مقاله بازداشت موقت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله بازداشت موقت به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

۱ ـ آیین دادرسی کیفری, نوشته دکتر محمود آخوندی, از انتشارات فرهنگ وارشاد اسلامی, سال ۱۳۷۵٫

۲ـ  حبیب محمد زاده ,قطعیت یا عدم قطعیت قراربازداشت موقت,مجله کانون وکلا,سال پنجم , شماره ۱۹٫

۳ ـ لمعه، ج۲ . ص ۲۸۶٫ ترجمه دکتر علیرضا فیض. و دکتر علی مهذب

۴ ـ  شرایع الاسلام. ج ۴٫ ص ۱۹۷۰ ترجمه ابوالقاسم بن محمد یزدی.

۵ ـ حقوق کیفری اسلام (دیات) ترجمه دکتر ابوالحسن محمدی.

۶ ـ  تحریرالوسیله حضرت امام خمینی (ره)

۷ ـ  واژه نامه حقوق اسلامی تالیف دکتر حسین میر محمد صادقی .

۸ ـ آیین دادرسی کیفری جلد دوم دکتر محمد آشوری.

۹ ـ  مقارنه و تطبیق در حقوق جزای عمومی اسلام. جلد ۲  تالیف دکتر علیرضا فیض.

۱۰ ـ حقوق جزای عمومی . ج اول. از دکتر پرویز صانعی.

۱۱ ـ مجموعه کامل قوانین جزایی وآرا وحدت رویه، تدوین هوشنگ ناصرزاده،

۱۲ ـ  مجله قضایی و حقوقی دادگستری شماره اول. مقاله بازداشت در قتل عمد. آیت الله محمد حسن مرعشی.

۱۳ ـ  تحلیل قضایی از قوانین جزائی. گردآوری تنظیم اسکندر محمدپور.

۱۴ ـ  ضمیمه روزنامه رسمی شماره ۵۷۹٫

۱۵ ـ سایت تحلیلی حقوقی بازتاب – مقاله استثنایی که قاعده شد . فؤاد حجازی

۱۶ ـ سایت حقوقی ایسنا – سرویس فقه و حقوق

۱۷ـ سایت اسکای نیوز – مقالات حقوقی – پژوهشی در باب بازداشت موقت در ایران – هوشنگ ناصر

فهرست مطالب

مقدمه : ۱
الف – محاسن یا مزایای بازداشت موقت: ۶
ب – مضار یا معایب بازداشت موقت: ۷
۱- قراربازداشت موقت اختیاری : ۱۲
۲-قراربازداشت احتیاطی اجباری : ۱۴
بازداشت موقت و شاکی خصوصی: ۱۸
منابع ۳۳

 چکیده

در این مقاله در مورد بازداشت موقت، محاسن یا مزایای بازداشت موقت، معایب آن، قراربازداشت موقت اختیاری و قراربازداشت احتیاطی اجباری توضیح داده شده ایست.

قرار بازداشت موقت متهم برای تامین وتضمین دسترسی به وی و برای تضمین حفظ آثار و جرم و جلوگیری از تبانی متهم با دیگران وامثال آن ، وقتی ضروری باشد باید با رعایت کلیه شرایط قانونی و با در نظر گرفتن حق متهم از نظر قابل اعتراض بودن و رعایت موارد قانونی و مستدل ، صادر گردد زیرا بازداشت موقت متهم یعنی سلب آزادی یک انسان و آزادی در مفهوم حقوق ، وقتی متجلی می گردد که کاربرد عملی داشته باشد وبشر آزاد خلق شده از آن متمتع وبهره مند گردد زیرا تضمین آزادیهای مردم از مهمترین مشخصه ها و امتیازهای حکومتهای مردمی و دموکراسی در مقابل حکومتهای استبدادی و دیکتاتوری است واین همان است که قانون اساسی ما مقرر داشته است ، که هیچ کس را نمی توان دستگیر یا مجازات کرد مگر به حکم قانون . و لذا چون به موجب قانون مجازات اسلامی ، حبس و بازداشت یکی از اقسام مجازاتهاست و بازداشت موقت ، جزئی از مجازات حبس ، لذا مقنن ، شرایط ویژه ومشکلی برقرار نموده است که آزادی افراد در این جامعه .بازیچه هوی و هوس فرد یا مقام خاصی قرار نگیرد و مردم به درخواست یا دستور این وآن دستگیر ومجازات نشوند

واژه های کلیدی: بازداشت موقت، محاسن بازداشت موقت، معایب ، قراربازداشت موقت اختیاری و قراربازداشت احتیاطی اجباری

مقدمه :

اینکه انسان ذاتاً و فطرتاً موجودی اجتماعی است با اینکه در نتیجه نیازها اجباراً به زندگی دسته جمعی روی آورده موضوعی است که قرن ها ذهن جامعه شناسان را به خود مشغول نموده است به هر ترتیب انسان از جمله حیواناتی است که به صورت دسته جمعی و اجتماعی زندگی می کند انسان که موجودی آزاد خلق شده برای اینکه بتواند در این اجتماع دوام و قوام بیاورد مقداری از آزادی های خود را به جامعه می بخشد و اجتماع نیز در عوض تعهد می نماید که به مابقی آزادی های فرد احترام گذاشته و از آن دفاع و حمایت نماید. یکی از این آزادی های مشروع فرد در جامعه آزادی تن می باشد اما گاهی اوقات درجوامع سازمان یافته با اختیاراتی که شهروندان به قوه مقننه تفویض می نماید قانونگذار با تصویب قوانین خاص اقدام به محدود کردن این آزادی ها می نماید لذا اصل بر آزادی تن بوده و موارد محدود کننده آزادی تن از موارد استثنایی می باشد که می بایست قانونگذار صراحتاًً به ذکر این موارد بپردازد.

اهداف آیین دادرسی کیفری با نگاه به تاریخچه اصول محاکمات :  اززمانی که بشرمفهوم محاکمه کردن رافهمیدوآن رابه عنوان یک ارزش اجتماعی- اخلاقی پذیرفت به این حقیقت پی بردکه اجرای هیچ کیفری نباید جزازطریق محاکم صالحه اعمال شود، همیشه آن رابه دیده احترام نگریسته وهیچ وقت درمقام نسخ ویاکمرنگ کردن آن برنیامده است.به حکایت تاریخ ، حدودنودقرنی که ازتاریخ شناسایی لزوم محاکمات جزایی میگذردآنچه که محل اختلاف بوده تنهانحوه شکل گیری دادرسیهای جزایی است .

 متهم راچگونه بایدمحاکمه کردوچه هدفهایی در دادرسیهای جزایی باید دنبال شود.

35,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بازداشت موقت و حقوق شهروندی در اروپا
  • برچسب ها : , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.