تحقیق اختلالات یادگیری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق اختلالات یادگیری به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۶۱ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و مأخذ

مؤلفان:دانیل پ هالامان، جان و لویر، جیمزم. کافمن، مارگارت ویس، الیزابت .مارتینز ،مترجمان: دکتر حمید علیزاده،دکتر قربان همتی علمدار لو، دکتر صدیقه رضایی دهنوی، ستاره شجاعی- اختلالات یادگیری؛ تهران: نشرارسباران، ۱۳۹۰

سیف نراقی، مریم-نادری عزت الله، اختلالات ویژه یادگیری تهران، ارسباران، ۱۳۸۹٫

کریمی، یوسف. اختلالات یادگیری، تهران، ساوالان، ۱۳۸۷٫

افروز غلامعلی. اختلالات یادگیری، تهران: دانشگاه پیام نور، ۱۳۸۵٫

فهرست مطالب

چکیده ۶
مقدمه ۸
روش کار ۱۰
روش چندحسی فرنالد ۱۰
تاریخچه ۱۰
مراحل روش چند حسی فرنالد VAKT 11
نکات قابل تامل در این روش ۱۲
کودکان با ویژگی اختلالات یادگیری ۱۴
چه کسانی دارای اختلالات یادگیری هستند ؟ ۱۷
اختلال یاد‌گیری ۱۸
اختلال یاد‌گیری چیست؟ ۱۹
انواع ناتوانی های یادگیری ۲۱
انواع اختلالات خواندن ۲۲
مهمترین علل اختلال خواندن ۲۴
نیاز به ارزشیابی مناسب ۲۵
چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری هستند ؟ ۲۷
الف) عوامل آموزشی ۲۸
مراحل ارزیابی و تشخیص در مراکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری ۳۲
راهبردهای آموزشی ۳۶
در فرایند درمان مربی ۳۸
تعریف نارساخوانی ۴۱
نارساخوانی بینایی ۴۲
نارساخوانی شنوایی ۴۲
عوامل مؤثر در نارساخوانی ۴۳
الف)مشکلات حوزه دید ۴۳
ب)مشکلات زبان ۴۴
ج)مشکلات دیداری، فضایی و حرکتی ۴۴
د)آفازی ۴۵
دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری در خواندن چه مشکلاتی دارند؟ ۴۶
مشکلات مربوط به واج شناسی ۴۷
مشکلات در رمز گشایی ۴۸
مشکلات مربوط به درک مطلب ۵۰
معنی شناسی ۵۰
تشخیص مشکلات و برنامه ریزی برای آموزش ۵۲
آزمونهای تشخیصی ۵۲
آزمون های غیر رسمی خواندن ۵۳
آموزش چگونه می تواند به پیشگیری از اختلال خواندن کمک کند؟ ۵۴
برنامه خواندن اصلاحی ۵۵
آموزش به کمک رایانه ۵۶
آموزش به واسطه همسالان ۵۶
تدریس متقابل ۵۷
آموزش درک مضمون ۵۸
بحث و نتیجه گیری ۵۹
نتیجه گیری ۶۰
منابع و مأخذ ۶۱

چکیده

اختلال در خواندن، بسیار متداول و در عین حال برای کودکانی دردآور است که این بیماری را دارند و نمی توانند دریابند که چرا خواندن برایشان دشوار است. درحالی که می دانند، به اندازه ی دوستانشان باهوش اند. بسیاری از کودکان اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و این می تواند آن ها را به ناتوانی ، تهاجم و حتی بزهکاری هدایت کند. هم چنین بسیاری از افراد مبتلا به بیماری اختلال در خواندن سعی می کنند که توانایی های بالای خود را در زمینه های دیگری مثل ورزش ، علم ، کار با رایانه، خرید و فروش و یا هنر نشان دهند. در واقع مشکلات ابتدایی آن ها با خواندن ، باعث نشده است از دست دادن تمام آرزوها و اعتماد به نفسشان را از دست بدهند نه تنها دریافتن علل بیولوژیکی این بیماری ، بلکه کمک به پیشگیری از آن نیز دشوار است. درک روش بهتر خواندن می تواند ، ما را به راهی برای پشت سر گذاشتن و درمان این مشکل هدایت کند.  مربیان آموزش همراه با مادران و پدران و متخصصان بتوانند از اقدامات عملی صحیح به کاهش رنج و درد این بچه ها کمک کنند و به وسیله راهبردها به کودکانی که اختلال در خواندن دارند کمک کنیم تا خواندن را به صورت هرچه بهتر یاد بگیرد. خواندن مهارتی است ضروری که معلمان بایستی اطلاعات بسیار وسیعی در آموزش خواندن داشته باشند.

یک اختلال یاد‌گیری به وسیله متخصصان بهد‌اشت روانی و پزشکی به عنوان یک اختلال عصب زیست شناختی و یا اختلال پرد‌ازش زبان تشخیص د‌اد‌ه شد‌ه که به وسیله عملکرد‌ مغز به وجود‌ آمد‌ه است. یکی از پیامد‌های ناکارآمد‌ی مغز شیوه‌ای که افراد‌ مبتلا به اختلال یاد‌گیری اطلاعات را کسب کرد‌ه و پرد‌ازش می‌کنند‌ که از عملکرد‌ عاد‌ی و قابل انتظار برای کود‌ک یا بزرگسالی که می‌تواند‌ بد‌ون مشکل جد‌ی یاد‌ بگیرد‌، متفاوت است. یک اختلال یاد‌گیری ممکن است از لحاظ علمی‌د‌ر حوزه‌های شناسایی کلمه، اد‌راک خواند‌ن، حساب کرد‌ن، استد‌لال کرد‌ن، هجی کرد‌ن ویا کلمه‌بند‌ی نوشتن به وجود‌ آید‌.

واژگان کلیدی: یادگیری-  خواندن- اختلال- نارساخوانی- درک- نوشتن

مقدمه

مدتها طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی ، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند . با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری ، در سال ۱۹۶۳ جمعی از متخصصین اصطلاح ، ناتوانیهای یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی را تداعی می کند ، یعنی ناتوانیهای که تبدیل به توانایی کامل نمی شوند ، اصطلاحی مایوس کننده می نماید و به نظر می رسد اگر اصطلاح اختلالات در یادگیری و ( یا به نظر نگارندگان مشکلات یادگیری ) به کار گرفته شود، مناسب تر باشد . ( تبریزی – ۱۳۸۰ – ص ۹ ) .

به بسیاری از اینگونه دانش آموزان متاسفانه برچسب کودن ، کم ذهن ، عقب مانده و امثال آن زده می شود که هیچکدام صحیح نیستند و با قاطعیت می توان گفت که اگر این مشکلات به موقع و به جا تشخیص داده شوند قابل درمان است ؛ افرادی چون آلبرت انشتین نابغه ریاضی ، توماس ادیسون مخترع و مبتکر و نابغه آمریکایی – اگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسه ، لئوناردو داوینچی و بتهون همگی دچار اختلالات یادگیری بودند. بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوششان کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی می‌کنند و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط برقرار می‌کنند، در خانه نیز خود یاریهای لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند. لیکن وقتی به مدرسه می‌روند و می‌خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدی می‌شوند.

60,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله خود تنظیمی درمحیط یادگیری الکترونیکی
  • مقاله سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی
  • مقاله اختلالات یادگیری
  • تحقیق مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری در مقایسه با کودکان عادی
  • مقاله ارزشیابی کیفی و بازخوردهای یادگیری و یاددهی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.