تحقیق ارزش افزوده وتاثیر آن بر شرکت و سهامداران

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق ارزش افزوده وتاثیر آن بر شرکت و سهامداران به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۶ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول: تعاریف و کلیات ۱
مقدمه ۲
مفهوم ارزش افزوده اقتصادی ۳
تاریخچه ارزش افزوده اقتصادی ۳
ارزش چیست ۴
کاربردهای ارزش افزوده اقتصادی ۵
مزایای ارزش افزوده اقتصادی ۶
معایب ارزش افزوده اقتصادی ۷
تعاریف ۷
تعریف حسابداری ارزش افزوده اقتصادی ۷
نرخ بازده سرمایه ۸
نرخ هزینه سرمایه ۸
رابطه بین MVA و EVA 9
گزارشگری ارزش افزوده ۱۰
چگونگی تهیه صورت ارزش افزوده ۱۱
نتیجه گیری کلی ۱۲

فصل دوم: معیارهای حسابداری و مالیات بر ارزش افزوده ۱۴
معیارهای حسابداری ۱۵
معیارهای مبتنی بر اطلاعات حسابداری ۱۵
سود ۱۵
سود هر سهم ۱۶
نرخ رشد سود ۱۷
سود تقسیمی ۱۷
جریان های نقد آزاد ۱۷
نرخ بازده سود حقوق صاحبان سهام ۱۸
نرخ بازده دارایی ها ۱۸
نسبت قیمت به سود ۱۹
نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سهام ۱۹
نسبت Q توبین ۲۰
معیارهای اقتصادی ۲۰
ارزش افزوده بازار ۲۱
ارزش افزوده اقتصادی ۲۲
ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده ۲۳
فصل سوم: رابطه بین ارزش افزوده اقتصادی با سود تقسیمی هر سهم
و قیمت سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهاردار…………۲۶
چکیده ۲۶
مقدمه ۲۷
روش شناسی تحقیق ۳۳
بحث و نتیجه گیری ۴۶
پیشنهادات تحقیقاتی ۴۹
منابع و ماخذ ۵۰

چکیده

ارزش افزوده اقتصادی معیار اندازه‌گیری عملکردی است که راه‌های منجر به افزایش یا از بین رفتن ارزش شرکت را به درستی محاسبه می‌نماید. این معیار نشاندهنده سود باقیمانده پس از کسر هزینه‌های سرمایه‌ای است.

EVA متفاوت ازابزارهای سنتی سنجش سود حسابداری مانندEBIT ، و EPS و…است. زیرا EVA کل هزینه‌های تامین سرمایه را در نظرمی‌گیرد.

با توجه به اینکه معیار EVAبه توانایی بنگاه اقتصادی در خلق بازده مازاد بر بازده مورد انتظار سرمایه گذاران براساس ریسک معین اشاره دارد می تواند میزان اثربخشی عملیات شرکت را اندازه گیری کند.

EVA یک معیار با چند هدف است یکی ارزیابی عملکرد، دیگری تعیین ارزش سهام، بودجه‌بندی علی‌الخصوص بودجه‌بندی سرمایه‌ای و کمک به تعیین میزان پاداش مدیران که استحقاق آن را داشته و یک عامل انگیزشی به حساب می‌آید.

در موقعیت فعلی ایران که رشد اقتصادی بالا نیست وشرکتها با محدودیت منابع مالی مواجه اند طبیعی است که مدیریت واستفاده بهینه از منابع مالی بسیار حیاتی است حال در این مسیر ارزش افزوده اقتصادی که بر کاهش هزینه سرمایه واستفاده بهینه از منابع سرمایه ای تاکید دارد می تواند نقش اساسی ایفا کند.بدین ترتیب اتخاذ رویکرد ارزش افزوده اقتصادی در ایران ضروری به نظر می رسد.

واژه های کلیدی: ارزش افزوده اقتصادی، سود، سهامداران

فصل اول

تعاریف و کلیات

مقدمه

ارائه اطلاعات اقتصادی ، حسابداری و گزارشگری مالی اگر خوب باشد ، به جامعه کمک می کند تا منابع اقتصادی خ ود را به کارآمدترین شکل تخصیص دهد . ازطرف دیگر، حسابداری و گزارشگری نامناسب ، ریخت و پاشها وکمبود کارا یی را پنهان می سازد و در نتیجه ، مانع از تخصیص منطقی اقتصادی می شود . اعتبار دادن به صورتهایمالی، به معنای ایجاد اطمینان از مطلوبیت ارائه و قابلیت اتکای آنه است . (ارباب

سلیمانی و نفری، ۱۳۷۱ ) سود حسابداری با رعایت مفهوم محافظه کاری و دید گذشته نگر، وضعیت مالی و وضعیت عملکرد گذشته شرکت را بیان می نماید درحالی که سود اقتصادی به انتظارات مربوط به آینده توجه اساسی خواهد داشت . به زعم اینکه استانداردها و اصول پذیرفته شده حسابداری هم رعایت شوند ، ولی سود حسابداری و سود هر سهم قابلیت دستکاری فراوانی دارد و با استفاده از روش های مختلف

حسابداری مالی و صنعتی می توان آنها را کم یا زیاد کرده به این منظور سرمایه گذاران و به خصوص سهامداران نیازمند معیارهایی هستند که بتوانند عمل کرد مدیریت شرکت را به درستی بسنجند و آثار آن را در قیمت سهام شرکت مشاهده کنند

مفهوم ارزش افزوده اقتصادی (EVA) :

ارزش افزوده اقتصادی معیار اندازه‌گیری عملکردی است که راه‌های منجر به افزایش یا از بین رفتن ارزش شرکت را به درستی محاسبه می‌نماید. این معیار نشاندهنده سود باقیمانده پس از کسر هزینه‌های سرمایه‌ای است.

ارزش افزوده اقتصادی (EVA) یک معیار عملکرد ساده تلقی می‌شود و تصویر واقعی از ایجاد ثروت برای سهامداران ارائه کرده و در اتخاذ تصیمات سرمایه‌گذاری و شناسائی فرصت‌هائی برای بهبود و توجه به منافع کوتاه‌مدت همانند منافع بلندمدت به مدیران کمک می‌کند.

55,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی رابطه فرمت های سرمایه گذاری بروشور سود در شرکتهای ایرانی
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.