مقاله کشور بحرین

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله کشور بحرین به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۹۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

بحرین Bahrain 7
مشخصات آماری بحرین ۸
جغرافیای طبیعی و اوضاع اقلیمی ۹
آب های داخلی ۱۳
کوه ها و آتشفشان ها ۱۴
جزایر مهم ۱۴
بنادر و شهرهای مهم ۱۶
جغرافیای انسانی ۱۹
رشد جمعیت ۲۰
مهاجرت ۲۲
تابعیت ۲۳
سابقه تاریخی تشکیل جمعیت ۲۴
اقوام و نژادها و روابط آنها ۲۶
زبان و خط ۲۷
مردم – جمعیت شناسی ۲۸
مردم – زبان ۲۸
مردم – دین ۲۹
آداب و رسوم – ازدواج و خانواده ۲۹
آداب و رسوم – خورد و خوراک ۳۰
آداب و رسوم – روابط اجتماعی ۳۱
آداب و رسوم – تفریحات ۳۲
آداب و رسوم – اعیاد و تعطیلات ۳۲
اقتصاد ۳۳
جغرافیای سیاسی ۳۴
بحرین و پایگاه های نظامی آمریکا ۳۵
نقش تعیین کننده هر یک از عوامل جغرافیایی و منابع طبیعی ۳۷
حکومت ۳۸
ادیان و مذهب ۳۹
نفوذ ادیان در اوضاع سیاسی و فرهنگی جامعه ۴۰
سیاست مذهبی حکومت ۴۱
حوزه های دینی و میزان پایبندی مردم به مذهب ۴۲
مسیحیت ۴۲
اطلاعات کلی فرهنگی ۴۳
طرز لباس ۴۴
سیر تحولات فرهنگی ۴۴
تأثیر و تأثر فرهنگ ها ۴۵
مهاجرت به شهر ۴۷
تغییرات در زندگی خانوادگی ۴۸
روابط عاطفی و روانی مردم با یکدیگر ۴۹
مهمترین مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی ۴۹
بهداشت و تاریخچه آن ۵۳
تغذیه ۵۶
رفاه اجتماعی ۵۹
بیمه های اجتماعی ۶۰
ایمنی و امنیت ۶۱
قوانین، آداب و رسوم ۶۱
الزامات ورود و اقامت ۶۳
بهداشت ۶۴
شرایط سفر و اطلاعات سودمند ۶۵
وضعیت زنان در جامعه ۶۶
سطح علمی و فرهنگی جامعه ۶۹
سیستم آموزشی و نظام آموزشی ۷۰
میزان باسوادها ۷۵
مراکز فرهنگی ۷۶
انجمن وکلای بحرین ۷۷
انجمن کامپیوتر بحرین ۷۷
انجمن هنرهای معاصر بحرین ۷۷
انجمن تاریخی و باستان شناسی بحرین ۷۷
انجمن پزشکی بحرین ۷۸
انجمن مهندسی بحرین ۷۸
انجمن جامعه شناسان بحرین ۷۸
مؤسسات تحقیقاتی: ۷۹
کتابخانه مرکز ملی ۸۰
موزه ها: ۸۱
دانشگاه ها: ۸۱
آثار مهم فرهنگی و تاریخی ۸۴
مؤسسات فرهنگی خارجی و فعالیت آنها ۸۵
مراکز تفریحی ۸۵
تعطیلات و اعیاد رسمی ۸۶
توریسم ۸۶
اوضاع مالی و شاخص های اقتصادی ۸۸
بانکداری ۸۹
جاده ها ۹۰
فرودگاه ۹۱
حمل و نقل دریایی ۹۲
خطوط مخابراتی ۹۳
ساختار سیاسی ۹۴
پرچم ۹۴

چکیده

مقاله حاضر درباره جغرافیای طبیعی و اوضاع اقلیمی کشور بحرین، جغرافیای انسانی، جغرافیای سیاسی ، اقتصاد و آثار مهم فرهنگی و تاریخی و … را توضیح می دهد.

، بحرین در نیمکره شمالی ، نیمکره شرقی، در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه، به صورت مجمع الجزایری در جنوب خلیج فارس واقع شده است و در سمت راست آن در فاصله ۲۷ کیلومتری، کشور امیرنشین قطر و در سمت مغرب آن در فاصله ۲۴ کیلومتری عربستان سعودی و در شمال آن با فاصله نسبتاً دوری، ایران قرار دارد. نزدیکترین شهر ایران به بحرین بندر بوشهر است که تا لنگرگاه بحرین ۳۶۱ کیلومتر فاصله دارد.

در بحرین تنها دو فصل وجود دارد: فصل گرما و فصل معتدل. معمولاً فصل اعتدال و خنکی هوا از حدود پائیز تا اواخر زمستان ادامه دارد. حداکثر میزان رطوبت در روز به ۹۵% می رسد که این نسبت در زمستان کاهش می یابد.

ثروت بحرین ناشی از صادرات نفت و گاز طبیعی و صنعت پالایش نفت وآلومینیوم و منسوجات و واردات آن را نفت خام، ماشین آلات ومواد شیمیایی تشکیل می دهد.
با کاهش ذخایر در دهه ۱۹۷۰، دولت به تشویق و ایجاد تنوع اقتصادی پرداخت، با این نتیجه که بحرین اکنون یکی از عمده‌ترین مراکز بانکی و ارتباطات خلیج فارس است

مهمترین جاده بحرین و تنها راه زمینی این کشور به خارج پلی است که بین بحرین و عربستان سعودی در اواخر ۱۹۸۶ توسط یک شرکت هلندی ساخته شد . عربستان سعودی کل هزینه این پل ۲۵ کیلومتری را که معادل ۶۰۰ میلیون دلار بود ، به عهده گرفت . این پل منطقه (الجسره) واقع در شمال غربی بحرین را به منطقه (العزیزه) واقع درشهر (الخبر) در منطقه شرقی عربستان سعودی را به هم متصل می سازد .

واژه های کلیدی: کشور بحرین، آب و هوا، جمعیت، مراکز فرهنگی، آداب و رسوم، ادیان و مذاهب، حکومت، سیستم آموزشی، مراکز تفریحی، بانکداری

جغرافیای طبیعی و اوضاع اقلیمی

موقعیت جغرافیایی

خلیج فارس از نظر زمین شناسی در نتیجه انفعالات اواخر دوران سوم زمین شناسی که سبب پیدایش جبال زاگرس و رشته های جنوبی ایران گردیده است، به وجود آمده و قبل از این دوره به صورت زبانه باریکی بوده است. در همین دوران بر اثر پیدایش جبال زاگرس در غرب فلات ایران و فرورفتگی جنوب فلات ایران، آب اقیانوس هند از طریق خلیج عمان به طرف غرب آمده و خلیج فارس را ایجاد کرده است. در نتیجه ایجاد چین خوردگی و به وجود آمدن طاقدیس ها و ناودیس ها در کف این دریا و در نتیجه رسوبات ته دریا و مواد آلی و بسیاری عوامل دیگر، ذخایر عظیمی از نفت در تمامی کف خلیج فارس و حواشی و جزایر آن از جمله جزایر بحرین به وجود آمده است. به طور کلی جزایر بحرین از نظر ساختمانی دنباله فلات ایران بوده که از زیر آب های خلیج فارس سربرآورده و ظاهر شده است. بدین ترتیب، بحرین در نیمکره شمالی ، نیمکره شرقی، در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه، به صورت مجمع الجزایری در جنوب خلیج فارس واقع شده است و در سمت راست آن در فاصله ۲۷ کیلومتری، کشور امیرنشین قطر و در سمت مغرب آن در فاصله ۲۴ کیلومتری عربستان سعودی و در شمال آن با فاصله نسبتاً دوری، ایران قرار دارد. نزدیکترین شهر ایران به بحرین بندر بوشهر است که تا لنگرگاه بحرین ۳۶۱ کیلومتر فاصله دارد.

مجمع الجزایر بحرین با وسعت ۲۶/۶۹۵ کیلومتر مربع از سی و پنج جزیره بزرگ و کوجک تشکیل شده که بین ۵/۲۵ درجه و ۵/۲۶ درجه عرض شمالی و بین ۵۰ درجه و ۵۲ درجه طول شرقی واقع شده است. بزرگترین این جزایر بنام جزیره بحرین (جزیره منامه) موسوم است که گاهی «اوال» و در قدیم به تیلوس معروف بوده است. طول این جزیره از شمال به جنوب ۵۰ کیلومتر (۳۰ مایل) و عرض آن بین ۱۳ و ۲۵ کیلومتر (۱۵-۸ مایل) است و شهر منامه، پایتخت بحرین در همین جزیره واقع شده است. در انتهای جنوبی جزیره، دماغه ای به نام «رأس البر» وجود دارد. این جزایر در قسمت جنوب ماسه ای و هموار، در قسمت های مرکزی بیابانی و لم یزرع و در قسمت شمال آباد و حاصلخیز است.

بحرین فاقد مرز زمینی است، تنها می توان گفت با احداث پلی که بحرین را به عربستان سعودی متصل می کند، توانسته است از طریق زمینی با کشور دیگری مرتبط شود؛ در حالی که خط ساحلی آن به طول ۱۶۱ کیلومتر است. خط مرزی کرانه های ایران و بحرین شامل نقطه گردش های زیر است:

نقطه گردش ۱: این نقطه گردش، اولین نقطه در انتهای خاوری این مرز دریایی است و بین عرض شمالی ۲۷ درجه و صفر دقیقه و ۳۵ ثانیه و خط آزیموت ۲۷۸ درجه و ۱۴ دقیقه و ۲۷ ثانیه در جائی که خط مرزی دریایی بحرین و قطر شروع می شود، قرار دارد.

نقطه گردش ۲: روی عرض شمالی ۲۷ درجه و ۲ دقیقه و ۴۶ ثانیه و طول شرقی ۵۱ درجه و ۵ دقیقه و ۵۴ ثانیه واقع شده است.

نقطه گردش ۳: واقع در عرض شمالی ۲۷ درجه و ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه و طول شرقی ۵۰ درجه و ۵۷ دقیقه و صفر ثانیه.

نقطه گردش ۴: واقع در عرض شمالی ۲۷ درجه و ۱۰ دقیقه و صفر ثانیه و طول شرقی ۵۰ درجه و ۵۴ دقیقه و صفر ثانیه.

این مرز ۳/۲۸ مایل دریایی طول دارد و نقاط پایانی آن بین ۵ تا ۱۰ مایل به کرانه های ایران نسبت به کرانه های بحرین نزدیک است.

منطقه نظارت بحرین ۲۴ مایل دریایی است. فلات قاره مشخصی ندارد و دریای سرزمینی آن (آب های منطقه ای بحرین در خلیج فارس) ۱۲ مایل دریایی است.

85,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه توریست ترکیه
  • مقاله کشور ترکیه
  • پروژه طرح راه اندازی موزه شهر دماوند
  • مقاله مدیریت استراتژیک در صنعت توریسم
  • پایان نامه پیشینه ی تاریخی محلات
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.