پایان نامه اورانیوم

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

پایان نامه اورانیوم به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۸۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

شیمی عمومی/دکتر غلامرضا قاضی مقدم/انتشارات دانشگاه تهران/۱۳۷۵/چاپ سوم/تهران

درآمدی بر فیزیک امروز/هانس اهانیان/ترجمه مهدی گلشنی، ناصر مقبلی/انتشارات خوارزمی/ چاپ اول تهران

مبانی فیزیک نوین/ ریچارد وایدنر و رابرت سلز/ ترجمه علی اکبر بابایی، مهدی صفا/ مرکز نشر دانشگاهی/ ۱۳۸۲/ چاپ هفتم/ تهران

شیمی هسته ای/ دکتر ابراهیم کارخانه ای/ نشر دانشگاه همدان/ ۱۳۸۱/ چاپ اول/ همدان

فیزیک هسته ای کوهن

فهرست مطالب

مقدمه ۲
اورانیم ۳
چرخه سوخت هسته ای ۱۱
کاربردهای انرژی هسته ای ۱۳
نیروگاه هسته ای ۱۳
بمب هسته ای ۱۳
پیل برق هسته ای ۱۳
کاربردهای پزشکی ۱۴
کاربرد انرژی هسته ای در بخش دامپزشکی و دامپروری ۱۴
کاربردهای کشاورزی ۱۴
کاربردهای صنعتی ۱۵
انرژی هسته ای در پزشکی هسته ای و امور بهداشتی ۱۶
کاربرد انرژی هسته ای در تولید برق ۱۶
راه های مختلف تولید انرژی هسته ای ۲۰
انواع راکتور ۲۹
نیروگاه اتمی ۳۴
بمب هسته ای چگونه ساخته می شود ۶۵
کلاهک هسته ای ۷۸

چکیده

در این مقاله به بررسی اورانیم، چرخه سوخت هسته ای، کاربردهای انرژی هسته ای، نیروگاه هسته ای، بمب هسته ای، پیل برق هسته ای و کاربردهای علوم و صنعت و کشاورزی و …  می پردازد.

یکی از چگالترین فلزات رادیو اکتیو است که در طبیعت یافت اورانیوم می شود. این فلز در بسیاری از قسمتهای دنیا در صخره ها ، خاک و حتی اعماق دریا و اقیانوس ها وجود دارد. اورانیوم یکی از اصلی ترین منابع گرمایشی در مرکز زمین است و بیش از ۴۰ سال است که بشر برای تولید انرژی از آن استفاده می کند.

تاسیسات هسته ای عمدتا نیازمند به موارد قابل اهمیت نظیر اورانیوم ، توریم ، زیر کونیم و آب سنگین است. به عبارت دیگر ، پایه گذاری ایجاد این صنایع در تاسیسات هسته ای از اهمیت ، ضرورت خاصی برخوردار استو کاربرد ایزوتوپهای اورانیوم در راکتورهای هسته ای به عنوان سوخت بکار می روند.و در نیروگاههای هسته ای برای تولید انرژی الکتریکی بکار برده می شود.و در ساخت انواع مهمات هسته ای از جمله بمبهای هسته ای ، بمب هیدروژنی و .. کاربرد دارند.و به طور کلی می توان کاربرد تکنیکهای هسته ای در حوزه پزشکی نام برد.

واژه های کلیدی: اورانیم، چرخه سوخت هسته ای، نیروگاه هسته ای، بمب هسته ای، پیل برق هسته ای ، کاربردهای پزشکی ، کاربرد دامپزشکی ، راکتور، نیروگاه اتمی 

مقدمه

تامین انرژی مورد نیاز بشر برای ادامه حیات یکی از مسائل مهم جهان امروز است. انرژی حاصل از سوختهای فسیلی رو به اتمام است و بشر برای جایگزینی انرژی نیازمند منابع  دیگری است. تولید انرژی از کنترل کردن واکنش های شکافت ( ( Fission حاصل از عناصر سنگین و یا واکنشهای کداخت ( Fuision ) حاصل از عناصر سبک راهی است که بشر امروزی به عنوان انرژی جایگزین در آن گام نهاده است.

یک بررسی مقایسه ای بین مواد خام اولیه مورد استفاده برای تولید انرژی برق نشان می دهد گرمای حاصل از شکافت یک کیلوگرم اورانیوم معادل گرمای سوختن ۲۵۰۰ تن ذغال سنگ می باشد. در این شکافت ( یک کیلوگرم اورانیوم ) تقریبا یک گرم ماده به انرژی تبدیل شده و انرژی حاصل از تبدیل یک گرم ماده قادر به تامین مصرف سالیانه برق یک شهر ۱۵۰۰۰ نفری می باشد.

استفاده از سوخت هسته ای برای تولید انرژی ، با به کارگیری اولین راکتورهای قدرت در دهه ۶۰ میلادی شروع شد و تولید و مصرف آن به طور پیوسته رو به افزایش بوده است.

فن آوری تولید و بهره برداری از سوخت هسته ای یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین فن آوری امروزی است. تاسیسات هسته ای عمدتا نیازمند به موارد قابل اهمیت نظیر اورانیوم ، توریم ، زیر کونیم و آب سنگین است. به عبارت دیگر ، پایه گذاری ایجاد این صنایع در تاسیسات هسته ای از اهمیت ، ضرورت خاصی برخوردار است.

به همین دلیل کلیه کشورهای توسعه یافته یک برنامه مدون هسته ای در دست دارند به طوریکه در حال حاضر تعداد نیروگاههای هسته ای در فرانسه ۵۷ ، آلمان ۲۱ ، ژاپن ۴۲ ، کانادا ۲۰ ، سوئد ۱۲ ، انگلیس ۳۷ ، آمریکا ۱۲ و سوییس ۵ میباشد.

اورانیوم

اورانیوم عنصر فلزی ، با علامت اختصاری U و عدد اتمی ۹۲ است که می تواند هم به عنوان سوخت برای نیروگاه های هسته ای و هم برای بمب اتم بکار برود.

اورانیوم در سال ۱۹۸۲ توسط کلابروت ، شیمیدان آلمانی در معدن سنگ بجیلند از معدن ساکونی کشف شده است. پرتوزایی در سال ۱۹۸۶ توسط فیزیکدان فرانسوی به نام هنری بکرل کشف گردید.

80,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.