پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی دارای ۷ صفحه می باشد به صورت فایل ورد می باشد . جهت دانلود فایل پرسشنامه بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پرسشنامه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

ضمناً در صورت تهیه فایل پرسشنامه مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پرسشنامه نمی باشند می توانند عنوان فایل پرسشنامه درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل cofenetyascom@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پرسشنامه از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی

معرفی پرسشنامه:

پرسشنامه مهارت های ذهن آگاهی کنتاکی (KIMS) توسط بیر، اسمیت، و آلن در سال ۲۰۰۴ تدوین شده است. این پرسشنامه دارای ۳۹ ماده می‌باشد و برای اندازه‌گیری چهار مولفه ذهن‌آگاهی طراحی شده است که عبارتند از: مشاهده‌گری، توصیف بدون برچسب، عملکرد همراه با آگاهی (تمرکزگری) و پذیرش بدون قضاوت. فرم انگلیسی این مقیاس در آغاز دارای ۷۷ سوال بود که به ۳۹ گویه کاهش یافت. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت پنج درجه‌ای از خیلی به ندرت تا اکثراً نمره‌گذاری می‌شود.

تعریف مفهومی:

ذهن‌آگاهی، یک راه هدایت توجه است که از سنت‌های مراقبه شرقی گرفته شده اما بیشترین بحث و تمرین را در فرهنگ غربی داشته است. ذهن‌آگاهی درمانی است که توسط کابات-زین در سال ۱۹۷۹ مطرح شد و امروزه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. ذهن‌آگاهی، به طور کلی به فرآیندهایی شناختی اطلاق می‌شود که طی آن‌ها فرد ذهن آگاه، تمرکز خود را روی تجربه احساسات و اتفاقاتی که در لحظه حال در خود یا اطرافش رخ می‌دهد، متمرکز می‌‌سازد. ذهن‌آگاهی را می‌توان در تقابل با حالاتی مانند اشتغال ذهنی با خاطرات، تخیلات، برنامه‌ها یا نگرانی و رفتار خودکار دانست که در آن، توجه بر چیز دیگری متمرکز است.

تعریف عملیاتی:

در این پژوهش منظور از  نمره استاندارد مقیاس ذهن آگاهی نمره­ای است که فرد به سوالات ۳۹ ماده ای  پرسشنامه  کنتاکی می­دهد

 مولفه های پرسشنامه:

مشاهده گری(۱۲ گویه): سوالات ۱-۵-۹-۱۳-۱۷-۲۱-۳۸-۳۹-۳۷-۱۲—۲۲-۱۱

توصیف گری(۹ گویه):۲-۶-۱۰-۱۴-۱۶-۱۸-۲۶-۲۸-۳۲

تمرکز گری(۱۰ گویه) : ۳-۴-۷-۱۵-۱۹-۲۳-۲۷-۳۵-۳۱-۳۳

پذیرش گری(۹ گویه):۸-۲۰-۲۴-۲۵-۲۹-۳۰-۳۲-۳۴-۳۶

روایی و پایایی:

روایی: نتایج تحلیل روان سنجی بایر-۲۰۰۳ نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درنی بالایی برخوردار است(۷۳%)

ضرایب آلفای کرونباخ خرده مقیاس های مشاهده گری،توصیف گری، تمرگز گری و پذیرش گری به ترتیب ۹۱%، ۸۴%، ۸۳% و ۸۷% است.

25,000 ریال – خرید
مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.