پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ) دارای ۴ صفحه می باشد به صورت فایل ورد می باشد . جهت دانلود فایل پرسشنامه بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پرسشنامه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

ضمناً در صورت تهیه فایل پرسشنامه مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پرسشنامه نمی باشند می توانند عنوان فایل پرسشنامه درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل cofenetyascom@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پرسشنامه از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)[1]

پرسشنامه کنترل فکر (ولز و دیویس، ۱۹۹۴) یک ابزار ۳۰ ماده ای است که با هدف بررسی سازمان یافته ی راهبردهای سازگارانه و ناسازگارانه کنترل افکار مزاحم در گروههای گوناگون تدوین شده است. یافته های مربوط به تحلیل عاملی نسخه ی اولیه ی پرسشنامه در مورد دانشجویان، ۶ عامل را شناسایی کرد. این عامل ها راهبردهای رفتاری پرت کردن حواس، راهبردهای شناختی پرت کردن حواس، کنترل اجتماعی، نگرانی، تنبیه و ارزیابی دوباره شامل می شدند. اما در نسخه ی نهایی پرسشنامه، راهبردهای رفتاری و شناختی پرت کردن حواس با یکدیگر ترکیب شدند و یک عامل را تشکیل دادند (به نقل از فتی و همکاران، ۱۳۸۹).

این پرسشنامه (ولز و دیویس، ۱۹۹۴) از یک مقیاس لیکرت ۴ درجه ای برخوردار است (از ۱ «هرگز» تا ۴ «همیشه»). نمره هر عامل از راه مجموع ماده های مربوط به آن عامل بدست می آید. دامنه نمرات برای هر یک از خرده خرده آزمون ها ممکن است بین صفر و هیجده باشد و در همه خرده آزمون ها نمره بالاتر به معنای بیشتر بودن سطح آن متغیر می باشد. سوالات ۵، ۸ و ۱۲ بصورت معکوس نمره گذاری می شوند. (از ۴ «هرگز» تا ۱ «همیشه»)

ردیف خرده مقیاس ها سوالات تعداد سوال
۱ حواس پرتی ۱-۹-۱۶-۱۹-۲۱-۳۰ ۶
۲ نگرانی ۴-۷-۱۸-۲۲-۲۴-۲۶ ۶
۳ کنترل اجتماعی ۵-۸-۱۲-۱۷-۲۵-۲۹ ۶
۴ خودتنبیهی ۲-۶-۱۱-۱۳-۱۵-۲۸ ۶
۵ ارزیابی مجدد ۳-۱۰-۱۴-۲۰-۲۳-۲۷ ۶

 روایی و پایایی

همسانی درونی زیرمقیاس ها از ۷۹/۰ – ۶۴/۰ گزارش شده است. پایایی آزمون – بازآزمون برای کل مقیاس ۸۳/۰ – ۶۷/۰ بدست آمده است (ولز و دیویس، ۱۹۹۴). در پژوهش خانی پور، سهرابی و طباطبایی (۱۳۹۰) ضریب پایایی این آزمون به شیوه آلفای کرونباخ ۷۳/۰ محاسبه شد. همچنین ضریب پایایی به روش آزمون – بازآزمون برای دو هفته ۶۵/۰ بدست آمد. در مطالعات گذشته (ولز و دیویس، ۱۹۹۴؛ کولس و هیمبرگ، ۲۰۰۵؛ سیکا، استکی، جیزی، چیری، فرانچسکینی[۲]، ۲۰۰۷) توافق بالایی در مورد نقش راهبردهای کنترل فکر با نگرانی گزارش نشده است ولی در بیشتر پژوهش ها و راهبردها به دو دسته مثبت و منفی تقسیم شده اند براین اساس دو مقیاس مثبت و منفی (کنترل اجتماعی و خودتنبیهی) برای این پژوهش انتخاب شد.

[۱] . The thought Control Questionnaire (TCQ)

[۲] . Sica,Steketee, Ghisi,Chiri&Franceschini

25,000 ریال – خرید
مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.