تحقیق چیپهای خانواده ی DSP و کدینگ G729

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق چیپهای خانواده ی DSP و کدینگ G729 به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۴۸ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

۱- آقای مهندس درویشان، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، گروه ارتباطات ثابت

۳- ITU-TInternational Tele communication UnionTele Communication standardization sector of ITU G.729 – Anney A (11/96)

۴- ITU – TInternational Tele communication Union Tele Communication standardization sector of ITU G.729– Anney B (11/66)

فهرست مطالب

فصل اول ۱
۱- معرفی مرکز تحقیقات مخابرات ایران: ۲
۲- تاریخچه: ۲
۳- پژوهشکده ی فناوری ارتباطات: ۳
۴- پژوهشکده ی امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات: ۳
۵- پژوهشکده ی مطالعات راهبردی و اقتصادی: ۳
فصل دوم: ۵
مروری بر خانواده DSP ( TMS320C54X) 5
مقدمه ۶
خصوصیات TMS320C54X 7
توضیح کلی در مورد DSP 9
پایه های آی سی‌های ۵۴x 9
معماری پردازنده ۱۵
ساختار باس ۱۸
حافظه ۱۹
اجزاء درون آی سی ۲۱
پورت سریال ۲۳
پینهای پورت سریال عبارتند از: ۲۴
فصل سوم ۲۷
استاندارد G.729 28
توضیح کلی در مورد کد کننده ۲۸
دلیل انتخاب G.729 29
بلوک دیاگرام مدل CELP 30
بلوکهای G.729 31
Decoder 33
تاخیر ۳۴
توضیح عملی Encoder 35
پیش پردازش Pre – Processing 35
آنالیز تخمین خطی وکونتیزاسیون ۳۵
روشهای کلی بدست آوردن ضرایب LP عبارتند از: ۳۵
پنجره کردن و محاسبه Auto Correction 36
الگوریتم لوینسن – دوربین ۳۸
تبدیل LP بهLSP 39
کوانتیزاسیون ضرایب LSP 40
تبدیل ضرایب LSP به LP 42
Perceptual Weighting 43
منابع: ۴۴

چکیده

مقاله در ۳ فصل گردآوری شده است که فصل اول به معرفی تاریخچه مرکز تحقیقات مخابرات ایران می پردازد. مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان قدیمی ترین مرکز پژوهش در حوزه­ی فناوری اطلاعات (ICT) ، با بیش از ۳۷ سال سابقه تجربه علمی در امر تحقیق و مشاور ما در وزارت متبوع، اصلی ترین پایگاه تحقیقات در زمینه­ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور است. این مجموعه هم اینک با برخورداری از کادری تخصصی و مجرب در حوزه های مختلف (ICT) و دیگر امکانات پژوهش و آزمایشگاهی پیشرفته در قالب چهار پژوهشکده  فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات ،امنیت ، مطالعات راهبردی و اقتصادی

فعالیتهای تحقیقاتی عمده ای را دنبال می کند.

فصل دوم مروری بر خانواده DSP ( TMS320C54X): در این فصل مطالعه مقدماتی در مورد DSP و استاندارد G.729 انجام شده است تا پیش زمینه لازم جهت توسعه آتی سیستم حاصل گردد . با توجه به این نکته که ظرفیت و تعداد کانال های صوتی یک ایستگاه که وارد کانال ماهواره ای می شوند بسیار محدود است ( چون هر ایستگاه نهایت ۶۴ مشترک دارد و طبق آمار تماس های هم زمان با خارج از ایستگاه کمتر از ۱۶ تماس است ) با بررسی های انجام شده DSP های سری ۵۴X برای این کاربرد کفایت می کنند ضمن آنکه این خانواده از DSP ها با قیمت مناسب در داخل کشور وجود دارند که این مطلب از اهمیت به سزایی در بخش تولید برخوردار است .

فصل سوم استاندارد G.729 را بیان می کند. این استاندارد الگوریتمی را برای کد کردن سیگنال گفتار در ۸kbit/s با استفاده از روش (CS-ACELP) ارائه می‌دهد. این کد برای فشرده سازی یک سیگنال دیجیتال که از سیگنال آنالوگ ورودی با Sample کردن آن در ۸۰۰۰Hz    ( ) و سپس به ۱۶ بیت با روش Linear PCM تبدیل شده است ، استفاده می شود (به عنوان ورودی به Encoder ). خروجی Decoder باید مجدداً با روش مشابه به سیگنال آنالوگ تبدیل شود. سیگنال‌های ورودی – خروجی با ویژگیهای دیگر مثل آنهایی که توسط استاندارد G.711 برای ۶۴Kbit/s، PCM data تعریف شده است ، باید قبل از Encode کردن به bit linear PCM تبدیل شوند یا بعد از Decoder از bit Linear PCM – ۱۶ به فرمت مورد نظر تبدیل گردند.

واژه های کلیدی: فناوری اطلاعات،؛ خانواده ی DSP ،کدینگ G729

فصل اول

۱- معرفی مرکز تحقیقات مخابرات ایران:

مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان قدیمی ترین مرکز پژوهش در حوزه­ی فناوری اطلاعات (ICT) ، با بیش از ۳۷ سال سابقه تجربه علمی در امر تحقیق و مشاور ما در وزارت متبوع، اصلی ترین پایگاه تحقیقات در زمینه­ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور است. این مجموعه هم اینک با برخورداری از کادری تخصصی و مجرب در حوزه های مختلف (ICT) و دیگر امکانات پژوهش و آزمایشگاهی پیشرفته در قالب چهار پژوهشکده

۱- فناوری اطلاعات

۲- فناوری ارتباطات

۳- امنیت

۴- مطالعات راهبردی و اقتصادی

فعالیتهای تحقیقاتی عمده ای را دنبال می کند.

۲- تاریخچه:

این مرکز در سال ۱۳۴۹ با امضای تفاهم نامه ای بین دول ایران و ژاپن تاسیس شد و به طورمحدود فعالیتهای تحقیقاتی بنیادی خود را که پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی عمدتاً ماهیتی دانشگاهی داشت، آغاز کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی اداره­ی امور مرکز تحقیقات مخابرات ایران به وزارت پست و تلگراف و تلفن (ارتباطات و فناوری اطلاعات) واگذار شد و به عنوان بازوی تحقیقاتی و مشاوره ای در این وزارتخانه فعالیتهای گسترده ای را دنبال کرد. بازنگری در ساختار فعالیتهای مرکز، هدف خودکفایی، استقلال فنی و تخصصی، مسئولان را بر آن داشت تا نسبت به تحقیق توسعه به ویژه تحقیقات کاربردی در زمینه ی فناوری مخابراتی اولویت خاصی قائل شود. در سال ۱۳۷۶ مرکز تحقیقات مخابرات ایران به پژوهشکده ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۴ با تاسیس سه پژوهشکده به پژوهشگاه تبدیل شد. این مرکز هم اینک با دارا بودن چهار پژوهشکده به عنوان پژوهشگاهی تحقیقاتی، قطب پژوهشی فناوری ارتباطات و اطلاعات محسوب می شود و نقش مهم را به عنوان مشاور مادر در بخش (ICT) دارا می باشد.

45,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات و یادگیری
  • مقاله عوامل موفقیت و شکست توسعه فناوری اطلاعات
  • پایان نامه بهره وری
  • مقاله مدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.