مقاله اقسام علوم اسلامی و معرفی هر یک از آنها

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله اقسام علوم اسلامی و معرفی هر یک از آنها به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

فلسفه در بحران                                                 رضا داوری

آشنایی با علوم اسلامی                                      دکتر مرتضی مطهری

تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی                        دکتر ذبیح الله صفا

مقالات فلسفی                                                    دکتر مرتضی مطهری

فهرست مطالب

علم منطق ۱
تعریف منطق ۲
فایده منطق ۲
خطای ذهن ۳
موضوع منطق ۴
تصویر و تصدیق ۵
علم و ادراک ۶
ضروری و نظری ۶
کلی و جزئی ۷
نصب اربعه ۸
کلیات خمس ۸
روابط فلسفه وعرفان ۱۶
نظریه «خلق جدید» عرفا ۱۹
فلسفه اسلامی پیش از ملاصدرا ۲۲
فلسفه نقادی ۳۴
فلسفه و کلام در دوران اسلامی ۳۵
عقل در دین و فلسفه ۳۷
نسبت علم و فلسفه جدید با اسلام ۴۱
دین با علم و فلسفه جدید نمی تواند جمع شود ۴۳
منابع ۴۸

چکیده

یکی از علومی که از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامی شد و پذیر ش عمومی یافت و حتی به عنوان مقدمه ای بر علوم دینی جزء علوم دینی قرار گرفت علم منطق است.

منطقیین اسلامی بحث خود را در منطق از تعریف علم و ادراک آغاز می کنند و سپس آن را به دو قسم تصور و تصدیق تقسیم می نمایند و منطق را عموماً  به دو بخش تقسیم می کنند بخش تصورات و بخش تصدیقات. از نظر منطقیین به دو قسم تقسیم می شود: ۱-ضروری یا بدیهی  ۲-نظری یا اکتسابی

واژه های کلیدی: علم منطق، تصورات ، تصدیقات، فلسفه، عرفان

علم منطق

یکی از علومی که از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامی شد و پذیر ش عمومی یافت و حتی به عنوان مقدمه ای بر علوم دینی جزء علوم دینی قرار گرفت علم منطق است.

علم منطق از متون یونانی ترجمه شد، واضح و مدون این علم از سلطاطالیس یونانی است. این علم در میان مسلمین نفوذ و گسترش فوق العاده یافت اضافاتی بر آن شد و بر سر حدکمال رسید.

بزرگترین منطق های ارسطویی که در میان مسلمین تدوین شد منطق الشفای بوعلی سینا است .

منطق الشفا چندین برابر منطق خود ارسطو است . متن یونانی، ترجمه عربی و هم ترجمه دیگر منطق ارسطو به زبانهای دیگر اکنون در دست است . منطق ارسطو را ضین بن اسحاق ترجمه کرد و اکنون عین ترجمه موجود است .

در قرون جدید به وسیله فرانسیس بیکن انگلیسی و دکارت فرانسوی منطق ارسطویی سخت مورد هجوم و ایراد قرار گرفته سالها و بلکه در سه قرن گذشته در حالیکه اروپا ایمان خود را به منطق ارسطویی به کلی از دست داده بود تدریجاً از شدت حمله و هجوم به آن کاسته شد . برای ما لازم است نه مانند عده ای چشم بسته منطق ارسطویی را ینپذیریم و همچنین مانند عده ای دیگر چشم بسته آن را محکوم نکنیم بلکه تحقیق کنیم و ببینیم ارزشی که منطق ارسطویی برای خود قایل است چه ارزشی است . ناچاراً  باید آن را تعریف کنیم .

50,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله ابن سینا
  • مقاله فلسفه عزاداری
  • مقاله فلسفه نظری تاریخ
  • مقاله تاریخ فلسفه
  • مقاله فلسفه
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.