پرسشنامه و آزمون پایبندی مذهبی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پرسشنامه و آزمون پایبندی مذهبی دارای ۵ صفحه می باشد به صورت فایل ورد می باشد . جهت دانلود فایل پرسشنامه بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پرسشنامه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

ضمناً در صورت تهیه فایل پرسشنامه مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پرسشنامه نمی باشند می توانند عنوان فایل پرسشنامه درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل cofenetyascom@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پرسشنامه از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

پرسشنامه و آزمون پایبندی مذهبی

این آزمون رفتار های مذهبی را در موقعیت های بالینی و پژوهشی  می سنجد و متغیر های مذهبی را در مداخله هایی که به نوعی از روش های مذهبی  استفاده می کنند ، کنترل می نماید . این آزمون از یک پرسش نامه شصت سوالی تهیه شده است که سه عامل ( پایبندی مذهبی دو سو گرایی و نا پایبندی مذهبی ) را مورد سنجش قرار می دهد . در عامل پایبندی مذهبی فرد بی تردید رفتار خود را بر اساس معیار های مذهبی تنظیم می کند و می کوشد که همه رفتار هایش را بر اساس معیار های مذهبی تنظیم کند . در عامل نا پایبندی مذهبی فرد هیچ گونه تعمدی به تنظیم رفتار ها بر اساس اصول یا دستور العمل های مذهبی ندارد.

در عامل دو سو گرایی مذهبی فرد همواره نگران و در حالت تردید مذهبی به سر می برد . بین کردار و گفتارش نا هماهنگی وجود دارد. در برابر سختی ها کم تحمل است. احساس خوبی به خود و رابطه خود با خدا ندارد. از اعمال مذهبی خود ناراضی است و تنها هنگام سختی ها به خدا پناه می برد.

شایان ذکر است ابعادی که در این پرسش نامه به دست آمده است ابعاد دین داردی را الزاما نمی سنجد بلکه ابعاد روی آوری به دین یا روی گردانی یک فرد را از مذهب یا ایمان فرد را به اعتقادات مذهبی می سنجد . ضریب آلفای کرونباخ کل آژمون برابر ۸۱۶/۰ و ضریب همسانی درونی عامل  پایبندی درونی ۸۷۸/۰

، ضریب همسانی درونی عامل گذاری  ۶۷۸/۰ و ضریب همسانی درونی عامل ناپایبندی مذهبی ۷۲۵/۰ ، گزارش شده  که همگنی نشان دهنده اعتبار بالای این پرسش نامه است . همچنین برای محاسبه روایی ملاک ، نیز صورت اولیه این آزمون قبل از تحلیل عاملی با آزمون جهت گیری مذهبی آلپورت ۴۷/۰ گزارش شده است که در سطح (p< 001/0)معنا دار است.(جان بزرگی ۱۳۸۸،۷۹-۱۰۵).

نمره گذاری:

از آنجا که این تست هم برای کار های بالینی و هم پژوهشی ساخته شده است نمره گذاری آن برا ساس آزمون های سرندی مانند آلپورت و GHQ تهیه شده است و حد وسط برای نمره گذار ی در نظر گرفته نشده است یا به عبارت دیگر فرد پس از موافقت یا مخالفت با یک گزینه در دوشدت نظر خود را ابراز می دارد. لذا می توان از تست برای سرند افراد مذهبی از غیر مذهبی استفاده کرد. در این صورت از نمره گذاری اول استفاده کنید که نمرهایی که به دست می دهد به طور خالص مثلا در عامل اول یا کاملا پایبند است یا تقریبا ، و ناپایبندی براساس گویه های ندارد. هرچند بر اساس پاسخ به گویه های عوامل دیگر می توان خطوط ناپایبندی او را مشخص کرد. این نمره گذاری برای استفاده بالینی مناسب تر است به خصوص اگر قصد مداخله مذهبی درکار باشد. اگر برای کاربرد پژوهشی استفاده می شود می توان به شکل دوم یا لیکرتی عمل کرد و نمره هر عامل را استخراج کرد.

یک نمره کلی پایبندی نیز قابل محاسبه است که با معکوس کردن سؤالهای گویه های مربوط به عامل دوم و سوم به دست می آید.

نمره گذاری به دوشکل قابل اجرا است:

شکل اول ، نمره خالص هر عامل: کاملا غلط =۰، تقریبا غلط=۰، و تقریبا درست=۱،. کاملا درست=۲٫ سپس نمره هرعامل را جمع کنید

شکل دوم:

نمره هر عامل را براساس کاملاغلط=۰ ، تقریبا غلط =۱، تقریبا درست=۲ و کاملا درست=۳، با هم جمع کنید.

نمره کلی پایبندی مذهبی: نمرات عامل دوم و سوم را معکوس ونمره کلی را باجمع نمره ۶۰ ایتم به دست آورید.

عامل پایبندی: شامل۲۲ ماده، سؤالهای :۳۸و۴۱و ۳۹ؤ ۵۵و۱۹و۲۶و۶۰و۵۰و ۱۵و ۳و ۵۲و ۳۴وو۴۷و۱۶و ۷و ۶و ۳۶و ۳۲و ۱۴و ۵۸و ۳۵و۲۱

سؤال ۳۵ را معکوس کنید

عامل دو سو گرایی: شامل ۲۱  ماده ، سؤال های:

۱و ۴و ۳۷و۱۱و۴۳و۵و۲و۵۳و۱۰و۵۶و۲۴و۲۲و۲۹و۵۴و۴۹و۴۰و۹و۱۲و۳۰و۲۳و۸

عامل سوم: شامل ۱۷ ماده ، سؤالهای:

۴۶و۲۷و۵۷و۵۱و۳۳و۴۲و۴۵و۳۱و۴۴و۴۸و۱۸و۵۹و۱۷و۱۳و۲۰و۲۸و۲۵

25,000 ریال – خرید
مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.