کارآموزی دستگاه های اسپان باند و منسوجات بی بافت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

کارآموزی دستگاه های اسپان باند و منسوجات بی بافت به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۶۲ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

موقعیت جغرافیایی کارخانه ۱
مقدمه ۲
ملت بلون شامل ۳
خواص محصول ۶
برآورد مصرف ۸
میزان تولید ۸
منسوجات بی بافت ۱۰
تعریف ۱۰
فرآیندهای تولید منسوجات بی بافت ۱۲
معرفی محصول (محصولات) و مشخصات آن ۱۹
معرفی محصول ۱۹
محصولات جانبی ۲۰
مشخصات محصول اصلی ۲۲
کاربردها ۲۲
صنایع بالادستی و پایین دستی ۲۲
خواص کششی ۲۴
تشکیل لایه ۲۶
روش Spunlaid 28
روش Wetlaid 29
تکنیک های دیگر ۲۹
اتصال لایه (Web Bonding) 30
اتصال مکانیکی (اتصال اصطکاکی) ۳۲
۳- تکمیل کالا ۳۳
بیندرها (Binders) (ماده چسبی) ۳۴
مایعات چسبی و خواص پارچه های بی بافت ۳۵
ویژگی های مهم منسوجات بی بافت در رابطه با بیندرها ۳۶
ویژگی های عمومی ۳۶
شرحی از خط تولید کارخانه ۴۵
طرز کار هاپرها و شکل آنها ۴۹
جنبه های زیست محیطی ۵۹

چکیده

تولید مصرف منسوجات بی بافت به صورت روزافزونی مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفته و تنوع مصارف منسوجات بی بافت، در زمینه های بهداشتی، وسایل منزل، خودرو، مهندسی ساختمان و برخی از مصارف صنعتی، کشاورزی و پوشاک و… به صورت گسترده ای در حال توسعه بوده و میزان تولید جهانی منسوجات بی بافت در سال ۲۰۰۲ به بیش از ۳۹۰۰ هزار تن رسیده است.

محصولی که قرار است در این پروژه نسبت به تولید آن اقدام شود، در صنعت نساجی تحت عنوان منسوج بی بافت (Non wovens) مطرح است و همان طور که قبلاً اشاره شد (برخلاف منسوج بافته شده) الیاف مستقیماً تبدیل به منسوج شده و هیچگونه عملیات بافندگی بر روی آنها صورت    نمی گیرد و صرفاً به روش های مختلف، تشکیل لایه می دهد. سپس برای اتصال (bonding) جزیی آنها از فرآیندهای خاص استفاده می شود تا لایه تولید شده به ثبات نسبی برسد. در نهایت مطابق با کاربرد نهایی و خواسته مشتری، تکمیل مربوطه بر لایه الیاف (web) انجام شده و کالا بسته بندی  می گردد.

واژه های کلیدی: منسوجات بی بافت، اسپان باند، روش Drylaid، روش Spunlaid، روش Wetlaid

موقعیت جغرافیایی کارخانه

کارخانه بافتینه ملایر در کیلومتر ۴ جاده ملایر – همدان واقع شده است که دارای سه تیپ ساختمان می باشد:

۱- ساختمان های تولیدی (ساختمان تیپ ۱) با مساحت ۴۰۷۸

۲- ساختمان های اداری و خدماتی (ساختمان های تیپ ۲) با مساحت ۴۴۶۰

۳- ساختمان های جنبی (ساختمان های تیپ ۳) با مساحت ۱۵۶۲ مترمربع

ظرفیت اسمی این کارخانه ۱۲۰۰۰ تن در سال است. این کارخانه دارای ۴۰۰ نفر پرسنل می باشد که به صورت هماهنگ در ۴ شیفت کاری فعالیت        می کنند. مسئولیت و مدیریت این کارخانه بر عهده جناب آقای مهندس سید محمد مرتضوی می باشد.

مقدمه

تولید مصرف منسوجات بی بافت به صورت روزافزونی مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفته به طوری که به خصوص در کشورهای آمریکا، اروپا، ژاپن و چین میزان تولید آن به سرعت در حال افزایش است. تولید منسوجات بی بافت در اروپای غربی که در سال ۱۹۸۹ بالغ بر ۴۱۴ تن بود در سال ۲۰۰۰ به ۱۰۲۶ هزار تن رسید و حدود ۵/۲ برابر گردیده است. تنوع مصارف منسوجات بی بافت، در زمینه های بهداشتی، وسایل منزل، خودرو، مهندسی ساختمان و برخی از مصارف صنعتی، کشاورزی و پوشاک و… به صورت گسترده ای در حال توسعه بوده و میزان تولید جهانی منسوجات بی بافت در سال ۲۰۰۲ به بیش از ۳۹۰۰ هزار تن رسیده است.

60,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.