تحقیق اقتصاد سیاسی قدرت نمادین بوردیو

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق اقتصاد سیاسی قدرت نمادین بوردیو به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

رهبری در عصر فرانوگرایی ، عبدالصمد خدامی تدبیر – شماره ۱۷۸ – ۱۳۸۵

۳) ارتباط سازمانی (رویکردها و فرایندها) ،کاترین میلر، ترجمه آذر قبادی، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی تهران ۱۳۷۷٫

۴)  تئوریهای سازمان و مدیریت-ازنوگرایی تا پسانوگرائی. حسین رحمان سرشت. جلد اول. انتشارات فن و هنر، تهران ۱۳۷۷٫

۵)  مبانی مدیریت،استفن رابینز- دیودای دی سنزو، ترجمه سیدمحمد اعرابی- محمدعلی حمید رفیعی- بهروز اسراری ارشاد،انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوم، تهران ۱۳۸۲٫

۶) مدیریت عمومی، سیدمهدی الوانی، نشر نی .

_ عبدالصمد خدامی: کارشناس ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران

فهرست مطالب

اقتصاد سیاسی قدرت نمادین بوردیو ۱
فراگذشتن از آرمان‌گرایی و مادی‌گرایی ۲
مارکس ۳
وبر ۴
منافع نمادین ۵
سرمایه فرهنگی ۸
قدرت نمادین ۱۱
درآمدی بر مفهموم سیاست ۱۳
تحلیلی بر دین سیاسی ۱۵
نظر من در باره دین سیاسی ۲۱
تفاوت مدرنیته -مدرنیسم – مدرنیزاسیون در چیست؟ ۲۴
تجددگرایی (مدرنیسم): ۲۴
۱٫ تجددگرایی در یک رویکرد، رویارویی با سنت گرایی به شمار آمده و بدان ۲۴
پست مدرنیسم (پس از مدرنیته): ۲۵
انتقاد از پست مدرنیسم ۳۲
منابع : ۵۰

چکیده

بوردیو جامعه‌شناسی قدرت نمادین را مطرح می‌کند، و در آن به موضوع مهم رابطه بین فرهنگ، قشربندی (اجتماعی) و قدرت می‌پردازد. او معتقد است که مبارزه برای شناسایی ‌اجتماعی، بعدی اساسی از کل حیات اجتماعی است.

بوردیو در رویکرد خود به فرهنگ، اقتصاد سیاسی رسوم نمادین را مطرح می‌کند که شامل نظریه منافع نمادین، نظریه سرمایه فرهنگی و نظریه قدرت نمادین است. این نظریه‌ها، مباحث نظری منظم و معین نیستند بلکه موضوعاتی توجیهی هستند که با یکدیگر تداخل می‌کنند و در هم ادغام می‌شوند. این موضوعات متأثر از مکاتب متنوعی از جمله مارکسیسم، ساختارگرایی، پدیدارشناسی هستند.

بوردیو برای بسط نظریه قدرت نمادین، از مفاهیم کاریزما و مشروعیت وبر کمک می‌گیرد.(۵) این نظریه بر نقش فعالی که فرضیه‌های پذیرفته شده در تشکیل و حفظ روابط مبتنی بر قدرت بازی می‌کنند تأکید می‌گذارد. بوردیو هم‌چون وبر معتقد است که اعمال قدرت به مشروعیت نیاز دارد. بوردیو استدلال می‌کند که منطق نفع شخصی که زیربنای همه رسوم ـــ مخصوصاً رسوم حیطه فرهنگی ـــ را تشکیل می‌دهد به اشتباه به عنوان منطق “عدم نفع” تشخیص داده می‌شود. از نظر بوردیو سوء تشخیص، هم‌چون ایده “آگاهی کاذب” در سنت مارکسیستی، مفهومی مهم و نشانه “انکار” منافع سیاسی و اقتصادی موجود در مجموعه‌ای از رسوم است. بنابراین بوردیو می‌گوید که رسوم نمادین، توجه را از این ویژگی که رسوم منافعی دارند منحرف می‌کنند و در نتیجه به ایفای نقش آنها به عنوان فعالیت‌های بدون منافع کمک می‌کنند.

واژه های کلیدی: قدرت نمادین، بوردیو، وبر، اقتصاد سیاسی، مدرنیسم

اقتصاد سیاسی قدرت نمادین بوردیو

بوردیو جامعه‌شناسی قدرت نمادین را مطرح می‌کند، و در آن به موضوع مهم رابطه بین فرهنگ، قشربندی (اجتماعی) و قدرت می‌پردازد. او معتقد است که مبارزه برای شناسایی ‌اجتماعی، بعدی اساسی از کل حیات اجتماعی است. در این مبارزه، منابع، فرایند‌ها و نهاد‌های فرهنگی، افراد و گروه‌ها را در سلسله مراتب رقابتی و دائمی سلطه نگه می‌دارند. او این ادعای جسورانه را مطرح می‌کند که همه رسوم و نماد‌های فرهنگی از سلایق هنری، سبک لباس و عادات غذاخوردن گرفته تا دین، علم و فلسفه ـــ در واقع تا خود زبان ـــ دربرگیرنده منافع هستند و کارکرد آنها افزایش تمایزات اجتماعی است. بوردیو به این‌که چگونه این مبارزات اجتماعی از طریق طبقه‌بندی نمادین تجزیه می‌شوند، چگونه رسوم فرهنگی افراد و گروه‌ها را در مراتب سلسله مقامی و طبقاتی رقابتی قرار می‌دهند، چگونه میدان‌های نسبتاً مستقل تضاد، افراد و گروه‌ها را در مبارزه بر سر منابع ارزشمند به هم متصل می‌کند، چگونه بازیگران مبارزه می‌کنند و به دنبال راهبرد‌هایی برای دستیابی به منافع خود در درون این میدان‌ها هستند و چگونه در چنین کنشی، بازیگران ناآگاهانه نظام قشربندی اجتماعی را بازتولید می‌کنند، بر این اساس فرهنگ عاری از محتوای سیاسی نیست بلکه نمودی از آن است.

بوردیو در رویکرد خود به فرهنگ، اقتصاد سیاسی رسوم نمادین را مطرح می‌کند که شامل نظریه منافع نمادین، نظریه سرمایه فرهنگی و نظریه قدرت نمادین است. این نظریه‌ها، مباحث نظری منظم و معین نیستند بلکه موضوعاتی توجیهی هستند که با یکدیگر تداخل می‌کنند و در هم ادغام می‌شوند. این موضوعات متأثر از مکاتب متنوعی از جمله مارکسیسم، ساختارگرایی، پدیدارشناسی هستند. اما هم‌چنان که بروبیکر۱ (۱۹۸۵) خاطرنشان می‌سازد بوردیو در آثار خود بیش از همه تحت ‌تأثیر ماکس وبر از مکتب جامعه‌شناختی کلاسیک است. بررسی تمام پیچیدگی این نظریه‌ها یا پوشش دادن به گستره کامل نوآوری‌های مفهومی بوردیو در این مقاله کوتاه امکان‌پذیر نیست.(۲) با وجود این، می‌توان نشان داد که چگونه بوردیو از مارکس و جامعه‌شناسی دین وبر برای ایجاد و بسط جامعه‌شناسی رسوم فرهنگی کمک می‌گیرد.

50,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اقتصاد شهری
  • مقاله انرژی در اقتصاد
  • مقاله نقش دولت در ایجاد فضای سیاست گذاری با ثبات اقتصادی
  • مقاله آشنایی با انرژی هسته ای و استفاده های صلح جویانه از آن در صنعت و اقتصاد
  • تحقیق دگرگونی های صادرات و اقتصاد کشور
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.