پایان نامه تاریخچه کامپیوتر

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پایان نامه تاریخچه کامپیوتر به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۶۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و ماخذ :

بخش ۱ : تاریخچه ی کامپیوتر: وابسته به انتشارات امیر کبیر          نویسنده جان مالون «کامپیوتر»  موضوع

بخش ۲ : اجزای ساختمانی کامپیوتر های امروزی : با استفاده از مجله ی سخت افزار

بخش ۳ : کاربردهای کامپیوتر در رشته های مختلف: انتشارات نشر دانش ایران              هیئت نویسندگان :   مهندس امیر اسعد انزلی

«اپراتوری کامپیوتر» موضوع  ، مهندس کامپیوتر از دانشگاه تهران، مهندس علیرضا باقری، مهندس کامپیوتراز دانشگاه آزاد اسلامی تهران ، مهندس علی مالکی، مهندس کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی، مهندس امیر صادقی، مهندس کامپیوتر ازدانشگاه صنعتی شریف

بخش ۴ : قویترین دشمن کامپیوتر. با استفاده از مجله ی نرم افزار

بخش ۵ : برخی از اصطلاحات و واژه نامه ی کامپیوتر . وابسته به مؤسسه نشر و تحقیقات ذکر . «آشنایی با کامپیوتر» موضوع     ، نویسنده : دی جی انکار

فهرست مطالب

مقدمه ۱
چرا باید علم کامپیوتر را بیاموزیم؟ ۲
نیاز به روشهای مؤثر پردازش ۲
کامپیوتر چیست؟ ۳
اهمیت کامپیوتر ۳
انسان و کامپیوتر ۵
عوامل مؤثر محیط کاروارگونی ۷
بخش ا ۹
تاریخچه کامپیوتر ۹
نسل های کامپیوتر ۱۷
نسل اول(۱۹۴۶ تا ۱۹۵۹) ۱۷
نسل دوم (۱۹۵۹تا۱۹۶۵) ۱۸
نسل سوم (۱۹۶۴ تا ۱۹۷۱) ۱۸
نسل چهارم (از ۱۹۷۱ تا کنون) ۱۸
نسلهای پنجم و ششم ۲۱
بخش ۲ ۲۲
اجزای ساختمانی کامپیوترهای امروزی ۲۲
مکانیزم‌های مادربرد: ۲۵
فیزیک مادر برد: ۲۷
شیارها یا شکاف های گسترش ۲۹
انتخاب chipset 30
شمال و جنوب ۳۱
وسایل جانبی on- board 32
آرشیتکت‌های مادربرد ۳۲
آینده مادربردها ۳۳
نگاهی وسیعتر به اجزای کامپیوتر ۳۴
اجزای سخت افزاری ۳۶
مادربورد به عنوان واحد پردازنده و حافظه اصلی ۳۶
میکروپروسسور ۳۷
حافظه ‌اصلی میکروکامپیوتر ۳۹
واحدهای اندازه گیری حافظه ۴۰
شکافهای گسترشی ۴۲
کنترل کننده دستگاههای جانبی ۴۲
انواع مادربوردها ۴۳
بخش ۳ ۴۵
کاربردهای کامپیوتر ۴۵
کاربرد کامپیوتر در آموزش : ۴۵
کاربرد کامپیوتر در زمینه های تجاری : ۴۵
کاربرد کامپیوتر در پزشکی : ۴۶
کاربرد کامپیوتر در هنر و وسایل ارتباط جمعی : ۴۷
کاربرد کامپیوتر در امور مهندسی : ۴۸
کاربرد کامپیوتر در امور حمل و نقل : ۴۹
بخش ۴ ۵۰
قویترین دشمن کامپیوتر ۵۰
چگونگی کار این ویروس : ۵۰
بخش ۵ ۵۲
برخی اصطلاحهای کامپیوتری ۵۲
منابع و ماخذ : ۵۶

چکیده

در این مقاله درباره تاریخچه کامپیوتر، نسل های کامپیوتری، اجزای ساختمانی کامپیوترهای امروزی، کاربردهای کامپیوتر، قویترین دشمن  کامپیوتر و برخی اصطلاحهای کامپیوتری توضیح داده می شود.

همواره انسان در پی دستاوردهای گوناگون به کشف دستگاههایی برای انجام محاسبات ریاضی و نگهداری اطلاعات و حسابها بوده است و به همین دلیل توانسته رایانه را اختراع کند . کامپیوتر های اولیه بسیار بزرگ بودند ولی پس از پیشرفت تکنولوژی و فن آوری اندازه آنها کوچکتر شد و تا امروز که رایانه های خانگی و اداری یا رایانه های جیبی و کتابی خلق شده است  . از این سیستم برای کارهای مختلفی همچون عملیّات پیچیده ی حسابداری ، طراحی ساختمان ، ساخت انیمیشن و عملیّات ریاضی و کارهای بسیار دیگر استفاده می شود . همچنین با رایانه ، انسان می تواند به ماهواره ها و شبکه های اینترنتی جهانی دسترسی پیدا کند .

کامپیوترها به علت انعطاف پذیری زیاد ، در بالا بردن میزان هوش و تواناییهای کاری بسیار مؤثرند . به این دلیل کشورهای پیشرفته این کامپیوترها را از دوران تحصیلات ابتدایی در اختیار دانش آموزان قرار می دهند . کامپیوترها به طور سیل آسا به خانه ها نیز سرازیر شده اند و دنیا را فرا گرفته اند . برنامه های آموزشی عملی و درسی گسترده‌ای در این کامپیوتر ها در دسترس می باشند و افرادی که در آموزش از کامپیوتر بهره می گیرند امتیاز آشکاری نسبت به افراد مشابه خود دارند .

واژه های کلیدی: تاریخچه کامپیوتر، نسل های کامپیوتری، اجزای ساختمانی ، کاربردهای کامپیوتر، دشمن  کامپیوتر و اصطلاحهای کامپیوتری

مقدمه

بشر برای کندو کاو در طبیعت و فضای اطراف خود به ابزار  و وسایل بسیار توانمندی دست یافته و همیشه نیاز منشأ  اختراع چنین ابزاری بوده است. از جمله این اختراعات بسیار مهم می‌توان به کامپیوتر (رایانه) اشاره نمود که پیدایش آن باعث تحولی شده است که از بعضی جهات می‌توان آن را با تحولی که بر اثر انقلاب صنعتی به وجود آمد مقایسه کرد. البته این تحول به مراتب وسیعتر و فراگیرتر از تحول ناشی از انقلاب صنعتی است، به گونه‌ای که در روش زندگی،‌کار و نگرش ما به دنیا تغییرات اساسی بوجود آورده است.  در دوران انسانی اروپا،  فرهنگ از طریق ماشین چاپ  انتشار یافت و اکنون کامپیوتر در قلب انقلاب جدید تکنولوژیکی قرار دارد. به این دلیل عصر حاضر را عصر کامپیوتر یا عصر انفورماتیک نامیده‌اند.

اهمیت کامپیوتر در دنیای امروز  و در دنیای آینده بر همگان روشن است بسیاری از موفقیتهایی که انسان در سالهای اخیر به دست آورده است بدون کامپیوتر هرگز حاصل نمی‌شد. کامپیوتر یکی از مهمترین ساخته‌های بشر است. اگر در چند دهه‌  گذشته  کامپیوترها انسان را از کارهای یکنواخت و تکراری آلوده کرده‌اند،‌ در سالیان اخیر مفاهیمی مانند هوش مصنوعی سیستمهای خبره سیستمهای تشخیص کلام و صدای انسان و … مطرح گردیده‌اند که به کامپیوتر این امکان را می‌دهند تا بیشتر شبیه انسان عمل نماید.

چرا باید علم کامپیوتر را بیاموزیم؟

امروزه همگان متفق القول‌اند که فراگیری استفاده عملی از کامپیوتر کاری اجتناب ناپذیر برای زندگی در دنیای فوق مدرن امروزی است و هر کس باید شناخت پایه‌ای از کامپیوتر  و مصارف آن را داشته باشد ،‌ که اصطلاحاً‌   سواد کامپیوتری گفته می‌شود با آنکه اصطلاح سواد کامپیوتری معانی متفاوتی بین افراد مختلف دارد اما اکثراً   فرد با سواد کامپیوتری را شخصی می‌دانند که:

شناخت پایه‌ای از اینکه کامپیوتر چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد داشته باشد.

قادر به استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزاری شخصی در حرفه خود باشد.

قادر به ارتباط با کامپیوتر و استفاده از برنامه‌های تجاری مانند واژه پردازها بانکهای اطلاعاتی صفحه گسترده‌ها یا برنامه ‌های مشابه تجاری باشد.

آگاهیهایی از تأثیر اجتماعی تکنولوژی فعلی کامپیوتر و اثر آن در آینده داشته باشد.

نیاز به روشهای مؤثر پردازش

از تبعات مهم انقلاب صنعتی افزایش سریع حجم داده‌هایی بود که باید در کمترین زمان ممکن مورد پردازش قرار می‌گرفتند. از این رو صاحبان صنایع و  سازمانهای تجاری متوجه شدند که برای پردازش داده‌ها نیاز به روشهای سریعتر،‌    ارزانتر و مؤثرتر دارند برای رفع این نیاز انواع مختلف ماشینها تولید شدند و به کار رفتند. جدیدترین و مؤثرترین این ماشینها کامپیوتر دیجیتال  الکترونیکی است که امروزه برای پردازش داده‌ها سریعتر و حرفه‌ای ترین ابزار به شمار می‌رود و با گذشت زمان سریعتر و ارزانتر خواهد شد.

55,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.