مقاله تاریخچه دانشگاه آزاد دزفول

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله تاریخچه دانشگاه آزاد دزفول به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و مآخذ :

۱- کتاب مدیریت عمومی    دکتر علی علاقه بند

۲- کتاب مدیریت رفتار سازمانی .، تألیف : پال هرسی و کنت بلانچارد، ترجمه : دکتر علی علاقه بند

۳- کتابچه : دانشگاه آزاد اسلامی در یک نگاه، چاپ : دانشگاه آزاد دزفول

 فهرست مطالب

تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی ۱
تاریخچه دانشگاه آزاد واحد دزفول ۲
مقدمه ۵
بیان کارکردها و اصول مدیریت ۸
اهداف سازمان ۱۰
برنامه ریزی سازمان ۱۱
سازماندهی ۱۲
فرماندهی و رهبری ۱۳
هماهنگی و رهبری ۱۴
هماهنگی و کنترل ۱۴
کارگزینی و بودجه بندی ۱۴
تعداد پرسنل سازمان ۱۵
مقایسه تئوری مدیریتی ۱۵
سازمان با تئوری های مدیریت ۱۶
پرسشنامه شناخت جو سازمانی ۱۶
نتیجه گیری ۱۷
ضمیمه : پرسشنامه ۱۸
چارت سازمانی ۱۹
کروکی سازمان ۲۰
منابع ۲۱

چکیده

در این مقاله به تاریخچه  و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول می پردازد. دانشگاه در ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ با صدور دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر دکتر جاسبی فعالیت خود را آغاز کرد . ابتدا واحد دزفول کار خود را با دو رشته ادبیات فارسی و کشاورزی شروع کرد و طی سالهای گذشته تا کنون توانسته است به عنوان یکی از مهمترین واحدهای دانشگاهی کشور و منطقه ۶ با درجه بسیار بزرگ و از نظر امتیاز واحد دزفول به عنوان واحد برتر منطقه به حساب می‌آید. که در ۸۴ رشته در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد با تعداد ۴۵۰ نفر استاد ( حق التدریس ، تمام وقت و نیمه وقت ) ارائه خدمات نماید .

برنامه‌ریزی در سازمان دانشگاه بر اساس روند رشد وتخمین است. اما در این میان نگاهی استراتژیک به آینده بلند مدت خود نیز دارد.

اطلاعات مورد استفاده در این برنامه ریزی‌ها ، داده های مربوط به سالهای گذشته و تجزیه و تحلیل محیط جهت تعیین وضعیت فعلی واحد نسبت به فرصتها و تهدیدات محیطی بوده تا بتواند با استفاده از آنها برنامه ریزی معقول و مناسبی داشته باشد.

خط مشی‌های کلی در سطح سازمان مرکزی تعیین شده و واحد بر اساس شاخص‌های آن برنامه های عملیاتی خود را طرح ریزی می‌کند.

واژه های کلیدی: دانشگاه، اصول مدیریت، برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، کنترل، هماهنگی

تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی؛

        دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ با کمک ده میلیون ریالی و دعای امام راحل (ره) آنجا که فرمود : « من امیدوارم که این دانشگاهی‌ که به پیشنهاد آقای هاشمی تأسیس گردیده در همه جا توسعه پیدا کند » . پا به عرصه وجود گذاشت. هنگامی‌که ۲۲ سال پیش ، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کردند هیچ سرمایه‌ای جز همت بلند ، عزم راسخ و حمایت‌های مردم و مسئولان مناطق نداشتند. اما اینک پس از گذشت بیش از دو دهه از این رنج ها و مرارتها ، در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی بیش از۱۵۰ واحد دانش‌گاهی و ۸۰ مرکز آموزشی در داخل و خارج کشور دارد که در آن‌ها بیش از یک میلیون دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترای‌حرفه‌ای و دکترای تخصصی به تحصیل مشغولند.

دانشگاه آزاد تا کنون بالغ بر یک‌ونیم میلیون نفر فارغ‌التحصیل داشته است که قریب به اتفاق آن‌ها جذب بازار کار شده یا مشغول ادامه تحصیل در دانشگاههای داخل و خارج از کشور هستند .

اینک بیش از ۳۶۵ کتاب‌خانه‌ی تخصصی و عمومی با میلیون‌ها جلد کتاب و هزاران عنوان نشریه ، افزون بر ۵۷۰ آزمایشگاه تخصصی و عمومی ، بالغ بر ۲۵۰ کارگاه تخصصی و عمومی ، ۱۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ، ۲۳ درمانگاه و بیش از ۶۷۰ خوابگاه دانشجویی در اختیار دانشگاه است که این آمار روزانه درحال ازدیاد و توسعه می‌باشد .

دانشگاه آزاد اسلامی اینک دارای بیش از ۱۶۵ میلیون متر مربع زمین ملکی است و حدود ۵ میلیون متر مربع زیر بنا با کاربری‌های اداری ، آموزشی ،            رفاهی ، خوابگاهی و تربیت بدنی دارد و هیچ فرد و گروهی مالک یک ریال ویا یک وجب از این حجم عظیم اموال نیست ، از این‌رو دانشگاه به معنای واقعی کلمه غیر انتفاعی است .

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه بررسی وضعیت مسکن دزفول
  • مقاله بقعه های متبرکه دزفول
  • مقاله جاذبه های توریسم بافت قدیم دزفول از جنبه معماری
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.