پرسشنامه مقیاس تکانشگری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پرسشنامه مقیاس تکانشگری دارای ۴ صفحه می باشد به صورت فایل ورد می باشد . جهت دانلود فایل پرسشنامه بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پرسشنامه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

ضمناً در صورت تهیه فایل پرسشنامه مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پرسشنامه نمی باشند می توانند عنوان فایل پرسشنامه درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل cofenetyascom@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پرسشنامه از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

پرسشنامه مقیاس تکانشگری[۱]

پرسشنامه تکانشگری بارت ویرایش یازدهم توسط پروفسور ارنست بارت ساخته شده است (بارت و همکاران ۲۰۰۴). مقیاس تکانشگری بارت همبستگی بسیار خوبی با پرسشنامه تکانشگری آیزنک دارد و ساختار پرسش های گرداوری شده از هر دو پرسشنامه، نشان دهنده ابعادی از تصمیم گیری شتاب زده و فقدان دور اندیشی است. این پرسشنامه دارای ۳۰ پرسش می باشد که شامل تکانشگری شناختی، تکانشگری حرکتی و عدم برنامه ریزی می باشد.

گویه هایی که سه عامل این مقیاس را مورد ارزیابی قرار می دهند عبارتند از:

تکانشگری شناختی: شامل گرفتن تصمیم های شناختی سریع است. این خرده مقیاس تحمل پیچیدگی و مقاومت را اندازه گیری می کند، که شامل گویه های ۵، ۹، ۱۱، ۲۰، ۲۴، ۲۶ و ۲۸ می باشد.

تکانشگری حرکتی: شامل عمل کردن بدون فکر است. این خرده مقیاس گرایش به عمل کردن آنی و تحت کشش را اندازه گیری می کند، که گویه های آن عبارتند از: ۲، ۳، ۴، ۱۶، ۱۹، ۲۳و ۲۵٫

عدم برنامه ریزی: به صورت یک جهت یابی آنی یا فقدان آینده نگری مشخص می شود. این خرده مقیاس کمی احساس نسبت به آینده را می سنجد. گویه های این خرده مقیاس عبارتند از: ۱۲،۱۳،۱۴،۱۸،۲۴،۲۷،۲۹٫

سوالات این پرسشنامه در مقیاس لیکرت تنظیم شده است که از ۱(نبودن) تا ۴(بسیار زیاد) است. گروه کنترل غیر بالینی نمراتی در گستره ۶۰-۵۰ کسب می کنند. گویه های شماره ۳۰ و ۸ نیز به علت نامتجانس بودن حذف گردیده است.

در این پرسشنامه تعداد گویه هایی که به صورت معکوس نمره گذاری می شوند ۱۱ عدد بوده که عبارتند از: ۱، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۲۰، ۲۹، ۳۰٫

این پرسشنامه در کشورهای مختلفی هنجاریابی شده است و در هر دو گروه بالینی و غیر بالینی، پایایی و روایی مناسبی داشته است.

اعتبار و روایی فرم فارسی این پرسشنامه که توسط اختیاری و همکاران (۱۳۸۷) صورت پذیرفته است، ۳ عامل عدم برنامه ریزی (۹ماده)، تکانشگری حرکتی (۱۰ ماده) و تکانشگری شناختی (۵ ماده) را نشان داد. جزییات بیشتر این تحلیل عوامل در فصل چهارم آمده است.

تعیین پایایی مقیاس تکانشگری بارت به روش همسانی درونی انجام گردیده است و برای این منظور از فرمول ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده، ضریب آلفای کرونباخ، برای سوالات عامل اول۸۱/۰، برای سوالات عامل دوم ۶۷/۰ و برای سوالات عامل سوم ۷۰/۰ بوده و پایایی باز آزمون نمرات کل ۷۷/۰ بدست آمده است.

در پژوهش حاضر نیز آلفای کرونباخ عامل برنامه ریزی۶۲/۰، تکانشگری حرکتی۷۳/۰ و تکانشگری شناختی۶۴/۰ بدست آمد.

[۱]. Fertility Problem Inventory

25,000 ریال – خرید
مطالب پیشنهادی:
  • پرسشنامه مقیاس تکانشگری بارات ( Barratt)
  • برچسب ها : , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.