مقاله آبراهام مزلو درباره نیازهای انسان چه می گوید

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله آبراهام مزلو درباره نیازهای انسان چه می گوید به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

پیرناویل ، روانشناسی رفتار ، ترجمه حسن مینائیفر ، انتشارات دانشگاه نیم نگاهی به :

تاریخ روان شناسی نوشته ف – ل – مولر ترجمه علی محمد کاردان مرکز نشر دانشگاهی

فهرست مطالب

مقدمه
نظرات مزلو
نیازهای اولیه
نیازهای جسمانی
نیازهای ایمنی
نیازهای تعلق و محبت
نیاز به احترام
نیاز به تحقق خود
شروط لازم برای ارضای نیازهای اولیه
ویژگیهای دیگر نیازهای اولیه
درجه ثبات سلسله مراتب نیاز
ویژگی فرهنگی و عمومیت نیازها
نقش نیازهای ارضا شده
نقش ارضای نیازهای اولیه در تئوری روان شناختی
خلاصه نظریات مزلو
منابع

چکیده

در این مقاله درباره نظریات مزلو بحث می شود. مازلو عقیده دارد که نیازها سلسله مراتبی دارد که بشرح زیر می باشد :

۱- نیازهای فیزیولوژی – گرسنگی ، تشنگی ، جنسی

۲- نیازهای ایمنی

۳- نیاز به دیگران داشتن

۴- نیاز به احترام مقام و موقعیت

۵- خود شکوفایی

مازلو عقیده دارد که در تکامل شخصیت فرد ابتدا باید نیازهای پائینتر کاروا بشود تا نیازهای عالی تر پیدا شود و ممکن ای ناکامی در ارضای نیاز یک طبقه در شخصیت فرد اثر بگذارد و شخصیت هر فرد را رفتارهای اجتماعی او ریبری می کند.

مزلو در نظریه خود راجع به انگیزش رفتاری می گوید که نیازهای بشر بر دو گونه است یکی احتیاجات اساسی ماند گرسنگی ، محبت ، امنیت ، احساس ارزش و از این قبیل ، و دسته دیگر احتیاجات ماورای جسمی که عبارت است از عدالت ، خوبی ، زیبایی نظم وحدت و غیره . کمبودها به سویله احتیاجات اولیه جبران می شوند در حالی که رشد و تکامل ادمی به وسیله احتیاجات متعالی انجام می شود . احتیاجات متعالی به اندازه احتیاجات اولیه غریزی و فطری هستند و هنگامی که ارضا نشوند انسان بیمار می شود عوامل انها احساس بیگانگی عذاب بی تفاوتی و سخره.

به طور کلی نظارت مزلو بر کل وجود و ویژه بودن شخصیت هر فرد ارزشها و معیارهای انسانی و ظرفیت او برای خود اتکایی رشد خلاقیت خود شکوفایی و گرایش به سالم بودن تکیه می کند . او می نویسد : هیچ گاه نم یتوانیم زندگی بشر را به درستی بشناسیم مگر این که از بالاترین و والاترین ارزوهایش آگاه باشیم .

رشد و خود شکوفایی کوشش برای دستیابی به سلامت نفس ، تلاش جهت شناخت هویت و موجودیت خود ، قبول مسئولیت و خود کفایی و میل به تعال یو انسان شدن را باید به عنوان انگیزه های بسیار متداول و حتی جانشمول بشر در نظر بگیریم .

در ادامه مقاله رفتار از لحاظی عبارت از عمل و سلوک راه و روش ای و مطالعه آنها موضوع روانشناسی رفتار می باشد و روانشناسی بطور کلی در مورد موجودات جاندار بصورت یک دانش واقعی رفتار در می اید . و در اینجا شرح اصول رفتار انطور که جی بی واتسون روانشناسی امریکایی تحت عنوان علم رفتار عرضه کرده اختصاص داده می شود . افکار و عقاید واستون قبل از سال ۱۹۱۴ تهیه شده بود واتسون آنها را بین سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۲۰ م بتدریج اماده و عرضه کرده و از همان تاریخ بود که روانشناسی رفتار به مقیاس بیشتری گسترش پیدا کرد . و می توان گفت واستون دکارت علم روانشناسی  می باشد . زیرا متد و اصولی را وارد روانشناسی کرده که قبلا وجود نداشت و این متدها با توجه به وجود تغییراتی که در نظریات واتسون بعمل امده به قوت واهمیت خود باقی است .

واژه های کلیدی: مازلو، نیازهای اولیه، نیازهای جسمانی، نیازهای ایمنی، روانشناسی رفتار، واستون، شخصیت

مقدمه

در قرن ۲۰ سه نهضت یا انقلاب فکری اساسی رخ داد که چهره علم روانشناسی را دگرگون کرد یکی پیکو آنالیز و دیگری رفتار گرایی و سومی انسان گرایی پیکو آنالیز انسان مخلوق غرایز و کش مکش های درونی است . از نظر رفتار گرایی محیط انسان را می سازد البته طبیعت انسان در اصل خوب و قابل احترام است و در صورتی که محیط به انها اجازه دهد به شکوفایی و براوردن استعداد و گنجایش های درون گرایش دارد . و اما ابراهام مزلو را می توان یکی از موسسین و شاید پرنفوذترین روانشناس انسانگرا در زمان معاصر دانست . او در سال ۱۹۰۸ در امریکا به دنیا امد و در سال ۱۹۸۰ فوت کرد . [۱]

او بدع نوع روانشناسی است که سر و کارش با برترین و والاترین آرمانها و استعدادهای ذاتی انسانهاست و در راستای کشف ابعاد حیرت برانگیز درون پرغوغای ادمی همواره به کارست .

انچه مزلو را به درکی نوین از انسان راهبر شد ، پدیده هایی به غایت عاطفی بود :

عشق ، احترام و حسن قبول مسئولیت علاقه ی سرشار از احترام و عاطفه اش به استادانی چون اردشیر فروم کارن هورنای ماکس و رتمالیر او را بر ان داشت تا در ارزوی رسیدن به جو پر جان انان به اوج شکوهمندی که انسان بر عروجش تواناست دست یابد .

روانشناسی کل گرا – انسانگری مزلو بی انکه ما را در هزار توهای ضمیر ناخود اگاه مان سرگردان سازد راه عروج راه فرار وی از مرز های محدود من و راه رهیافت به اوج های پر خلسه ی عرفانی را به ما می نمایاند . [۲]

مازلو عقیده دارد که نیازها سلسله مراتبی دارد که بشرح زیر می باشد :

۱- نیازهای فیزیولوژی – گرسنگی ، تشنگی ، جنسی

۲- نیازهای ایمنی

۳- نیاز به دیگران داشتن

۴- نیاز به احترام مقام و موقعیت

۵- خود شکوفایی

مازلو عقیده دارد که در تکامل شخصیت فرد ابتدا باید نیازهای پائینتر کاروا بشود تا نیازهای عالی تر پیدا شود و ممکن ای ناکامی در ارضای نیاز یک طبقه در شخصیت فرد اثر بگذارد و شخصیت هر فرد را رفتارهای اجتماعی او ریبری می کند.

[۱] – روانشناس شخصیت

[۲] – روانشناسی شخصیت سالم

30,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اندیشه های انقلابی و اجتماعی مارکس
  • مقاله انسان و حیوان
  • مقاله انسان کامل
  • مقاله انسان شناسی از دیدکاههای مختلف
  • مقاله انسان، علم، معنا
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.