مقاله دادگاه جدید اروپائی حقوق بشر

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله دادگاه جدید اروپائی حقوق بشر به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

۰۱ شوبل

۰۲ اینتر هاندل

۰۳ رای ۲۶ نوامبر ۱۹۸۴ . مجموعه آرا دیوان ، ص ۳۹۲

۰۴ عرضحال نیکاراگوئه ، فقره ۱۰ و ضمیمه آ :وقایع نگاری \” فعالیتهای پنهانی \” اتازونی در نیکاراگوئه .

۰۵ عرض حال فقره ۲۷ ، پس از ۱۹۵۷

۰۶قرار ۱۷ اوت ۱۹۷۲

۰۷ قرار ۱۰ سه ۱۹۸۴ ، فقره ۲۴

۰۸ قضیه آزمایش هسته ای ، رای ۲۰ دسامبر ۱۹۷۴ .

۰۹ نیکاراگوئه به \” معاهدات دیگری که لازم الاجراست استناد کرد \” ، این معاهدات نیز صلاحیت دیوان را در پذیرش عرض حال پیش بینی می کنند .

۰۱۰ ماده ۳۶ ، فقره ۵

۰۱۱ این یادداشت در مرکز مباحثات قرار داشت که اتازونی در مورد وجود آن پافشاری می کرد .

۰۱۲ مجموعه آرا دیوان : ۱۹۵۷ ، ص ۱۱۰

فهرست مطالب

۱٫ مقدمه ۱
۰۲ پروتکل شماره یازده کنوانسیون اروپایی حقوق بشر ۲
۰۳ قضات دادگاه جدید اروپایی حقوق بشر و نحوه انتخاب آنها ۵
۴٫ چه کسانی می توانند در دادگاه اقامه دعوی بکنند ۱۰
۵٫ ملاکهای پذیرش دادخواست در دادگاه ۱۲
۶٫ نتیجه و آینده دادگاه ۱۸
منابع: ۲۰

 چکیده

در این مقاله درباره پروتکل شماره یازده کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، قضات دادگاه جدید اروپایی حقوق بشر و نحوه انتخاب آنها، چه کسانی می توانند در دادگاه اقامه دعوی بکنند، ملاکهای پذیرش دادخواست در دادگاه و نتیجه و آینده داد گاه بحث می شود.

دادگاه جدید اروپایی حقوق بشر با منع اتازونی از توسل به قوه قهریه یا منع وی از مداخله در نیکاراگوئه  اگر موجد تکلیف حقوقی جدیدی نباشد ، موجب آن است که توسط کلیه دولتهای ذینفع به عنوان بیانی از یک رای و نظر حقوقی مورد بررسی قرار گیرد . رایی که اساسا مبتنی بر اتفاق آرا بوده و بالاترین مرجع قضایی بین المللی که دولتها خود ایجاد کرده اند ، به اصدار آن پرداخته است هم چنین کشور گرایی که باقیمانده اندیشه های ملی گرایی قرون نوزدهم و نیمه اول قرن بیستم اروپا است هنوز در بسیاری از مناطق دنیا حقوق و سیاست را تحت تاثیر شدید خود دارد . طبیعی است که اندیشه کشور گرایی با ایده تحدید حاکمیت ملی به وسیله مراجع فراملی سر سازگاری ندارد . لیکن سیر تحول تاریخ بشر ، بویژه در نیمه دوم قرن بیستم به بعد نشان داده شده است که جهت گیری حقوق و سیاست انسانی به سمت محدود کردن حاکمیت ملی به نفع تضمین حقوق شهروندی است .

واژه های کلیدی: دادگاه جدید اروپایی حقوق بشر، قضات دادگاه، اتازونی، نیکاراگوئه، قرارهای تامینی

۱٫ مقدمه

کنوانسیون اروپایی حقوق بشر قرار صادر از دیوان بین المللی لاهه در ۱۰ مه ۱۹۸۴ جنبه ای استثنائی دارد زیرا اصدار قرارهای تامینی در زمره آن قسمت از وظائف دیوان است که موجب بیشترین جر و بحث شده است .

اما اصدار قرار تامینی مورد بحث ما با اجماع واقعی روبرو شد و تصمیمات دیوان درباره مسائل اساسی به اتفاق آرا

صادر گردید ، و فقط یکی از چهار قرار مخالف \” شوبل \” ۱را برانگیخت .

اتفاق آرا در این زمینه ، از آن رو پر معنی است که اسناد و مدارک استنادی مربوط به صلاحیت موجب طرح مسائل پیچیده ای شدند و اصول حقوقی مورد بحث ، یعنی منع توسل به قوه قهریه و اصل عدم مداخله ، در این قضیه از اهمیت اساسی و عمده ای برخوردار بودند . در برابر این مسائل ، اتفاق آرا قضات دادگاه گزارشگر جنبه غیر قابل ایراد راه حلهای پذیرفته شده میباشند .

میدانیم که در مورد قرارهای تامینی عدم حضور خوانده در دیوان عملا به صورت یک قاعده در آمده است ، اما اتازونی در هنگام رسیدگی به این امر در ایوان حاضر بود . از میان دوازده قراری که توسط دادگاه کنونی صادر شده ، در ده مورد رسیدگی دادگاه بدون حضور خوانده صورت پذیرفته است . جز مورد حاضر تنها به سال ۱۹۵۷ در قضیه ، \”انترهاندل \” ۲ خوانده در دادگاه حضور یافته و خوانده آن قضیه نیز اتازونی بوده است . در مورد بحث کنونی ، اتازونی اعلام کرده بود که هرچند جدا معتقد به عدم صلاحیت دادگاه در رسیدگی به این موضوع است اما چون \” از قدیم نسبت به یک موسسه قضائی بی طرف و جدی و آگاه عمیقا وفادار بوده است \”

به حضور در دادگاه اقدام مینماید . پس از آنکه دیوان قطعا اعلام صلاحیت نمود ۳ ، اتازونی تصمیم خود را در مورد عدم شرکت در کلیه مراحل رسیدگی به این قضیه اعلام داشت . ولی در مرحله رسیدگی به قرارهای تامینی هم ( نظیر مرحله بحث درباره صلاحیت و قابلیت پذیرش دعوی ) در دادگاه حاضر شد وبدین سان دیوان موفق به رسیدگی حضوری گردید .

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله حقوق بشر دوستانه در اسلام
  • مقاله حقوق بشر دوستانه در عرصه بین الملل
  • مقاله معزل حقوق بشر
  • مقاله حقوق بشر در دعاوی کیفری بر اساس اسناد بین المللی و منطقه ای
  • مقاله اسلام و حقوق بشر
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.