مقاله عناصر جرم

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله عناصر جرم به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

۱- حقوق جزای عمومی

فهرست مطالب

مقدمه ۱
انگیزه کیفری ۲
جایگاه انگیزه در میان عوامل تشکیل دهنده جرم ۲
انگیزه چیست ؟ ۲
عناصر اجباری جرم ۳
رفتار مجرمانه : ۳
موضوع جرم ۴
عناصر اختیاری جرم ۴
عمد در رفتار ۴
قصد نتیجه ۵
حصول نتیجه ۵
انگیزه ۶
اصل ۱۶۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران : ۸
ماده ۲۱۴ قانون آئین دادرسی کیفری جمهوری اسلامی ایران : ۱۰
نکته مهم : ۱۰
اصل ۱۶۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران : ۱۰
ماده ۶۳۸ قانون مجازات عمومی جمهوری اسلامی ایران : ۱۱
اصل قانونی بودن جرایم : ۱۱
استثنائات عطف به ما سبق شدن قوانین : ۱۲
انواع تفسیر : ۱۳
فلسفه وضع قانون : ۱۴
نتایج اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها : ۱۴
عناصر متشکله جرم : ۱۵
جرم فعل ناشی از ترک فعل : ۱۷
جرم داشتن و نگه داشتن : ۱۷
نتیجه جرم : ۱۷
رابطه علیت بین فعل مرتکب و نتیجه مجرمانه : ۱۸
مشاوره قضائی ( پرسش و پاسخ قضائی ) ۱۹
منابع ۲۳

چکیده

جرم به کلیه اعمال ضد اجتماعی یا تنش هایی که جامعه را دستخوش آسیب می کند اطلاق می شود . طبق ماده ی ۲ قانون مجازات اسلامی « هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می شود . »

انگیزه جرم یکی از موضوعاتی است که باید بررسی شود. برای بررسی و تفکیک عنصر و انگیزه بهتر است عناصر اجباری تشکیل دهنده جرایم ( یعنی عناصری که حتماً در همه جرایم موجود است .) و عناصر اختیاری تشکیل دهنده جرایم ( یعنی عناصری که در جرایم مختلف بنا به اراده قانون گذار جزء عناصر جرم قرار می گیرد .) را مورد    بررسی قرار دهیم.

واژه های کلیدی: جرم، انگیزه، عناصر اجباری، عناصر اختیاری، قانون مجازات

مقدمه

پدیده ی جرم یکی از معضلاتی است که جامعه ی بشری با ان ارتباط دارد و در هر جامعه ای درصدی از افراد بواسطه ی ارتکاب جرم مخل نظم اجتماعی و امنیت جامعه هستند . بنابراین مورد تعقیب سیستم قضایی قرار گرفته و اقدامات تأمینی و تربیتی در مورد آنها اعمال می گردد .

جرم به کلیه اعمال ضد اجتماعی یا تنش هایی که جامعه را دستخوش آسیب می کند اطلاق می شود . در  حقوق جزا جرم این گونه است که بتوان آن را در قالب قانون آورد .

جرم تعاریف متعددی دارد . طبق ماده ی ۲ قانون مجازات اسلامی « هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می شود . »

تنها قانون است که می تواند اعمال مخالف و یا ضد اجتماعی را جرم بشناسد. ریشه ی جرم را باید در اصل قانونی بودن جرایم جستجو کرد . به خاطر محدودیت هایی که وجود دارد ، در جرم شناسی ناچار هستند از تعریف قانونی جرم و جرایمی که در قانون مجازات تعریف شده استفاده کنند .

انگیزه کیفری

جایگاه انگیزه در میان عوامل تشکیل دهنده جرم

بحث درباره انگیزه جرم موضوع بخشی از کتب حقوق جزا در اغلب مکاتب حقوقی دنیاست و حقوق دانان با نگرشی که از ماهیت و تعریف انگیره و یافتن مصادیق آن از مواد قانونی داشته اند ، نظرات مختلفی ابراز کرده اند . ما در این گفتار کوتاه قصد نقد و بررسی نظرات اساتید حقوق جزا را نداشته و صرفاً به دنبال این هستیم که تصوری دقیق و جامع از انگیزه و جایگاه آن در میان عناصر تشکیل دهنده جرم به دست دهیم .

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم
  • مقاله پیشگیری از جرائم
  • مقاله پیش شرط های معاونت در جرم در ایران و لبنان
  • مقاله جرم انگاری پولشویی در بین الملل
  • مقاله جرم انگاری پولشویی در ایران
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.