مقاله سیمای عمومی استان گیلان

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله سیمای عمومی استان گیلان به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۳۱ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

سیمای عمومی استان گیلان ۱
۱_ بررسی موقعیت استان ۱
۲_ پستی ها و بلندی ها ۲
۲_۱ ارتفاعات ۲
۲_۲ جلگه ها ۳
الف) جلگه های باریک شرقی و شمال غربی ۳
ب) جلگه مرکزی ۴
۳_منابع آب در استان (آبهای سطخ الرضی و تحت الارضی) ۴
الف) رودخانه ها ۴
ب) دریاچه ها ۵
ج) آبهای زیر زمینی ۶
۴_ اوضاع جوی استان ۷
۵_زمین شناسی، خاک شناسی،زلزله شناسی ۹
۵_۱_زمین شناسی ۹
۵_۲_خاک شناسی ۱۱
۶_پوشش گیاهی (جنگل و مرتع) ۱۳
۶-۱-جنگل ۱۳
۶_۲_مرتع ۱۳
۷- ویژگیهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی استان ۱۴
۷-۱- تاریخچه گیلان ۱۴
۷-۲- بررسی جمعیت استان ۱۵
۷-۳- ویژگیهای اقتصادی استان ۱۸
کشاورزی ۲۰
دامداری و شیلات ۲۱
نوغانداری ( صنعت ابریشم ) ۲۱
صنعت و معدن ۲۱
سیمای عمومی شهرستان بندر انزلی ۲۳
۱- بررسی موقعیت در استان گیلان ۲۳
۲- وضعیت جوی شهرستان ۲۴
۳- ویژگیهای جمعیتی شهرستان ۲۵
۴- ویژگیهای اقتصادی شهرستان بندر انزلی ۲۹
مطالعات روستا ۳۲
بررسی عمومی ۳۲
وضعیت جغرافیایی ۳۳
حدود آبکنار قدیمی ۳۳
حدود آبکنار جدید ۳۴
۱- میر محله یا پایین محله ۳۶
۲- مسجد محله ۳۶
۳- میان محله ۳۶
وجه تسمیه آبکنار ۳۷
قدمت آبکنار ۳۷
پیله بازار (بازار بزرگ ) ۳۸
بازار مسجد محله ۳۹
بازار میر محله ۴۰
کوچ اقوام اولیه آبکناریها ۴۱
اقوام اولیه آبکناریها ۴۸
لاهیجانی ها ۵۱
طایفه لر و کرد ۵۲
مشاغل عمده اهالی آبکنار ۵۸
کانال های حفر شده در آبکنار ۶۱
اجازه احداث شهر به وسیله اهالی ۶۲
کشاورزی و نوغان داری در آبکنار ۶۳
نوغان داری ۶۴
چای کاری در آبکنار ۷۰
توتون کاری در آبکنار ۷۰
نقش زنان در آبکنار ۷۱
مدارس آبکنار ۷۳
حاکمان آبکـنار ۷۷
رویدادهای آبکنار ۷۹
مساجد آبکنار ۸۲
گورستانهای قدیمی ۸۵
اماکن اقتصادی در نیمه اول سال ۱۳۶۹ شمسی در آبکنار ۸۵
وجه تسمیه ماهروزه ۸۶
بررسی معماری روستا ۸۷
بررسی بناهای روستای آبکنار ۸۸
کلبه ماهیگیران ۸۸
چاه آب ۹۳
کُتام ( Cotam) 95
کوتی (Cuti) 98
روجگیر ۱۰۲
تَلَمبار ۱۰۶
آب آشامیدنی ۱۰۸
بَجار مَرز (Bajar Marz) 109
دیوار چوبی ۱۱۰
رَمش ) (Ramsh 110
چَپَر ((chapar 111
دیوار بلوکی ۱۱۳
بَلته ساده ۱۱۴
بلته متحرک ۱۱۶
بلته گردان ۱۱۶
اعتقادات محلی و سنتی روستاهای آبکنار ۱۱۷
سال نو و دید و بازدید عید ۱۱۹
چهارشنبه سوری ۱۲۰
چهارشنبه خاتون کیست؟ ۱۲۱
مراسم عزاداری ماه محرم ۱۲۱
عید قربان ۱۲۲
عروس گله ۱۲۲
شب نشینی ها ۱۲۴
بازی های محلی آبکنار ۱۲۴
مراسم نامزدی و عروسی در قدیم ۱۲۵

چکیده

در این مقاله به  بررسی موقعیت جغرافیایی استان گیلان، ویژگیهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی استان ، ویژگی های انسانی، اقتصادی  و سیمای عمومی شهرستان بندر انزلی و بررسی روستای آبکنار می پردازیم.

استان گیلان واقع در شمال ایران با مساحتی بالغ بر۱۱۴۷۱ کیلومتر مربع بیست و سومین استان کشور از نظر وسعت می باشد که ۹% کل مساحت کشور را شامل می شود. این استاناز جانب شمال به کشورهای استقلال یافته شوروی و دریای خزر، از غرب به استان آذربایجان شرقی، ازجنوب به استان زنجان وازجانب شرق به استان مازندران محدود می گردد.

استان گیلان به دلیل موقعیت جغرافیائی خاص خود دارای منابع آب غنی شامل آب رودها، دریاچه ها، و به طور کلی آبهای سطح الارضی و سفره آبهای زیر زمینی است.

محور اقتصادی استان کشاورزی است که عمدتا از مناطق روستائی تاثیر پذیرفته و لیکن مناطق شهری استان در درجه اول خدمات و در درجه دوم بر محور صنعت استوار است.

شهرستان بندرانزلی به علت قرار گرفتن درکنار دریا در فصول بهار و پائیز دارای بارانهای زیاد بوده و بادهای مرطوبی که از دریا به حانب ساحل می وزد پس از رسیدن به جبال البرز به باران تبدیل و فقط در دامنه شمالی کوههای مذبور نزول می نماید. هوای این ناحیه مرطوب است و به همین جهت تغییرات حرارت روز و شب بسیار خفیف می باشد.

شهرستان بندر انزلی از نقطه نظر وجود تاسیسات بندری نقش فعال در بازرگانی استان و کشور دارد و از مهمترین بنادر در کرانه های دریای خزر می باشد . با توسعه ظرفیت بارگیری و تخلیه در این بندر و در نتیجه ایجاد مشاغل جدید چه بطور مستقیم در بخش فعالیتهای بندری و چه بطور غیر مستقیم در بخش های وابسته، نقش مهمی در اقتصاد این شهر ایفا می کند.

سخن از آبکنار است. که با وسعت قابل ملاحظه، به صورت شبه جزیره ای که آبکنار و ماهروزه در انتهای شرقی آن قرار دارد بعد از شکل گیری باریکه انزلی، بصورت جزیره ای سر از مرداب بر آورده و مانند انزلی بصورت شبه جزیره فعلی شکل گرفته وخلیج کپورچال و خلیج سیاه کیشم (یا به زبان محلی گیشه) را بوجود آورده است.

با توجه به موقعیت جغرافیائی آبکنار که در آغوش مرداب انزلی آرمیده، سرزمینی پر حاصل و پر برکت بوده و می باشد و همین امر باعث گردیده اهالی از زمین های خود به نحو احسن استفاده نمایند و در نتیجه کشاورزی یکی از مشاغل عمده این ناحیه بوده است ولی این مردم سخت کوش از مرداب نیز تا حد توانائی،  حداکثر بهره را گرفته زیرا بیشتر اهالی به صید ماهی و شکار پرندگان پرداخته و توانسته اند از این طریق به صادرات عظیم اهالی به نقاط دیگر و کسب درآمد حاصله توفیق حاصل نمایند وهمچنین به  نوغانداری هم می پردازند.

واژه های کلیدی: استان گیلان، پوشش گیاهی، جلگه ها، اوضاع جوی، جنگل،  کشاورزی، نوغانداری، بندر انزلی، قدمت آبکنار، اعتقادات محلی ، چای کاری

سیمای عمومی استان گیلان

۱_ بررسی موقعیت استان

استان گیلان واقع در شمال ایران با مساحتی بالغ بر۱۱۴۷۱ کیلومتر مربع بیست و سومین استان کشور از نظر وسعت می باشد که ۹% کل مساحت کشور را شامل می شود. طول این استان با قرارگیری در جنوب دریای خزر از آستارا تاچابکسر (نوار ساحلی) ۳۱۵کیلومتر و  عرض آن از ۲۵ تا ۱۰۵ کیلومتر متغیر است.

این استان بین ۳۶ درجه و ۳۶ دقیقه تا ۳۸ درجه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی از خط استوا و ۴۸ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۳۴ دقیقه طول شرقی از نصف النهارگرینویچ قرار گرفته دارد که از جانب شمال به کشورهای استقلال یافته شوروی و دریای خزر، از غرب به استان آذربایجان شرقی، ازجنوب به استان زنجان وازجانب شرق به استان مازندران محدود می گردد.

بر طبق آخرین تقسیمات سیاسی، استان گیلان دارای ۱۱ شهرستان، ۳۱ شهر، ۲۲ بخش، ۵۶ دهستان، ۲۸۱۴ روستا و آبادی می باشد که مرکز آن شهر رشت است.

پراکندگی آبادیها در شهرستانهای مختلف این استان بدین ترتیب بوده که بیشترین تعداد آبادیها متعلق به شهرستان رودسر (۵۷۵)وکمترین آنها متعلق به شهرستان بندر انزلی با تعداد (۲۹)آبادی می باشد.

۲_ پستی ها و بلندی ها

۲_۱ ارتفاعات

ارتفاعات گیلان شامل سه رشته کوه می باشند: اول سلسله کوههای تالش که منشعب از کوههای خلخال و قفقاز است ودردنباله کوه سبلان به موازات دریای خزر ادامه دارد. دوم سلسله کوههای لاهیجان و دیلمان و عمارلو و خزران و تخت سلیمان که به موازات سواحل جنوبی دریای مازندران کشیده شده است و سوم سلسله کوههای شفت و ماسوله و طارم.

مرتفع ترین کوههای جنوب شرق گیلان دُرفَک است که در ناحیه سیاهکل قراردارد و ارتفاع آن ۳۵۰۰ متر از سطح دریا می باشد. بلندترین کوههای غرب گیلان معلم است در جنوب ماسوله که ۳۰۹۶ متر بلندی آن است و مرتفع ترین کوههای جنوب غربی ونی است در جنوب امامزاده ابراهیم که ارتفاع آن ۳۰۵۰ متر می باشد و از دیگر ارتفاعات مهم این استان، گوانه کل در شرق گیلان (جنوب اشکور) با ۳۳۵۰ متر و تالش کوه در املش با ۳۰۰۰ متر هستند.

کوههای جنوبی استان گیلان ادامه سلسله جبال البرز می باشند که موازی ساحل دریا از غرب به شرق کشیده شده در قسمت مرکزی سفید رود یک مدخل طبیعی  در این منطقه ایجاد نموده است.

110,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق استان گیلان( وجه تسمیه)
  • تحقیق موانع و محدودیت های توسعه فیزیکی شهرهای کوچک
  • مقاله موقعیت شهرستان شوشتر
  • پایان نامه موقعیت شهرستان حمیدیه
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.