پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها دارای ۴ صفحه می باشد به صورت فایل ورد می باشد . جهت دانلود فایل پرسشنامه بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پرسشنامه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

ضمناً در صورت تهیه فایل پرسشنامه مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پرسشنامه نمی باشند می توانند عنوان فایل پرسشنامه درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل cofenetyascom@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پرسشنامه از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ­ها

پرسش­نامه­ ی کانو، به دلیل عدم اطمینان پاسخ­های مشتریان، به­طور دقیق نمی­تواند خواسته­ های مشتریان را در مورد ویژگی­های محصول بیان کند. در پرسش­نامه­ی سنتی کانو، افراد مجبور می­شوند که از میان گزینه­های موجود، تنها یک گزینه را انتخاب کنند که این مطلب، مسئله­ی عدم اطمینان در تفکر افراد را نادیده می­گیرد. (چن و سو[۱]، ۲۰۰۶)

در هر دو پرسشنامه­ های کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده می­شود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جواب­دهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها می­تواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتی­راد، ۱۳۹۱) برای نمونه، از مشتریان خواسته می­شود که با انتخاب یکی از گزینه­های «من این ویژگی را دوست دارم[۲]» ، «این ویژگی باید باشد[۳]» ، «برای من فرقی نمی­کند[۴]» ، «می­توانم با آن کنار بیایم[۵]» ، «ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد[۶]»  نظر خود را در مورد ویژگی ذکر شده، بیان کنند. اما انتخاب تنها یک گزینه می­تواند برای مشتریان مشکل باشد. در­حالی­که پرسشنامه کانو فازی دارای انعطاف­پذیری بیشتری است و می­توان بیش از یک گزینه پاسخ داد و از این راه می­توان اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورد. چنانچه پاسخ­دهندگان بتوانند در بیان احساسات خود، هر یک از گزینه­ها را بر اساس تابع عضویت فازی امتیاز دهند، پاسخ­های بیان شده­ی آن­ها به تفکرات انسانی نزدیک­تر خواهد بود. بنابراین استفاده از منطق فازی منطقی­تر به­نظر می­رسد. (لی و همکاران، ۲۰۰۸)

پرسشنامه کانو در خصوص وضعیت عملکرد مطلوب، نوعی از پرسشنامه جهت کسب داده­های تحقیق است که دارای پنج گزینه “من این ویژگی را دوست دارم”، “این ویژگی باید باشد”، “من نسبت به این خصیصه بی تفاوتم”، “می­توانم با این ویژگی کنار بیایم”، “ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد” که در قالب کارکردی و غیرکارکردی مطرح می­گردد.

روایی و پایایی ابزار پژوهش

ابزار سنجش باید از روایی[۷] و پایایی[۸] لازم برخوردار باشد تا محقق بتواند داده­های متناسب با تحقیق را گردآوری نماید و از طریق این داده­ها و تجزیه و تحلیل آن­ها، فرضیه­های مورد نظر را بیازماید و به سوال تحقیق پاسخ دهد. ابزار سنجش و آزمون­های استاندارد و میزان شده معمولا از روایی و پایایی مناسبی برخوردارند؛ از این­رو محققان می­توانند آن­ها را با اطمینان به­کار گیرند؛ ولی ابزار محقق­ساخته فاقد چنین اطمینانی است و محقق باید از روایی و پایایی آن­ها اطمینان حاصل کند.

منظور از روایی این است که محتوای ابزار و یا سوالات مندرج در پرسش­نامه، به­طور دقیق متغیرها و موضوع مورد مطالعه را می­سنجد یا نه؟ بعبارت دیگر آیا آن­چه را که فکر می­کنیم اندازه می­گیریم، واقعا اندازه می­گیریم؟ هم­چنین منظور از اعتبار یا پایایی ابزار اندازه­گیری نیز این است که اگر سنجش، تحت شرایط مشابه مجددا تکرار شود، نتایج حاصل تا چه حد، مشابه و قابل اعتماد است؟ پایایی یک سنجه، ثبات و هماهنگی منطقی پاسخ­ها در ابزار اندازه­گیری را نشان می­دهد و به ارزیابی “درستی و خوب بودن” یک سنجه کمک می­کند. (دانایی­فرد و همکاران،۱۳۸۷)  ابزار سنجشی معتبر است که دارای ویژگی­های سازگاری و باز پدیدآوری باشد. یعنی بتوان آن را در موارد متعدد بکار برد و در همه موارد نتیجه یکسانی تولید نماید. اندازه گیری­های نامناسب و ناکافی می­تواند هر تحقیق علمی را ناروا و بی­اعتبار سازد. به عبارت دیگر، روایی در پی آن است تا نشان دهد که آیا ابزار پژوهش مفهوم را درست اندازه­گیری می­کند یا خیر، و پایایی به ثبات و پیوستگی منطقی در میان پاسخ­های سؤالات گنجانده شده در سنجه اندازه­گیری کننده، اشاره دارد. در مجموع می­توان گفت روایی و پایایی، دقت علمی پژوهش را تأیید و تصدیق می­کند. (دانایی­فرد و همکاران، ۱۳۸۷)

[۱] chen & su

[۲] Like

[۳] Must-be

[۴] Neutral

[۵] Live-with

[۶] Dislike

[۷] Validity

[۸] Reliability

25,000 ریال – خرید
مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.