پرسشنامه ویژگی های شخصیت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پرسشنامه ویژگی های شخصیت دارای ۵ صفحه می باشد به صورت فایل ورد می باشد . جهت دانلود فایل پرسشنامه بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پرسشنامه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

ضمناً در صورت تهیه فایل پرسشنامه مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پرسشنامه نمی باشند می توانند عنوان فایل پرسشنامه درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل cofenetyascom@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پرسشنامه از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

پرسشنامه ویژگی های شخصیت

پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نخستین بار برای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی افراد سالم ساخته شد و هنجار اصلی آن نیز بر روی نمونه‌هایی از افراد بهنجار تهیه گردید (کاستا و مک‌ری، ۱۹۸۵). اما پژوهش‌های بعدی نشان داد که این آزمون می‌تواند در موارد دیگری از جمله مشاوره و بررسی وضعیت روانی نیز کاربرد داشته باشد (فاگان۱ و همکاران، ۱۹۹۱، میلر۲ ، ۱۹۹۱؛ موتن۳،  ۱۹۹۱؛ حق‌شناس، ۱۳۷۸).

آزمون پنج عاملی شخصیت فرم تجدید نظر شده نیز توسط گروسی (۱۳۸۰) در ایران به زبان فارسی ترجمه و بر روی دانشجویان ایرانی هنجاریابی شده است و یکی از پرسشنامه های شخصیتی است که بر اساس تحلیل عوامل ساخته شده و از جدید ترین آزمون ها در این زمینه می باشد. این پرسشنامه پنج عامل اصلی شخصیت و شش خصوصیت در هر عامل را می سنجد. این دو جنبه یعنی پنج عامل اصلی و سی رویه آن ارزیابی جامعی از شخصیت بزرگسال ارایه می دهد .

فرم کوتاه این پرسشنامه فرم دیگری به نام نئو یک پرسشنامه ۶۰ سؤالی است و برای ارزیابی پنج عامل اصلی شخصیت(عصبیت، برونگرایی، پذیرش، توافق و وظیفه شناسی) به کار می رود.

سئوالات این مقیاس بر روی طیف لیکرت پنج بخشی از یک تا پنج نمره گذاری می شود و هر عامل با داشتن دوازده ماده نمره ای از یک تا ۶۰  دارد(گروسی و همکاران، ۱۳۸۵).

در این پرسشنامه سؤالات(۱-۳-۹-۱۲-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷-۱۸-۲۰-۲۳-۲۴-۲۷-۲۹-۳۰-۳۳-۳۸-۴۳-۴۵-۴۶-۴۸-۵۲-۵۴-۵۵-۵۷-۵۹ ) به شکل معکوس نمره گذاری می شود.

هر کدام از ابعاد پرسشنامه شخصیت نئو، از ماده های زیر تشکیل شده اند:

۱-بعد عصبیت : سوالات شماره (۱-۶-۱۱-۱۶-۲۱-۲۶-۳۱-۳۶-۴۱-۴۶-۵۱-۵۶).

بعد برونگرایی(۲-۷-۱۲-۱۷-۲۲-۲۷-۳۲-۳۷-۴۲-۴۷-۵۲-۵۷).

بعد پذیرش(۳-۸-۱۳-۱۸-۲۳-۲۸-۳۳-۳۸-۴۳-۴۸-۵۳-۵۸).

بعد توافق(۴-۹-۱۴-۱۹-۲۴-۲۹-۳۴-۳۹-۴۴-۴۹-۵۴-۵۹).

بعد وظیفه شناسی( ۵-۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰-۴۵-۵۰-۵۵-۶۰ ).

روایی و پایایی آزمون:

الف) روایی:

حق‌شناس(۱۳۷۸) هنجاریابی آزمون را در ایران انجام داده است. حق شناس و همکاران برای تعیین روایی صوری و محتوای این پرسشنامه در ایران، پس از اعلام نقطه نظرها و برطرف نمودن ایرادها و اصلاح موارد، پرسشنامه را در اختیار دانشجویان قرار دادند تا به لحاظ تطبیق جملات با منظور و اهداف کاربردی هرگونه ایراد و چالش در خصوص برداشت برای هر پرسش، بررسی و بازبینی شود.

گروسی نیز(۱۳۸۰)روایی ملاکی آزمون را از روش همبستگی بین دو فرم شخصی و فرم مشاهده گر بین ۴۵/ ۰ تا ۶۶/ ۰ گزارش کرده است.

همچنین استفاده از این پرسشنامه در پژوهش حاضر مورد تایید و تاکید اساتید قرار گرفته است که نشان از روایی بالای این پرسشنامه دارد.

ب) پایایی:

بررسی‌های انجام شده پایایی این آزمون را در فاصله‌های سه ساله، بین ۶۳/ ۰ تا ۷۹/ ۰ و شش ساله ۶۸/ ۰ تا ۸۳/ ۰ نشان داده است(کاستا و مک‌ری، ۱۹۸۸).

باز آزمایی با میانگین ۷/ ۰ شش ماه بر روی ۲۶ مورد نیز ضرایب همبستگی بین ۵۳/ ۰ تا ۷۶/ ۰ را برای مقیاس‌های آزمون گزارش شده است. ضرایب آلفا برای مقیاس‌ها بین ۷۱/ ۰ تا ۸۳/ ۰ محاسبه شده است.

همچنین گروسی(۱۳۸۰) از طریق آلفای کرونباخ پایایی ضرایب حاصل را  بین ۵۶/ ۰ تا ۸۷/ ۰ به دست آورده است.

در مطالعه حاضر پایایی این پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت که ضرایب پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای بعد عصبیت(۷۰/.)، برای بعد برونگرایی(۷۶/.)، بعد پذیرش(۷۴/.)، بعد توافق(۸۱/.) و برای بعد وظیفه شناسی (۸۳/.) بدست آمد.

Fagan 1

Miller  -۲

Muten 3

25,000 ریال – خرید
مطالب پیشنهادی:
  • مقاله ارزشیابی شخصیت کودکان
  • برچسب ها : , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.