مقاله بقعه های متبرکه دزفول

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله بقعه های متبرکه دزفول به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۴۲ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و مآخذ :

کتاب : زیارت بقاع متبرکه دزفول، نویسنده : محمد حسین حکمت فر    ناشر: انتشارات دارالمؤمنین  چاپ اول

فهرست مطالب

حضرت سیّد محّمد بن موسی بن جعفرعلیه السّلام معروف به سبزقبا ۲
حضرت محمّد بن جعفر بن ابیطالب(علیه السلام) ۳
عقیل و ابراهیم دو شهید غریب خاندان امیر المؤمنین علی (ع) ۶
خواجه علی صفوی معروف به سلطا نعلی سیا هپوش (رودبند ) ۹
با با رکن الدّین ولی معرو به شاهرکن الدّین دزفولی : ۱۲
حضرت شرف الدّین آقا سیّد محمود ۱۵
حضرت حزقیل نبی معروف به ذوالکفل ۱۸
امامزاده شاهزاده احمد (ع) معروف به شاه چراغ ۲۱
حضرت مولانا کهف الدین شیخ الوری اسماعیل قصری ۲۴
شاه ابوالقاسم : ۲۸
سیّد الدّین ولی بن سیّد محمّد ۳۰
حضرت علی اصغر بن سیّد ساجدین معروف به علی شلگهی ۳۲
حضرت سیّد محمّد بن علی بن ابیطالب (ع) ۳۳
حضرت اسحق بن ابراهیم علیه السلام ۳۶
منابع و مآخذ : ۳۹

چکیده

در این مقاله درباره بقعه های متبرکه دزفول از جمله بقعه حضر ت سیّد محّمد بن موسی بن جعفرعلیه السّلام معروف به سبزقبا، حضرت محمّد بن جعفر بن ابیطالب(علیه السلام)، عقیل و ابراهیم دو شهید غریب خاندان امیر المؤمنین علی (ع)، حضرت حزقیل نبی معروف به ذوالکفل و … توضیح می دهد.

حضرت علی اصغر بن سیّد ساجدین معروف به علی شلگهی: کنیه این امام زاده بزرگوار ا بوالحسن و نام شریفش علی اصغر فرزند برومند امام زین العابدین (ع) ، نام مادرش و خاله ای که داشته خدیجه نام ام ولد و کنیز بوده اند . این علی کوچکترین فرزند امام زین العابدین (ع) به شمار می رفت . و آنچه اولاد و احفاد اوست از پسرش افطس به یادگار ماند محدّث قمی علیه الرّحمه در کتاب منتهی الامال می نگارد که این علی اصغر امام زین العابدین شریف و جلیل القدر به شمار می رفت و دارای فضائل بسیاری بوده است . و حضرت امام زین العابدین (ع) به نام برادر خود علی اکبر هم نام گردانید و در کتاب کنز الانساب سیّد مرتضی رحمه الله زیارتگاه او را در عربستان ایران یعنی در خوزستان ذکر فرموده .

واژه های کلیدی: دزفول، بقعه متبرکه، شاه ابوالقاسم، سلطا نعلی سیا هپوش، ا مامزاده شاهزاده احمد (ع)، حضررت علی اصغر بن سیّد ساجدین، حضرت مولانا کهف الدین شیخ الوری اسماعیل قصری

حضرت سیّد محّمد بن موسی بن جعفرعلیه السّلام معروف به سبزقبا

درجزوه که اداره کل اوقات وامور خیّریه خوزستان تحت عنوان((نگاهی گذرا به بعضی از بقاع متبرّکه استان خوزستان))منتشر نموده؛آمده است:سیّد محّمد سبزقبا (ع)از اولاد امام موسی جعفر(ع)سیّدی جلیل القدروبا کرامت بود که بر اثر ظلم وستم خاندان پلید عبّاسی وبه قصد تبلیغ افکارپدر جهت امامت برادرش از مدینه و علف وسوزان شبه  جزیره ی عربستان از بصره به خرمشهرواز آنجا به اهواز وسپس به صورت غریب واردشهر دزفول شدهو میهمان زنی به نام زبیده خاتون می شود.که فرزند مریضی دارد.به واسطه ی کرامت سیّدشفا پیدا می کندوبعد از سه روز که میهمان آن زن است سقایت منزل ایشا نرا عهده دار می شود و هر که از دست با برکت این سیّد نبیل وعالم جلیل القدر آب می نوشد فوراً شفا می یابد و چون اکثر اوقات مانند دیگر علویان لباس سبز بر تن می کرد او را سبز قبا می گفتند.بنا به روایت محدّث کبیر سیّد نعمت اله جزایری (ره) در کتاب المجموعه سیّد محمّد سبز قبا را برادر حضرت امام رضا(ع) می داند که به صو رت غریب وارد دزفول شده و میهمان زنی می شودو قبل از وفا تش نامه ای به آن زن می دهد تا نا مه را به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)که از راه دزفول عازم خراسان است بدهد.سیّدعبد الله داعی دزفولی درتذکره الا خیار می نویسد : از دیگر بقاع الخیری که در محوطه ی ولایت واقع شده السیّدالمعظّم ذریّه طیّبه باقیهآل عبا. سیّدمحمّد مشهور به سبز قبا که در محلّه ی لبخندق از محلّات حیدرخا نه دزفول واقع شده است .

40,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایی

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه بررسی وضعیت مسکن دزفول
  • مقاله تاریخچه دانشگاه آزاد دزفول
  • مقاله جاذبه های توریسم بافت قدیم دزفول از جنبه معماری
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.