تحقیق بررسی رابطه فرمت های سرمایه گذاری بروشور سود در شرکتهای ایرانی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق بررسی رابطه فرمت های سرمایه گذاری بروشور سود در شرکتهای ایرانی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۷۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست منابع:

۱) تهرانی ،دکتر رضا. نوربخش ـ عسگر« مدیریت سرمایه‌گذاری»، انتشارات : نگاه دانش، ‌سال ۱۳۸۲٫
۲) رضوانی راز، کریم ،« بررسی رابطه بین جریان های نقدی آزاد و میزان بدهی شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران» پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، به راهنمایی :دکتر حمید حقیقت، ۱۳۸۳٫
۳) هدایتیان، مهدی « سود حسابداری وتأثیر آن بر قیمت سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران» پایان نامهدورهکارشناسی ارشد به راهنمایی :احسانی، ۱۳۷۴٫
۴) حجازی، رضوان « بررسی اثر سود بر قیمت وحجم سهام در بورس اوراق بهادار تهران » پایان نامه دورهکارشناسی ارشد به راهنمایی: علی جهانخانی، ۱۳۷۵٫
۵) زمانپور، علیرضا« بررسی رابطه بین فرصتهای سرمایه‌گذاری و سیاستهای مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران « پایان نامهدوره کارشناسی ارشد، به راهمایی دکتر قائمی، ۱۳۸۳٫
۶) شاهمرادی، مسعود« ارتباط بین سودهای حسابداری وبازده سهام » پایان نامه دوره‌کارشناسی ارشد به راهنمایی محمد رضا نیکبخت، ۱۳۸۰٫
۷) مهرانی، کاوه« چهارچوبی برای تجزیه وتحلیل سیاستهای تقسیم سود، مچله حسابدار، سال شانزدهم، شماره ۱۴۴، صفحه ۷٫
۸) پارسائیان، دکتر علی « سیاست تقسیم سود ،‌رشد وتعیین ارزش شرکت » تحقیقات مالی شماره ۳، تابستان ۱۳۷۳٫
۹) نورش، ایرج. شیروانی، رضا، « فرهنگ حسابدری » ،‌انتشارات ایمان ، سال ۱۳۷۷

فهرست مطالب

فصل اول : ۳
کلیات ۳
مقدمه ۳
تبیین موضوع: ۵
اهمیت موضوع: ۶
واژه های کلیدی : ۶
فصل دوم : ۸
مبانی نظری ۸
مقدمه ۹
ماهیت سرمایه‌گذاری: ۹
چرا سرمایه‌گذاری می‌کنیم ؟ ۱۰
فرصت های سرمایه‌گذاری (IOS ): 10
ماهیت فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۱۲
نگاهی گذرا بر فرصتهای سرمایه‌گذاری : ۱۳
شناسایی فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۱۴
اندازه‌گیری فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۱۵
عوامل خارجی تأثیر گذار بر فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۱۵
الف – عدم اطمینان : ۱۶
ب- عرصه سرمایه‌گذاری جهانی : ۱۶
راهبرد تشکیل پرتفوی سرمایه‌گذاری: ۱۷
ارتباط فرصتهای سرمایه‌گذاری با اثر اهرمی: ۱۸
فرصتهای سرمایه‌گذاری و تأثیر آن بر هزینه و سود: ۱۹
فرآیند اجرایی و استفاده از فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۲۰
فرآیند ایجاد فرصتهای سرمایه‌گذاری (IOS): 21
ارزیابی جریانات نقدی و فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۲۱
ارزیابی فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۲۲
تصویب اجرای فرصتهای سرمایه‌گذاری پذیرفته شده: ۲۳
نظارت و کنترل فرصتهای سرمایه‌گذاری: ۲۴
سود: ۲۴
علت اهمیت سود برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران: ۲۶
اهمیت سود برای سرمایه‌گذاران: ۲۷
نقش سود در شرکت: ۳۰
نگرش کارگزاران نسبت به سود: ۳۱
فواید سود برای سرمایه‌گذاران: ۳۳
مفهوم سود در گزارشگری مالی : ۳۳
مفاهیم سود در سطوح مختلف تئوری : ۳۶
مفاهیم سود در سطح تئوری ساختاری : ۳۶
مفاهیم سود در سطح تئوری تفسیری: ۳۷
مفاهیم سود در سطح تئوری انعکاسی: ۳۷
اهداف گزارشگری سود : ۳۸
مزایای سود حسابداری : ۳۹
انتقادات و ایرادات وارد بر سود حسابداری: ۳۹
فصل سوم: ۴۱
پیشینه تحقیق ۴۱
تحقیقات انجام شده در داخل کشور: ۴۲
۲-۲) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور : ۵۱
فصل چهارم : ۶۳
خلاصه ، نتیجه گیری و پیشنهادات ۶۳
مقدمه: ۶۴
خلاصه تحقیق: ۶۴
پیشنهاداتی در ارتباط با موضوع تحقیق : ۶۵
پیشنهادات در ارتباط با تحقیقات آتی : ۶۶
فهرست منابع: ۶۷

چکیده

میزان رشد سود یک شرکت از مهمترین معیارهای ارزیابی شرکتها توسط استفاده‌کنندگان از صورتهای مالی جهت سرمایه‌گذاری می‌باشد. سودهای گزارش شده شرکت، مربوط به گذشته می‌باشند ولی با مطالعه آنها می‌توان نحوه فعالیتهای شرکت و میزان موفقیت آن را در آینده ارزیابی نمود. سرمایه‌گذاران می‌توانند با مطالعه اطلاعات گذشته حدس بزنند که در آینده وضعیت شرکت چگونه خواهد بود.

البته این تنها یک حدس و پیش بینی است و شاید وضعیت در آینده متفاوت با آنچه را که حدس زده اند باشد. بهرحال وجود اطلاعات مربوط درباره آینده بسیار با اهمیت است و این اطلاعات مربوط را بیشتر و بهتر از همه مدیریت می‌تواند در اختیار استفاده‌کنندگان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

استفاده به موقع ومنطقی از فرصتهای سرمایه‌گذاری واحدهای تجاری تأثیر بسزایی درایجاد رشد سود شرکت دارد. این پروژه بطور عمده برنقشی که فرصتهای سرمایه‌گذاری بر رشد سود ایفا می‌کند تأکید دارد.

 نیل به رشد اقتصادی و بالا بردن میل به سرمایه‌گذاری مستلزم اتخاذ سیاستهای اساسی و همه جانبه است. با پیشرفت صنعت و رشد جمعیت، بیشتر شرکتهای صنعتی درصدد توسعه فعالیتهای اصلی خود در سایر زمینه ها می‌باشند که انگیزه چنین توسعه ای غالباً افزایش قدرت سودآوری و همچنین افزایش منافع سهامداران است. در این مورد ایجاد محیط مناسب برای فرصتهای سرمایه‌گذاری سالم و مولد و توسعه فعالیت شرکتها و همچنین تقویت بازار سرمایه از جمله بورس اوراق بهادار، از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وجود بازار بورس یکی از علائم اقتصادی است و فعال بودن آن موجب سهولت تأمین مالی شرکتها و هدایت سرمایه های اندک سرمایه داران خرد در مسیر تولید و جلوگیری از راکد ماندن احتمالی آنها و کسب درآمد برای عموم و سایر مزایای مربوط به بورس خواهد بود. لذا هدف از فرصتهای سرمایه‌گذاری روی آوردن به بازار و کسب سود و افزایش ثروت می‌باشد. یکی از راههای افزایش ثروت سهامداران استفاده مناسب از فرصتها است. بنابراین ارائه اطلاعاتی که بتواند آنها را در ارزیابی فعالیتها و توانایی واحدهای تجاری و انتخاب اوراق بهادار جهت سرمایه‌گذاری یاری رساند ضروری است.

واژه های کلیدی:  فرصتهای سرمایه‌گذاری  ، رشد سود،

فصل اول : کلیات

 مقدمه

همه مردم به نوعی دارای ثروتی هستند ،که ناشی از ارائه خدمات آنان در بازار کار است، و در بیشتر مواقع تصمیم‌گیریهایی را در خصوص سرمایه‌گذاری خود انجام می‌دهند. و به دنبال حداکثر کردن بازده پس انداز خود از طریق سرمایه‌گذاری می‌باشند. لذا هر گونه اطلاعاتی که با استفاده از آن بتوان میزان رشد شرکت را پیش بینی نمود مورد توجه سهامداران قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذاران نیز به دنبال حداکثر کردن ثروت خود هستند۱. فرصتهای رشد نیروی محرکی است که ایجاد انگیزه می‌کند و پاداشی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. در این میان سرمایه‌گذاران همیشه باید در تصمیمات سرمایه‌گذاری خود ریسک را در نظر داشته باشند زیرا آنچه باعث موفقیت می‌گردد استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه‌گذاری موجود است که جهت این امر می‌بایست سیاستهای مالی موثر بر ایجاد فرصتهای رشد را در واحدهای تجاری شناسائی کرد.امروزه سیستمهای اطلاعاتی حسابداری در کمترین زمان اطلاعات لازم را در دسترس استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد تا در تصمیم‌گیریها مورد استفاده قرار گیرد.

ارتقای آگاهیهای حرفه ای از دستاوردهای جدید در زمینه سرمایه‌گذاری همراه با توسعه تکنولوژی ارتباطات باعث شده است که تأمین کنندگان سرمایه وجوه خود را در شرکتهایی سرمایه‌گذاری کنند که امکان کسب سود بیشتری است؛ از این رو جریان وجوه (سرمایه )به صورتهای مختلف تحرکی بیش از پیش یافته و در سالهای اخیر انجام سرمایه‌گذاریها بشدت رشد یافته است و بیشترین تغییرات حسابداری نیز درهمین سالها ایجاد شده است. ساده انگاشتن این تغییرات به منزله عقب ماندگی وعدم موفقیت در صحنه رقابت امروز می‌باشد و بیش از حد گمراه کننده و تضعیف کننده است. آنچه باعث موفقیت می‌گردد، استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه‌گذاری موجود است. که جهت این امر می‌بایست عوامل موثر بررشد سود شرکتها را شناسایی کرد.

میزان رشد سود یک شرکت از مهمترین معیارهای ارزیابی شرکتها توسط استفاده‌کنندگان از صورتهای مالی جهت سرمایه‌گذاری می‌باشد. سودهای گزارش شده شرکت، مربوط به گذشته می‌باشند ولی با مطالعه آنها می‌توان نحوه فعالیتهای شرکت و میزان موفقیت آن را در آینده ارزیابی نمود. سرمایه‌گذاران می‌توانند با مطالعه اطلاعات گذشته حدس بزنند که در آینده وضعیت شرکت چگونه خواهد بود.

البته این تنها یک حدس و پیش بینی است و شاید وضعیت در آینده متفاوت با آنچه را که حدس زده اند باشد. بهرحال وجود اطلاعات مربوط درباره آینده بسیار با اهمیت است و این اطلاعات مربوط را بیشتر و بهتر از همه مدیریت می‌تواند در اختیار استفاده‌کنندگان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

استفاده به موقع ومنطقی از فرصتهای سرمایه‌گذاری واحدهای تجاری تأثیر بسزایی درایجاد رشد سود شرکت دارد. این پروژه بطور عمده برنقشی که فرصتهای سرمایه‌گذاری بر رشد سود ایفا می‌کند تأکید دارد.

 ۱ -رضا تهرانی، عسگرنوربخش– مدیریت سرمایه‌گذاری،  ترجمه واقتباس، انتشارات نگاه ،چاپ اول ۱۳۸۲ .

70,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ارزش افزوده وتاثیر آن بر شرکت و سهامداران
  • تحقیق بررسی آثار و پیامدهای خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی ها و سرمایه گذاری های شرکت های بیمه
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.