مقاله روش های تدریس ریاضیات

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله روش های تدریس ریاضیات به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

ترابی-اکبر-فلسفه علوم»ص۳۵۵-۱۳۴۷

نصر-سید حسین – ترجمه آرام .«علم و تمدن در اسلام »

شکوهی – غلامحسین «روش آموختن حساب و هندسه »

چهارمین دوره مقاله نویسی علمی – جلد دوم – دانشگاه اصفهان ۱۳۶۹ ص ۲۹

بخش علمی -«افت تحصیلی » ص ۶۷ چهارمین دوره مقاله نویسی

۱-سرمد – غلامعلی – «هنر معلمی » ص ۱۵۳

۱- روش تدریس  ریاضیات ابتدائی – وزارت آموزش و پرورش ص ۴

۱-حقدان – محمدعلی – اصول وبرنامه ریزی آموزش و پرورش پیش دبستانی

۲-شکوهی – غلامحسین – روش آموختن حساب و هندسه

۲-شریعتمداری – علی – «روانشناسی تربیتی » ص۲۱۶

۱- پارسا – محمد – «روانشناسی رشد کودک و نوجوان » ص ۱۰۱

فهرست مطالب

فصل اول ۲
کلیاتی درباره آموزش ریاضی ۲
اهمیت ریاضی در زندگی بشری ۲
الف – روشهای شفاهی و زبانی ۹
ب- (روش دوم : روش مکاشفه ای ) با استفاده از تصاویر واشکال ۱۹
روش سقراطی : سقراط ( ۴۷۰ – ۳۳۹ ) قبل از میلاد . ۲۳
د- روش فعال – تجربه و عمل ۲۶
ویژه گیهای افراد آفریننده : ۲۶
انگیزش ۲۷
تعریف انگیزش Motivation 28
نیاز و سائق ۲۹
چگونگی ایجاد انگیزه ۳۱
روش فعال – تجربه و عمل ۴۰
نظریه کلاپارد : ۴۱
نظریه دیوئی : ۴۴
چگونگی یادگیری ریاضی در دوره پیش دبستانی . ۴۸
رشد کودکان تا سن ۶ ساله ۴۸
دوره های رشد از دیدگاه پیاژه : ۴۸
دوره رشد از دیدگاه پیاژه : ۴۸
منابع : ۵۰

چکیده

در این مقاله درباره کلیاتی درباره آموزش ریاضی، و روش های تدریس ریاضیات توضیح می دهد.

از آنجا که علم ریاضی در پیشرفت سایر علوم نقش عمده ای داشته یکی از عوامل توسعه فن آوری در دهه های اخیر بوده است توجه بیشتر به آموزش همگانی در دنیای امروز ضروری به نظر می رسد .

روشهای تدریس را به ۳ دسته تقسیم می شوند. روش زبانی و شفاهی ،روش مکاشفه ای ، روش فعال ( تجربه و عمل )

در روش شفاهی معمولا معلم متکلم وحده است با توجه به کلیه قوانین یا نتایج معمولا توسط معلمان قواعد و قوانین و چگونگی اجرای برنامه های ریاضی را بیان نموده و شاگردان هم به طور ماشینی آن قواعد را فرا گرفته و در حل مسائل که معمولا هیچ گونه کاربردی در زندگی معمولی آنها ندارد به کار می برند

پستالوزی (۱۷۴۶ – ۱۸۲۷ )مربی مشهور سویس اولین کسی بود که به معایب تعلیم زبانی پی برد  . با ابداع  روش  مکاشفه ای و به کار بردن انواع واقسام شکلها و امکانات آموزشی توانست قدمی  مؤثر در راه یادگیری برداشت .

با توجه به معایب روشهای شفاهی و روش مکاشفه ای، دانشمندانی همچون – دیو ئی، کلاپارد پیاژه در یافتند که اگر فردی بخواهید مطلبی را به طور دقیق آموزش دهید و به کار برد و به ابداع و اختراع و اکتشاف و نو آوری بپردازد و به اندوخته علمی خود بیفزاید و از تقلید و یادگیریهای سطحی و بیخودی نجات پیدا کند . باید از راه تجربه و عمل به یاد گیری بپردازد . از نتایج تجربه و عمل این است که افراد و دانش آموزان آفریننده می گردند .

واژه های کلیدی: آموزش ریاضی، روش های تدریس، روشهای شفاهی و زبانی، روش مکاشفه ای، روش سقراطی، روش فعال – تجربه و عمل

فصل اول

کلیاتی درباره آموزش ریاضی

 اهمیت ریاضی در زندگی بشری

پیشرفت دانش و تمدن بشری مرهون علم ریاضی است به طوریکه ریاضی پایه واساس کلیه علوم اعم از علوم انسانی (روان شناسی ، جامعه شناسی ، فلسفه ، تاریخ ، جغرافیا ، ادبیات ، شعر و موسیقی ، هنر و…..) و علوم تجربی (زیست شناسی ، زمین شناسی ، فیزیک ، شیمی ، پزشکی،  نجوم ، فنون ، مکانیک ، عمران ، ساختمان ….. )و ریاضی جزئی از اجزاء لاینفک زندگی معمولی در معا ملات ، تغذیه و فنون و کارهای معمولی که بشر در روزمره با آن سر و کار دارد ، به حساب می‌‌ آید .

در علوم اجتماعی به ویژه جامعه شناسی ،ارزش و قطعیت معتبر است چنانکه از آمار بعنوان یکی از وسایل مهم تحقیق استفاده می گردد و محققین در اغلب موارد مانند تحقیق در موضوع خود کشی ها ، کثرت ازدواج ها ، شیوع وافزایش طلاقها و بالا رفتن و یا پائین آمدن نرخ ها و موارد زیادی مانند آنها با استفاده از اطلاعات آماری تحقیقات خود را ارزش علمی می‌ بخشد .

اهمیت و لزوم هندسه در معماری ، حساب در بانکداری و صدها موارد کاربرد ریاضیات در زندگانی عملی می توان سخن به میان آورد .

در مورد ارزش و قطعیت و اعتبار ریاضیات در علوم نیز کافی است تکرار نمائیم که دانشمندان اغلب کشفیات و معلومات حاصله را هنگامی روشن و قطعی می شمارند که می توان آنها را به صورت اعداد یا فرمولهای ریاضی نشان داد و به عبارت دیگر کیفیت را به صورت کمیت عرضه داشت و در این راه به اندازه  ای پیش رفته اند که گفته اند:

(شناخت عبارتست از اندازه گیری ) اگر امروز قسمت عمده وسایل و لوازم کار گاهها و آزمایشگا هها را وسایل اندازه گیری تشکیل می‌‌‌‌‌ دهند علتش همین قطعیت علوم ریاضی است که موضوع آن کمییت و مقدار است.

زمان را نیز با استفاده از جنبش حرکت متحدالشکل که در مکان صورت می‌ گیرد اندازه می‌ گیرند ـ چنانچه ساعت و دقیقه و ثانیه را از جنبش حرکت متحدالشکل عقربه ای در روی صفحه ساعت اندازه می ‌ گیرند در حقیقت در اینگونه موارد ، مکانی که چند متحرک یکنواخت طی می‌ نمایند اندازه گرفته می‌‌شود.

50,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله نقش ریاضی در مسئله یابی فرایند مدیریت روابط مشتری (CRM)
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.