مقاله آشنایی با برخی از مراجع حرفه ای حسابداری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله آشنایی با برخی از مراجع حرفه ای حسابداری به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و مآخذ

حسابداری میانه ۱ ، تالیف چیستین ، فلاهوتی ، اوکاند . ترجمه دکتر ایرج نوروش

تئوریهای حسابداری ، تالیف احمد ریاحی بلکوئی ، ترجمه دکتر علی پارسائیان

تئوریهای حسابداری ، جلد اول ، تالیف ال دان اس . هندریکسان – میکل ال . ون یدوا ، ترجمه دکتر علی پارسائیان

فصلنامه تحلیلی اطلاع رسانی پژوهشی سازمان حسابرسی ، شماره ۱۰ ، بهار ۱۳۸۰

۵- فصلنامه تحلیلی اطلاع رسانی پژوهشی سازمان حسابرسی ، شماره ۱۱ ، تابستان ۱۳۸۰

فهرست مطالب

مقدمه ۳
حسابداری۵
تاریخچه حسابداری۷
هدف حسابداری ۸
ماهیت حسابداری ۹
هدفهای تدوین استانداردهای حسابداری ۹
تاریخچه تدوین استانداردهای حسابداری ۱۱
مراجع تدوین استانداردها ی حسابداری۱۳
تاریخچه استانداردهای بین المللی حسابداری ۳۰
هیات تدوین استانداردهای بین المللی حسابداری ۳۴
سابقه تدوین استانداردهای حسابداری در ایران ۳۶
منابع و مآخذ ۳۸

چکیده

در این مقاله به تاریخچه، هدف ، ماهیت حسابداری و تاریخچه، مراجع، هدفهای تدوین استانداردهای حسابداری و تاریخچه، هیات تدوین، سابقه تدوین استانداردهای بین المللی حسابداری می پردازد.

هدفهای تدوین استانداردهای حسابداری امکان دارد تدوین و اعمال یک استاندارد حسابداری به نفع عده ای و به زیان برخی دیگر باشد . در واقع ، تدوین استانداردها ، یک گزینه اجتماعی است . این پدیده تدوین کنندگان استانداردها را ناگزیر می سازد یک فرایند سیاسی را در پیش  گیرند تا از این طریق بتوانند از برخی از تسهیلات بهره مند گردند . اگر برای توجیه تدوین و اعمال یک استاندارد از شاخص رفاه اجتماعی استفاده شود ، در آن صورت مشروعیت هر گروه تدوین کننده استاندارد که منتخب مردم نباشند بحث انگیز خواهد شد . در چنین صورتی موضوع اصلی تعیین روش مناسب جهت رویایی با پرسش هایی می باشد که در زمینه سیاست حسابداری مطرح می شوند ، می توان به دو روش اشاره کرد :

۱ . روش مبتنی بر ارائه صادقانه و مطلوب اطلاعات

۲ . روش مبتنی بر توجه به پیامد های اقتصادی اطلاعات .

روش نخست طرفدار گزارشگری بی طرفانه و رعایت صداقت در ارائه اطلاعات است . این ویژگی ها در فرایند تدوین استانداردها مورد توجه قرار می گیرند . در اجرای چنین روشی ، حسابداری نوعی نقشه برداری مالی است و این نقشه ها باید دقیق و صادق (قابل اعتماد ) باشند . در روش دوم پذیرفتن استانداردهایی مورد توجه قرار می گیرند که به پیامد های خوب اقتصادی ( و نه پیامد های بد اقتصادی ) بینجامد . در اجرای چنین روشی استانداردهایی تدوین و اعمال می شوند که برفاه اجتماعی اثری مثبت ، یا دست کم ، اثرغیر منفی داشته باشند . می توان تفاوتهای بین این دو روش را به بهترین شکل با عبارت زیر ابرازکرد :

اگر درصد دستیابی با هدفهای اقتصادی هستیم ، در آن صورت سیاست گذاران حسابداری باید عامل ارائه اطلاعاتی باشند (نشانه هایی را انتقال دهند )که مسیر تصمیمات استفاده کنندگان از این اطلاعات را مشخص نمایند . در مرحله عمل ، چنین وضعی باعث می شود که سیاست گذاران در نقش تصمیم گیرندگان به ایفای نقش بپردازند . اگر قرار باشد هدفهای مبتی بر معیارهای استفاده از اطلاعات تامین شود ، در آن صورت سیاست گذاران حسابداری باید به استفاده کنندگان اطلاعاتی ارائه دهند که فرایند تصمیم گیری آنها تسهیل گردد . اگر در  مرحله عمل ، اطلاعاتی ارائه شده ، صادقانه باشند و بر اساس نیازهای استفاده کننده ارائه شود ، در آن صورت استفاده کننده قادر خواهد بود نقش تصمیم گیرنده ایفا کند. روش دیگری بر اساس این دیدگاه قرار دارد که سیستم اقتصاد سیاسی آشکار در حسابداری باید مورد توجه باشد . کوپر و شرر در این ارتباط میگویند :

موضع ما مبنی بر این که اصولاً هدفهای حسابداری (و تامین هدفهایی برای حسابداری ) مورد توجه است ، بر خاسته از این دیدگاه است که حسابداری نمایا نگر محتوایی خاص از مسائل سیاسی و اجتماعی است . سیاست حسابداری نه تنها الزاماً سیاسی است ، از دیدگاه که در سایه جدل های سیاسی در کل جامعه به وجود می آید ، بلکه ره آورد سیاست حسابداری است که الزاماً جنبه سیاسی به خود میگیرد ،  بدان سبب که در جامعه منافع برخی از گروهها را تامین می کند و به زیان برخی دیگر است . چنین به نظر می رسد که اگر روشهای حسابداری بدون اعمال نظر انجام شوند میزان رفاه اجتماعی افزایش می یابد و نیز اینکه ره آورد های راهبردی روشهای حسابداری در جامعه منافع گروه خاصی را تامین می کند و زبان گروه دیگر است .

واژه های کلیدی: حسابداری، استانداردهای حسابداری، استانداردهای بین المللی حسابداری

مقدمه

پیشرفت شتابان علوم و تکنولوژی در سده کنونی ، حجم و دامنه اطلاعات تولید شده و اطلاعات مورد نیاز جوامع بشری را چندین و چند برابر کرده ، ارتباطات را با سرعت های بسیار زیاد ممکن و گسترده کرد و اخذ تصمیم در هر زمینه ای را مستلزم کسب اطلاعات کامل مربوط ، صحیح و به موقع گرداند . پیدایش دانشهای جدیدی چون انفورماتیک و سیبرنتیک که اطلاعات زیر بنای آنها را تشکیل می دهد ، و دست آوردهای تکنولوژیک بدیعی چون پردازش الکترونیک اطلاعات که انبوهی از اطلاعات را در زمانی بسیار کوتاه پردازش می کند ، زمینه رشد اندیشه های نوینی چون تفکر و رویکرد سیستمی را در تحلیل پدیدارها فراهم آورد و افقهای تازه ای بر روی انسان امروز گشود .

حسابداری که از دیرباز پیشاهنگ گردآوری ، پردازش و آماده سازی اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه بوده ، اگر چه با کمی تانی ولی به سرعت به قافله پیشروان پیوست و یکی از نخستین رشته هایی بود که راه را بر ورود و کاربرد علوم و تکنولوژی های تازه گشود و کامپیوتر را در خدمت سیستم اطلاعات مالی و سیستم اطلاعات مدیریت قرار داد .

نیاز گسترده و روز افزون به اطلاعات مالی برای هرگونه تصمیم گیری از یک سو ، و لزوم ایجاد تفاهم در روابط بین واحدهای اداری واقتصادی و کسانی که با آنها سر و کار دارند از سوی دیگر ، ضرورت کاربرد مقیاسهای مشترک اندازه گیری و مفاهیم هم معنا را تشدید کرد و در نتیجه تدوین اصول و استاندادهای حسابداری در سراسر جهان شتاب گرفت .

سابقه تدوین اصول حسابداری را میتوان در نخستین ادوار تمدن بشری جستجو کرد و کاربرد پول ( سکه ) به عنوان مقیاس مشترک اندازه گیری معاملات و رویدادهای مالی که امروزه اندازه گیری بر حسب پول نامیده می شود یکی از برجسته ترین نمودهای این جریان در تمدنهای باستانی است .

35,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق تاثیر گزارشگری مالی تحت وب بر ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری
  • تحقیق جایگاه اخلاق در حسابداری
  • تحقیق حسابداری پیمانکاری
  • مقاله ماتریس حسابداری اجتماعی به عنوان یک پایگاه آماری منسجم و یکپارچه الگوی قابل محاسبه تعادل عمومی
  • کارآموزی حسابداری در بانک سپه
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.