مقاله کوچک سازی دولت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله کوچک سازی دولت به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۶۸ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منبع

Armstrong, Jim. 1995. “Government Downsizing; Pitfalls, and How to Avoid Them”, James L. Armstrong & Associates, Ltd.

منابع مقاله

Bourgon, Jocelyne. 1995. Speech to association of professional executives of the public service of canada. Annual conference, 3 may.

The Honourable Mr. Eggleton, President of the Treasury Board. »A Message from the President of the Treasury Board to All Public Services Employees«, in People in Transition Knowing Your Options.Treasury Board of Canada Secretariat.

Handy, Charles 1994. The Age of paradox. Harvard Business school Press: Cambridge, MA, P. 36.

فهرست مطالب

چکیده: ۴
آبهای ناشناخته ۱۲
سه مرحله تجدید ساختار ۱۴
مرحله اول: برنامهریزی و انتظار ۱۶
مرحله دوم: گشت زدن ۲۳
توصیههایی برای کاهش صدمات ۳۵
اقدامات تدافعی: مدیریت متمرکز ۳۶
فهرست کردن مهارتهای کارکنان ۳۶
سبک مدیریت منضبط ۳۹
رهنمودها و اصول ۴۰
یک رهنمود نمونه ۴۱
گشودن ارتباطات ۴۱
جابجا کردن مدیران ۴۲
اقدامات تثبیتی: راهبردهای موفقیت ۴۴
اجتناب از عجله کردن ۴۴
بیعیب و نقص بودن ۴۵
استفاده از راهبردهای بقاء و سازگاری ۴۸
کسب مهارتهای جدید ۴۹
شفاف کردن مسؤولیتها (پاسخگویی) ۵۰
گذشته را فراموش کنید ۵۱
اقدامات پیشبرنده: برنامه ریزی برای نوسازی ۵۳
فهرست کردن استعدادهای بالقوه کارکنان ۵۳
تصمیمگیری برای بهبود و تهیه طرحها ۵۴
پیاده کردن راهبردهای ایجاد انگیزش ۵۶
برنامه ریزی برای بهبود ۵۸
محک زدن و اندازه گیری پیشرفت ۵۹
اجرا کردن برنامه بهبود ۶۱
نتیجه: ۶۲
منابع مقاله ۶۵

چکیده:

بودجه فوریه ۱۹۹۵، کوچک­سازی در نیروی کاربخش دولتی را الزامی کرد. مدیریت چنین تغییری مشکلات بسیاری دارد. سه مشکل عمده­ای که مدیران باید از آنها اجتناب کنند عبارتند از:

اجرای نامنظم و آشفته که احتمال دارد کل فرایند کوچک­سازی را از مسیر خود خارج کند.

ناکامی در به وجود آوردن نیروی کاری که برای فرد، مشارکت او و نیازهای شخصی او ارزش قائل شود.

عدم توانایی در مهیا شدن برای آینده­ای بسیار متفاوت از امروز.

این مقاله تلاش برای تغییر را به سه مرحله تقسیم کرده، اولین مرحله بین تصمیم برای کوچک­سازی و زمانی که اولین موجِ از افراد اخراج می­شوند، اتفاق می­افتد. این زمان “انتظار و برنامه­ریزی” تقریباً هشت ماه طول خواهد کشید؛ مرحله دوم، مرحله “گشت زدن” است و سه سال به طول می­انجامد، در طی این دوره، ادارات به دنبال تحقق دومین و سومین موج از اخراج­ها هستند؛ مرحله سوم، اختصاص دارد به “شناسایی آبهای تازه”. این مرحله، زمان بهبود و نوسازی در درون بخش عمومی فدرال است. اگر رهبری خردمند، و مدیریت مؤثر باشد این مرحله باید دوسال طول بکشد.

و همچنین طول تقریبی و چالش­های هر مرحله را شرح داده و مجموعه مشخصی از اقدامات را برای هر مرحله توصیه می­کند، بسیاری ممکن است بگویند اقدام به این وظایف نیازبه مجموعه­ای ازمهارت ها دارد که هنوز در دولت فدرال پرورش نیافته است. با این وجود، این وظایف در مقابل ما قرار دارد. تغییر اتفاق خواهد افتاد و دولت آنچنان که خواسته عموم است کوچک­تر خواهد شد.

واژه های کلیدی: کوچک­سازی دولت، برنامه ریزی و انتظار، گشت زدن، شناسایی آب­های تازه ، اقدامات تدافعی، اقدامات تثبیتی، اقدامات پیشبرنده، چالش ها،

آب­های ناشناخته

اگرچه تجربه­های کوچک­سازی[۱] و تجدید ساختار[۲] در بخش خصوصی بعضی چالش­های پیش­رو را برای ما روشن ساخته است ولی اکثر این تجربیات برای دولت فدرال بسادگی قابل کاربرد نیست. برای مثال: بخش خصوصی از اخراجِ کارکنان بطور سریع و با عمل جراحی حمایت می­کند. بخش خصوصی از رویکردی پشتیبانی می­کند که مشخصه آن سرعت و قاطعیت است. کدام شرکت بزرگ در بخش خصوصی وجود دارد که یک پروژه کوچک­سازی در طول سه سال و با نتایج نامعلوم را اجرا کند؟ درحالی که دولت فدرال این کار را می­کند.

موضوعاتی پیرامون تصمیم­گیری عمومی، رعایت تعادل منطقه­ای و قوانین و مقررات فاکتورهایی هستند که صنایع خصوصی نیازی به سروکار داشتن با آنها ندارند. به استثنای کسانی که بطور اختیاری کار خود را رها می­کنند، هیچ­کس در بخش عمومی در مدّتی کمتر از هفت یا هشت ماه از لیست حقوق­بگیران حذف نخواهد شد. علاوه بر این، برخلاف بخش خصوصی که تنها موفقیت­های تجدید ساختار بحساب آورده می­شود، بخش عمومی منحصر بفرد است چراکه اکثر افراد سازمان­هایی که در این فرآیند شکست خورده­اند هنوز بکار خود ادامه می­دهند.

باید از کوچک­سازی­های مهم در دیگر حوزه­های عمومی، مانند: شهرها، استان­ها، شرکت­ها و آژانس­های تحت نظارت دولت فدرال و دیگر دولت­های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی[۳] درس­های مناسب­تری آموخت. اما این درس­ها غیرمستقیم خواهد بود. آنها انواع خاصی از چالش­ها را نمایان ساخته و تنها پیشنهاد راه­حل­هایی را می­دهند.

[۱] . Downsizing

[۲] . Restructuring

[۳] . OECD

65,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.