مقاله منجی موعود در ادیان بزرگ الهی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله منجی موعود در ادیان بزرگ الهی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۲ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

مأخذ فارسی و عربی

۱ـ انجیل، انجمن پخش کتب مقدسه

۲ـ تورات، انجکن پخش کتب مقدسه

۳ـ شیخ مفید، الارشاد ۱۳۴۶

۴ـ قرآن کریم

۵ـ ک.م.سن. آئین های هندو، ترجمه ع. پاشائی

۶ـ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه

۷ـ مجلسی، علامه محمد باقر، بحارالانوار

فهرست مطالب

طرح و مقدمه تحقیق ۱
پیشینه تاریخی ۲
تعریف واژه ها ۳
یهود و منجی موعود ۳
مسیحیت و منجی موعود ۷
منجی موعود در اسلام ۹
یک ـ موعود از دیدگاه قرآن ۱۰
دو – موعود از دیدگاه اخبار و روایات ۱۱
نتیجه ۱۵
فلسفه پایانی ۱۶
مأخذ فارسی و عربی ۱۸

چکیده

تحقیق پیرامون بحث “ منجی موعود” از دیدگاه ادیان بشری بحثی مهم، عمیق، با خاستگاه تحقیق و کند و کاوهای مناسب و عالمانه می باشد که طبیعتاً انجام چنین طرح تحقیقی تنها از عهده کارشناسان و محققین زبده علوم دینی بر می آید و بس، از طرفی سؤالات بی شماری در رابطه با این موضوع مهم و جذاب هر دانشجوئی را به حیطه تحقیق و تفحص پیرامون آن سوق می دهد. ضمناً دسترسی به منابع دینی بخصوص منابع معتبر و دور از تحریف ادیانی چون یهودیت ، مسیحیت کاری سخت و مشقت آور است که هر پژوهشگری را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

با توجه به اصل کلی ظهور یک مصلح موعود در فرجام گیتی به عنوان حقیقتی خدشه ناپذیر در حافظه تاریخ بدور از هر گزندی بر جای مانده است.

حاصل کلام آنکه از برخی اختلافات موجود میان روایات آمده در متون سه دین آسمانی یهود، مسیحیت و اسلام میتوان وجوه ذیل را از علائم برجسته آخر زمان به شمار آورد:

۱ـ سیطره ظلم و تباهی و شوربختی بر گستره زمین و به تبع آن افول ارزش و اعتبار دین و دیانت در میان مردم.

۲ـ وقوع حوادث ویرانگر و بلایای بی شمار زمینی همچون سیل و زلزله و حادث گشتن جنگ و جدالهای خونین میان آدمیان.

۳ـ قیام مسلحانه یک مصلح موعود جهانی به همراه یا دانش بر علیه هر گونه فساد و ستم و باطل اندیشی و حاکمیت مطلق دین باوران پاک اندیش بر زمین و استقرار عدل و آبادانی و صلح و نیکبختی بر آن تا ابد.

واژه های کلیدی: ادیان بشری، منجی موعود، یهود، مسیحیت و اسلام

طرح و مقدمه تحقیق

بنا بر گرایش ها و اعتقادهای موجود میان تمام انسان ها در ادیان مختلف می توان با وجود تفاوت ها و اختلافهای میان آنها به نکته ای توجه کرد که نشان دهنده یک باور در میان آنها است. نکته ای که باعث شد که دین هایی مثل اسلام. مسیح، یهود…   هر کدام به گونه ای باهم پیوند داشته باشند.

اعتقاد به ظهور یک منجی و نجات دهنده و اجر اکننده عدل و عدالت در جهان، خود پیوندی میان این ادیان می باشد و این موضوع باعث شد تا من از این نکته استفاده کرده و تحقیق خود را در مورد این موضوع بنویسم که نه تنها باعث شناخت من نسبت به دین های دیگر شده بلکه مرا بر این باور داشته که تمام ادیان با هر تفاوت و اختلاف در پایان به نکته ای خواهند رسید که اعتقاد و باور همه می باشد. همین موضوع باعث می شود که ما مسلمانان با داشتن آخرین و کاملترین دین هیچ دینی را رد نکنیم زیرا هر دینی در زمان خود کاملترین بوده و با گذشت زمان کاملتر شد تا به اسلام که کاملترین دین و آخرین می باشد رسیده، چه بسا که با آمدن موعود ما یعنی حضرت مهدی (عج) دین اسلام کامل و جامع تر شود.

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله دعاهای اساسی مسیحیت
  • پایان نامه آداب و احکام ازدواج در دین های مزدایی و مسیحیت و اسلام
  • پایان نامه بررسی و نقد عقاید زرتشتیان در توحید، نبوّت، معاد از منظر قرآن
  • مقاله بررسی نهاد وقف در اسلام
  • تحقیق مقایسه و نقد روانشناسی شخصیت از دیدگاه فروید و اسلام
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.