پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت عمومی در بین دختران

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت عمومی در بین دختران به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۸۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و مآخذ

هومن ـ علیرضا ـ ۱۳۸۱ هیجان و هیجان خواهی ـ انتشارات بهمن سال ۱۳۸۳ ـ تهران

شفیع آبادی ـ عبدالله ۱۳۸۰ انگیزش و هیجان ـ انتشارات نور سال ۱۳۸۵ ـ تهران

دلاور ـ علی . ۱۳۷۹ ـ روش تحقیق در علوم تربیتی ـ انتشارات آگاه ۱۳۸۰ تهران

ناصری ـ علی ۱۳۸۰ هیجان طلبی ـ انتشارات بیان ۱۳۷۹ ـ تهران

فهرست مطالب

فصل اول : ۱
مقدمه ۲
بیان مسأله ۴
اهمیت و ضرورت تحقیق ۵
اهداف تحقیق ۷
فرضیه های تحقیق ۷
متغیرهای تحقیق ۷
تعاریف عملیاتی و نظریه واژه ها در مفاهیم ۸
فصل دوم : ۹
هیجان ۱۰
تعریف هیجان ۱۰
مناطق مهم مغز در رشد هیجان ۱۳
هوش هیجانی ۱۳
مدل توانایی هوش هیجانی ۱۶
هوش هیجانی و شخصیت ۲۵
عواطف در متون نظریات شخصیت ۲۷

هیجان و آسیب شناسی ۳۰
رابطه هیجان ، شناخت و رفتار ۳۳
هوش هیجانی و سلامت روانی ۳۵
دیدگاههای مایر و سالوی در آموزش هوش هیجانی ۴۱
اکتساب هوش هیجانی ۴۲
انواع هیجانات اساسی ۴۵
تحقیقات انجام شده در خارج ۴۶
فصل سوم : ۵۱
جامعه مورد مطالعه ۵۲
حجم نمونه ۵۲
روش نمونه گیری ۵۲
ابزار اندازه گیری در تحقیق ۵۳
روش تحقیق ۵۴
روش آماری مربوط به فرضیه ها ۵۵

فصل چهارم : ۵۶
نمرات خام آزمودنیها از آزمون هوش هیجانی و سلامت عمومی در رابطه با فرضیه دانان ۵۷
تجزیه و تحلیل داده ها ۶۵
فصل پنجم : ۷۴
بحث و نتیجه گیری ۷۵
پیشنهادات ۷۸
محدودیت ها ۷۸
منابع و مآخذ ۷۹

چکیده

احساسات هسته مرکزی زندگی هستند احساسات بر هیجانات و هیجانات بر احساسات اثر می گذارند .  این دلیل پر اهمیت تر است مبنی بر اینکه چرا بایستی راجع به چگونگی قضاوت و کنترل هیجانات افراد کاری انجام شود . همه باید بدانند که هیجاناتشان می تواند توانایی زندگی در مدرسه و رابطه با همسالان و پاسخگویی به مسئولیت و اتکا به خود در هم چنین کنار آمدن با مسائل مختلف زندگی و مرگ را به آنها دیکته کند .با توجه به تأثیر هیجانات در عرصه زندگی به خصوص سلامت زندگی و ارتباطات پرواضح است که پژوهش درباره شیوه آموزش مؤثر بر شناخت و کنترل هیجانات و به تعبیر دیگر ارتقاء و بهبود هوش هیجانی تا چه اندازه می تواند مهم باشد . لذا به طور خلاصه اهمیت این موضوع با توجه به مشکلات روزافزون درون فردی مانند اضطراب و افسردگی و از خود بیگانگی اقدام به خودکشی و نیز مشکلات بین فردی واضح و روشن است .

موضوع پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی و سلامت عمومی در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان که هدف از پایان نامه این است که آیا هوش هیجانی می تواند تاثیر بسزایی در سلامت عمومی داشته باشد یا نه تاثیری ندارد و فرضیه های تحقیق عبارتند از :

۱ ) بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت عمومی ؛

۲ ) مقایسه هوش هیجانی در بین افراد عادی و دارای اختلال جسمانی ؛

۳ ) مقایسه هوش هیجانی در بین افراد عادی و دارای اختلال اضطرابی ؛

۴ ) مقایسه هوش هیجانی در بین افراد عادی دارای اختلال خواب که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانش آموزان سال سوم دبیرستان شهرستان ابهر است که ۳۶۰۰ نفر است که ۱۰۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و آزمون هوش هیجانی و سلامت عمومی برای آنها اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری ضریب همبستگی و t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج به دست آمده حاکی است که بین هوش هیجانی و سلامت عمومی رابطه وجود دارد همین طور بین هوش هیجانی افراد عادی و دارای اختلال جسمانی و اضطرابی و اختلال در خواب تفاوت وجود دارد.

واژه های کلیدی: هوش هیجانی، سلامت عمومی، اختلال جسمانی، اضطرابی، اختلال در خواب

فصل اول :

مقدمه :

طرفداران اصلی روان شناسی انسان گرایانه در این دهه گوردن آلبورت ، آبراهام مازلودکارل راجرز عقیده دارند که یکی از احتیاجات ضروری و مبهرم انسان این است که نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد هیجان های خود را مستقیماً تجربه نماید و از نظر هیجانی رشد کند .

در حیطه روان شناسی اندیشمندان بزرگ از طرفی به علت شناسی دردهای روانی انسان و از طرف دیگر به طرح روش هایی برای بهره مندی انسان از ظرفیت کامل خود در جهت سلامت عمومی پرداخته اند که همه در جای متبول و هریک تکامل بخش و یا حداقل مپوش نظریه های خود بوده است . فروید به عنوان چهره ی معروف ، روان شناسی نیروی اول معتقد است هسترمرکزی روان نژندی یانوردتیک اضطراب است . اضطراب یک ترس درونی شده است ترس از اینکه مبادا تجارب دردآور گذشته یادآوری شوند . (شفیع آبادی و ناصری ۱۳۸۴) .

هدف از رمان درمانی در این دیدگاه ایجاد سلامت عمومی است . سلامت عمومی دو جنبه دارد یکی هدف از آن سازگاری با محیط بیرونی دیگری سازش با محیط درونی ، محیط مجموعه عوامل و امکاناتی است که مراجعه می تواند از آن میان برای توسعه توانایی های خود به منزله یک انسان آزاده دست به انتخاب بزند (با باترسون ۱۹۹۶ به نقل از شفیع آبادی ۱۳۸۳) .

در سراسر جریان روانکاری در درجه اول بر روشن سازش احساسات و عواطف تأکید می کند این احساسات شامل ، اضطراب ، خصومت وعشق و رنجش و … و امثال اینها می شود به مرور که احساسات روشن تر می شوند . دفاعهای که آنها را از نظر به دور می دارند نیز واضح تر می شوند و به مرور که مراجع پذیرش بیشتری را از جانب درمانگه احساس می کند . عشق علاقه او به خودش افزایش می یابد ، می تواند احساسات خود را تحمل کند و از دست زدن به دفاع هایی که دیگر برای کنترل احساسات لزومی ندارد ، بپرهیزد (شفیع آبادی ـ ۱۳۸۴) .

80,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله مولفه های هوش هیجانی از نگاه قرآن و روایات
  • مقاله اضطراب کتابخانه‌ای و هوش هیجانی
  • مقاله بررسی رابطه هوش شناختی و هوش هیجانی
  • تحقیق رابطه بین هوش هیجانی و اثربخشی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تحقیق هوش هیجانی و تاثیر آن بر شادکامی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.