزهکاری دارند . اما سوابق نشان می دهد که نه وراثت و نه محیط هیچ کدام به تنهایی نمی توانند عامل ایجاد جرم باشند . بلکه زمینه ارثی فرد ، همراه با خصوصیات خلقی و محیطی و تأثیری که افراد دیگر در زندگی انسان دارند، می تواند سبب بروز جرم باشد . از نظر قضایی نیز نقش وراثت و محیط به عنوان عوامل غیر ارادی در بروز جرم که منجر به تحریف اراده می شود ، می باشد . ( سایت اینترنتی گوگل )

وراثت :

یکی از عواملی که شخصیت فرد را تحت تأثیر خود قرار داده و مورد توجه جرم شناسان نیز واقع شده است ، عوامل ارثی می باشد . همان طور که انسان از لحاظ مالی وارث بستگان خود می باشد ، ممکن است از نظر فردی نیز وارث استعدادهای نیاکان خود و صفات خوب و بد آنها که از راه وراثت به او منتقل می شود ، باشد . شباهت ظاهری والدین با کودکان چون رنگ چشم یا سفیدی چهره و مقایسه رفتارهای پدر و مادر با فرزند چون نحوه تربیت ، مهرورزی و مانند اینها ، وراثت را همیشه به عنوان یک پدیده قابل تأمل مطرح کرده است . لازم به ذکر است که در دین مبین اسلام نقش و راهنما مورد توجه بوده و از وراثت با کلمه «عرق» یاد شده است .     ( همان منبع )

عوامل ذاتی غیر ارثی :

قبل از انعقاد نطفه و تشکیل جنین ، عوامل ارثی به نحوی از طریق ژنها در شخصیت افراد مؤثر واقع می شود . عوامل دیگری نیز وجود دارند که از زمان انعقاد نطفه تا زمان تولد جنین اثر می گذارد و تأثیر هر یک از عوامل در شخصیت طفل غیر قابل انکار می باشد و به دو دسته عوامل مربوط به دوران حاملگی و عوامل مربوط به دوران زایمان تفکیک می شود . ( همان منبع )

عوامل مربوط به دوران حاملگی عبارتند از : سن مادر ، سوء تغذیه ، تأثیر داروهای شیمیایی ، تأثیر الکل و مواد مخدر ، بیماری های مادر در دوران بارداری ، حالات هیجانی و عاطفی مادر و تأثیر تشعشعات رادیو اکتیو . ( همان منبع )

15,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه ریشه یابی بزهکاری اطفال و نوجوانان
  • مقاله رویکرد نوین حقوق انگلستان به بزهکاری اطفال
  • تحقیق بزهکاری
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.